וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיניים עצומות לרווחה

ההדחה המוקדמת מאליפות אירופה לא הפתיעה את המאמן המקדוני, שאמר: "ידעתי שננצח. ישראל הנבחרת החלשה בבית". ואצלנו ימשיכו להקים ועדות ולתהות מה לא היה בסדר, למרות שהכתובת הייתה על הקיר

AP

צילום וידאו: אור שקדי, עריכת וידאו: רן צימט

מאמן נבחרת ישראל צביקה שרף (ימין) עם יו"ר האיגוד שי שני (מרכז) וירמי אולמרט. יותם רונן
מה עכשיו? שרף, שני ואולמרט/יותם רונן

הקומות הישראליות בבית המלון נראו בשעות המאוחרות של ליל אמש (שלישי) כמו איזור קרב. יו"ר איגוד הכדורסל, שי שני, נפגש לשיחה קצרה עם יו"ר הועדה המקצועית, איתן רוב, והשניים החליטו על קיום ועדה מיוחדת שתדון בהכנות של נבחרת ישראל לאליפות אירופה ובתוצאותיה. הועדה לא צפויה לחרוץ את גורלו של המאמן, הלאומי צביקה שרף, שאף צפוי להשתתף בה, ובסביבת האיגוד מעריכים כי המאמן הלאומי לא יבקש לעזוב את הנבחרת בעצמו.

"זו בהחלט אכזבה כואבת", אמר אמש שני. "מבחינת איגוד הכדורסל, העמדנו לנבחרת את כל האמצעים ואפילו יותר מאשר בעבר. בקשר להחלטות שהתקבלו, נחזור לארץ ולא נשלוף מהמותן סתם. הוועדה המקצועית תתכנס לישיבה מיוחדת וכל המוחות שיש ברשותנו ייעצו ואני מניח שיהיו מסקנות".

ההפסד אמש למקדוניה, שחרץ את גורל הנבחרת, שם את החותמת הסופית על ההנחה שכבר ביססנו: הקיץ הזה הוא ללא ספק אחד השחורים בתולדות הכדורסל הישראלי, אם לא השחור שבהם. צביקה שרף התראיין בנושא כישלונות נבחרות העתודה והנוער, וציין כי הוא לא מרוצה ממצב העבודה של השחקנים הצעירים בישראל. גם שחקני הנבחרת לא מעודדים מהעתיד של הכדורסל, "אני לא אמור לדבר על הנבחרות האחרות", אמר ליאור אליהו, שחוגג היום את יום הולדתו ה-24 בצורה מעט עצובה, "הכל היה נראה אחרת אם היינו מנצחים את שני המשחקים הללו", הוסיף הפורוורד.

הערב (20:15, ערוץ 1) תתייצב הנבחרת לאחד המשחקים העצובים ביותר בתולדותיה באליפויות אירופה, כשתפגוש את יוון לאחר שלמעשה כבר הודחה מהמשך המשחקים. שחקני הנבחרת חזרו אמש לבית המלון בתום ההפסד הכואב למקדוניה והתיישבו לראות את המשחק של קרואטיה מול יוון, בתקווה לניצחון קרואטי שיעניק להם סיכוי נוסף. במחצית אחדים מהם כבר נטשו, לאחר שהיוונים הוליכו ביתרון של 20 הפרש. כשחזרו השחקנים לבית המלון לאחר ארוחת ערב בקניון הסמוך, הם כבר יכלו לראות את השחקנים המקדונים החוגגים - ואיתם את שחקני נבחרת יוון וקרואטיה. אפילו הסיכוי הקטן שהיה קיים שעתיים לפני כן, נעלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

למה לקחת אותם?

"ההרגשה לא נעימה", סיכם ליאור אליהו, יממה לאחר שלא הצליח לשחזר את היכולת המצוינת מהמשחק נגד קרואטיה. "לא היינו צריכים להגיע לדקות הסיום, אבל כל המשחק נע מצד לצד, חזרנו והם שוב ברחו. בסוף שוב היו פספוסים קטנים, וזה כל ההבדל בין אליפות טובה לכושלת. לא תמיד מקבלים את מה שרוצים. הדברים לא תמיד בשליטה שלנו, פה החטאה, שם שריקה של שופט, עדיף לא להגיע לדקות האחרונות, וכמו שהפסדנו יכולנו לנצח".

אלא שזה הסתיים בהפסד, והסיבות לכך רבות. אחת הסוגיות המרכזיות שצפויות לעלות בוועדה היא ההחלטה של שרף לקחת לסגל הנבחרת את מורן רוט, יובל נעימי ומשה מזרחי, ולהשאיר מחוץ לסגל את אלישי כדיר ורוברט רותבארט. בדקות רבות בשני המשחקים היו זקוקים בנבחרת לעוד שחקן שיוכל לתת עבירות ומלחמה על הריבאונד, אלא שהסגל הקצר שנבנה בקו הקדמי מנע משרף אפשרות אמיתית לתת לשחקנים הגבוהים מנוחה. " זה לא סוד שכשמשחקים יום אחרי יום ובהפרש של כמה שעות, זה לא פשוט ולא קל. החמישייה הראשונה שלנו באמת שיחקה 30 או 35 דקות לערב, אבל לא נחפש תירוצים. ניקח אחריות", אמר אליהו המותש בנוגע לסוגיה זו.

ואם לגבוהים פשוט לא היה תחליף, אז בעמדת הפורוורד והגארד היו לשרף שלושה שחקנים שהובאו במיוחד לטורניר, אך שיחקו ביחד שתי דקות בלבד: מורן רוט, יובל נעימי ומשה מזרחי לא יזכרו את הטורניר הזה לחיוב, וכשרואים את העייפות וההחלטות הלא טובות שלקחו שחקני הנבחרת ברגעים המכריעים של המשחקים מול קרואטיה ובמיוחד מול מקדוניה, אפשר לבוא בטענות מוצדקות לשרף על ייבוש השלושה. "במהלך האליפות אני נותן הזדמנות לכל שחקן בסגל שלי, וככה אני יודע מי יותר טוב". את המשפט הזה אמר בגילוי לב דווקא מאמן נבחרת מקדוניה, יוביצה ארסיץ', עם חזרת נבחרתו לבית המלון. "ידעתי שישראל זה ההזדמנות שלנו, כי היא הקבוצה הכי חלשה בבית".

המאמן המקדוני אף שמח לראות את יותם הלפרין יושב על הספסל בחלק מדקות הסיום, לאחר שעשה מספר טעויות, ובמקומו את גל מקל הצעיר לוקח אחריות. שחקני הנבחרת לא רצו לדבר על המהלך בגלוי, אך על הפרקט ובתוך חדר ההלבשה מי שלקח את המושכות היה טל בורשטיין, שדרש את הכדור לידיו פעמים רבות במשחק. במהלכים האחרונים ידעו במקדוניה להוציא את בורשטיין מהמשחק, וכשהלפרין יושב על הספסל, לגארד שעליו סמכו בנבחרת, מלאו לא מזמן 21 שנה.

כשמתמקדים בקרואטיה

בעוד במקדוניה חשבו קודם כל איך הם עוברים שלב, בישראל ניסו להדהים את קרואטיה לפני שהם מתמקדים במקדונים. תוכנית המשחקים ייעדה לישראל שני משחקים תוך 19 שעות, כשהשני מביניהם הוא הקריטי. על הנייר, עובדה זו היתה אמורה לחייב את שרף למחשבה קצת אחרת בחלוקת הדקות, אך כשישראל הרגישה שיש לה את ההזדמנות לנצח את הקרואטים, המשיך מאמן הנבחרת ברוטציה הקצרה שלו, ואפילו עמית תמיר וגיא פניני, שני שחקנים שכן שולבו ברוטציה, קיבלו דקות מועטות במשחק מול הקרואטים.

אחת ההוכחות למחשבה הקצרה של הנבחרת ולאי הראייה הכוללת של הטורניר היא ששרף בחן את הסגל המקדוני עד לרגע האחרון, אך התייחס לקרואטיה כמטרה העיקרית - בניגוד ליריבו המקדוני, שהשאיר לשחקניו העיקריים אוויר לקראת ההמשך. "אחרי המשחק מול קרואטיה לא היה לנו ספק שהמקדונים יבואו הרבה יותר קלים מאיתנו", הודה אחד משחקני הנבחרת. "גם צביקה ידע את זה וביטל את אימון הבוקר, גם בשביל המנוחה. העובדה שהסגל שלנו קצר, והרוטציה כללה בין שמונה לתשעה שחקנים, גמרה אותנו".

כששוחחנו עם צביקה שרף בקיץ הקודם על אפשרות לחילופי דורות, הוא אמר שבשלב זה עדיף שהשחקנים הכי טובים ישחקו, וזה לפני שבנבחרת חשבו על פרישה אפשרית של מאיר טפירו. בפועל, יוגב אוחיון, שבנבחרת טוענים שפציעתו הייתה מכרעת, לא ערך ולו הופעה בינלאומית משמעותית אחת עד כה, וככל הנראה לא היה משפיע בצורה גדולה יותר ממקל. את שני ההפסדים בדקות האחרונות היטיב לסכם אחד מחברי המשלחת הישראלית: "אם טפירו היה יושב על הספסל במקום בכס הפרשן, היינו עם שני ניצחונות. זה הדור הנוכחי, וכרגע כנראה שאנחנו משלמים שכר לימוד לקראת האליפויות הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully