וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאפלו: "זכייה במונדיאל? כן, למה לא"

האיטלקי סימן מטרה חדשה אחרי ה-1:5 המהמם של אנגליה על קרואטיה. ספרד האריכה את חוזהו של דל בוסקה עד 2012

צילום: רויטרס
עריכת וידאו: גדי וינסטוק

באנגליה זכרו היטב את אותו הפסד 3:2 מר שספגו מקרואטיה, ומנע מהם לעלות ליורו 2008. הם חיכו למשחק הזה בכיליון עיניים, ובהבדל אחד - אז עמד על הקווים סטיב מקלארן המושמץ, אמש (רביעי) הדריך את נבחרת שלושת האריות דון פאביו קאפלו, אחד המוחות המזהירים בהיסטוריה של עולם הכדורגל. המאמן האיטלקי העמיד באור מגוחך את הצהרותיו הלוחמניות של מקבילו הקרואטי סלאבן ביליץ', והוביל את שחקניו לניצחון 1:5 מפואר מול הקרואטים החזקים.

"שלושה אריות יצאו לספארי", כתב "הסאן" בכותרתו שהכילה גם את העליה לדרום אפריקה וגם את העובדה שאנגליה טרפה את יריבתה. פול הייוורד, פרשן ה"גארדיאן" השווה את המשחק הזה ל-1:4 של אנגליה בקרואטיה, והצביע על הניצחון מאמש כעל סגירת מעגל מצדו של קאפלו, שהשלים את השינוי העמוק אותו ביקשו ממנו האנגלים לבצע בנבחרתם. "איזה הבדל יכול מאמן טוב לעשות", נכתב ב"טלגרף", כשהחץ המורעל נורה לעבר מקלארן, "העתיד תחת קאפלו נראה מבטיח".

ומה יש למאסטרו האיטלקי לומר על הקונצרט עליו ניצח? הוא כבר מסמן את המטרה הבאה אחרי שהעלה את אנגליה לגביע העולם 2010. כשנשאל אם אנגליה יכולה לזכות בגביע היקר מכל, אמר קאפלו ל"מירור": "כן, למה לא. כל השחקנים שבחרתי לנבחרת טובים, המטרה הראשונית הושגה, ועכשיו יש לנו זמן להכין את עצמנו למונדיאל. זה לא יהיה קל, אני מכיר את הבעיות כשמשחקים במונדיאל, אבל יש לנו זמן".

"אני מקווה שהמצב הפיזי של השחקנים לפני המונדיאל יהיה כמו שהוא עכשיו", הוסיף קאפלו, "הציפיות מהנבחרת האנגלית לא ישתנו והן תמיד ישארו גבוהות. אנחנו חייבים לשחק כדי לנצח, כי אנחנו אנגליה, אנחנו אחת הנבחרות הטובות בעולם ויכולים להתמודד מול כל נבחרת בעולם. אני חושב שאנחנו חייבים לשחק בכל משחק עם הרוח והמוטיבציה ששיחקנו נגד קרואטיה. היו לנו 20 דקות מדהימות, הכי טובות במוקדמות, הכדור נע היטב ומהר, זה היה מעולה".

ג'ון טרי אמר לאחר הניצחון: "אסור לשכוח שלקח לנו בערך שנה להגיע לרמה הזאת, אנחנו עדיין רוצים להתקדם ויש לנו מה לשפר כנבחרת". כשקאפלו עם שרביט האימון ביד, אנגליה יכולה להיות רגועה בקשר לזה.

פורטוגל והונגריה, טייק 2

פורטוגל עמדה אמש מול המבחן הגדול ביותר שלה בטורניר המוקדמות, כשהתייצבה בהונגריה בידיעה ברורה שכל תוצאה מלבד ניצחון עלולה לחסל את סיכוייה להעפיל למונדיאל. שער של פפה בדקה ה-10 העניק לפורטוגל ומאמנה קרלוס קיירוש ניצחון יקר, שהחזיר אותם לעניינים בבית 1. כעת פורטוגל מדורגת 2 נקודות בלבד אחרי שבדיה שבמקום השני, ובמחזור הבא (10 באוקטובר) השבדים יפגשו לדרבי סקנדינבי את מוליכת הבית דנמרק, ואילו פורטוגל תארח את הונגריה.

"הבית הזה פתוח לגמרי", אמר קיירוש בסיום, "מי שתנצח בשני המשחקים הבאים תזכה בכרטיס לדרום אפריקה". הונגריה נמצאת אף היא חזק בתמונה, משום שגם לה 13 נקודות. מאמן הונגריה ארווין קומאן, סבור שנבחרתו יכולה לנצח בפורטוגל. "אין סיבה שלא ננצח שם וגם אחר כך בדנמרק, לפני שהתחילו המוקדמות אף אחד לא האמין שיהיה לנו סיכוי לעלות למונדיאל אחרי שמונה משחקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ספרד גמלה לדל בוסקה

אצל שכנתה של פורטוגל, ספרד, העניינים פחות מתוחים. ספרד ניצחה את אסטוניה 0:3 והבטיחה את הכרטיס לדרום אפריקה. "זה היה יום טוב, אפילו שלא היינו במיטבנו. העיקר שהבטנו את העלייה", אמר מאמן ספרד ויסנטה דל בוסקה. אחרי שהוביל את ספרד לדרום אפריקה, ספרד יודעת לגמול היטב למאמנה, והאריכה את חוזהו בנבחרת עד 2012. משמעות הדבר היא שהמאמן המשופם ידריך את ספרד גם במוקדמות היורו הבא, ובטורניר עצמו, במידה שהספרדים יעפילו אליו.

"חיכינו לזה הרבה זמן", אמר דויד וייה בסיום, "אנחנו שמחים לא רק על העלייה למונדיאל, אלא גם על הדרך בה השגנו את זה. עם הפוטנציאל שיש לנו, לעלות למונדיאל זה המינימום שמצפים מאיתנו".

ספרד התקשתה להניע כדור באיצטדיון רומאנו במרידה, האסטונים הסתגרו ואף הגיעו למספר מצבים, אך שערים של ססק פברגאס, סאנטי קסורלה וחואן מאטה העניקו את שלוש הנקודות החשובות לספרדים. "ניסינו כל מה שאנחנו יכולים, אבל ספרד היו טובים יותר וזאת המציאות", אמר מאמן אסטוניה טארמו רוטלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully