וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משיח: "הולכות להיות שלוש שנים מדהימות"

10.9.2009 / 19:47

סגן אלוף העולם עדיין לא מעכל ומתכונן לקרב נגד צוברי. "בסיום התחרות גולשים הסתכלו לי בעיניים והבינו מאיפה זה בא"

פחות משלושה חודשים לאחר ששחר צוברי זכה באליפות אירופה בגלישה שנערכה בתל אביב, זיכה אותנו גולש אחר, נמרוד משיח, 21, בהישג לא פחות גדול, כאשר הוא סיים היום (חמישי) במקום השני ובמדליית הכסף באליפות העולם שנערכה בווימות', אנגליה.

"אני פשוט לא מעכל את זה", אמר משיח לאחר הזכייה במדליית הכסף. "אני מסתכל בלוח תוצאות, רואה שאני במקום השני אבל לא מצליח להבין את זה. אבל זה לא שהפתעתי את עצמי, אני נמצא כאן באנגליה כבר חודש ובכל האימונים שהיו לפני התחרות ניצחתי את כולם, כך שבסיום התחרות גולשים הסתכלו לי בעיניים והבינו מאיפה זה בא".

לשאלה האם שחר צוברי בירך אותו לאחר הזכייה אמר משיח: "אני מעדיף שלא להתייחס, שחר צוברי הוא ספורטאי גדול. אנחנו יריבים כבר מגיל 9 והולכות להיות שלוש שנים מדהימות ומעניינות".

על ההתקדמות שלו: "הגרף שלי היה מאוד יציב בשנים האחרונות, ב-2008 גל פרידמן הגיע עם כל הצוות המקצועי, והצליח לגרום לי להוציא את כל היכולות שלי במאני טיים. עמית ענבר תמיד היה מאחורה ועזר, הקשר בינינו מדהים. חשוב לי לציין גם את המאמן שלי בגיל הנוער, יאיר סוארי".

הוועד האולימפי יערוך ביום ראשון הקרוב בצהריים קבלת פנים חגיגית לנבחרת הגולשים של ישראל, במהלכה יקבל משיח מענק על סך 70 אלף שקלים (מחצית מהסכום יקבל ביום ראשון והיתרה בסיום השנה). מאמנו פרידמן יקבל 17,500 אלף שקלים.

מעיין: "שמח על כך שיש לנו עומק בסגל"

"כולנו מרגישים מצוין על ההישג של נמרוד", כך אמר לאחר הזכייה יו"ר איגוד השייט יהודה מעיין. "הוא התאמץ, התאמן ובסופו של דבר הגיע. אני שמח מאוד בשבילו כי הוא בחור צעיר, שהצליח לעמוד כל השבוע בלחצים גדולים ובסוף זכה במדליית הכסף".

כידוע, המקום בו נערכה התחרות הוא גם המקום בו תיערך תחרות הגלישה באולימפיאדה בלונדון 2012, כך שזכייתו של משיח בכסף יוצרת סוג של אופטימיות, אלא שמעיין מסרב להתרגש. "אני שמח שיש לנו יותר מגולש אחד בתמונה", אמר היו"ר. "זה נותן לנו עומק בסגל. יש לנו כרגע זמן להתכונן. זה שהתחרות נערכה היכן שתיערך התחרות באולימפיאדה לא משנה. אנחנו נעבוד משנה לשנה ונמשיך להתקדם".

מעיין התייחס לזכייה ביחס לגודל הציפיות שהיו לפני האליפות: "ידענו שאם יהיו רוחות חזקות, זה ייתן לו יתרון. התחרות באמת התחילה כך וזה מה שנתן לו את הפתיחה הטובה מאוד, אחר כך הוא כבר רכב על המומנטום".

לבסוף התייחס מעיין לגולש שחר צוברי, שכאמור זכה לפני מספר חודשים באליפות אירופה, אבל הפעם אכזב כאשר סיים רק במקום ה-13. "אם מסתכלים על התוצאה שלו מבחינת המדליות, אז התוצאה פחות טובה, אבל אם לוקחים בחשבון את התנאים, הרי זה גרם לזה שהוא לא הצליח להתבלט. אבל צריך לזכור שגם שנה לפני האולימפיאדה בבייג'ינג שחר לא היה כוכב גדול ואז הוא פרץ. הוא יישב עם הצוות המקצועי שלו והם יחשבו על מה לעשות בשנה הקרובה. אני מעריך שהם ייתאמנו ברוחות חזקות".

גילי לוסטיג: "זה הדבר הטוב ביותר שקרה לספורט הישראלי"

לזרם המברכים הצטרף כמובן הוועד האולימפי בישראל, שבירך הערב טלפונית את נמרוד משיח על הישגו הגדול, את מאמנו גל פרידמן ואת יו"ר איגוד השייט יהודה מעיין.

גילי לוסטיג, מנהל היחידה לספורט הישגי, אמר: "משיח עשה הישג אדיר, וכניסתו לצמרת העולמית היא הדבר הטוב ביותר שקרה לספורט הישראלי ולשייט בפרט - תחרותיות ברמה הבינלאומית הכי גבוהה שיש.

"שחר צוברי שזכה הקיץ בתואר האירופי ובקיץ שעבר במדליה אולימפית ונמרוד משיח יצטרכו לשמור על רמה מקצועית גבוהה לאורך השנים עד המשחקים האולימפיים בלונדון", הוסיף לוסטיג. "הם יודעים שבסופו של דבר רק גולש אחד יזכה בכרטיס ההשתתפות בלונדון. תחרותיות כזאת רק משביחה את רמת הספורטאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

צוברי אופטימי

שחר צוברי, שסיים במקום ה-13 הכללי בתחרות, סיכם היום את האליפות שלו וסיפר לגלי צה"ל: "אני מאוכזב, אבל זה השיט, פעם אתה למעלה ופעם למטה. הבעיה העיקרית שלי באליפות הייתה בקריאת הים. הגעתי בכושר מצוין והכל היה בסדר, אבל הקריאה של הים לא הלכה כמו שצריך, וזה אומר למצוא את המכות הנכונות של הרוח, לדעת להשתמש ברוח הכי נכון לטובתך, וזה בעצם הבסיס של השיט.

"היה פה את כל המגוון של הרוחות, אבל זה לא משהו שצריך להפריע. אין ספק שנמרוד הוא פיזי יותר לעומתי, אבל זה מתאזן. פעם לו יותר קל, פעם לי יותר קל, אבל אני לוקח מהאליפות הזאת המון בגרות והמון ניסיון. התנאים פה דומים לאילת, אבל יש פה 20 מעלות פחות. נמרוד עשה תחרות מדהימה, וכל הכבוד לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully