וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: גרשון כבר לא בשליטא

בולגריה של פיני גרשון הפסידה 84:69 לליטא והודחה מאליפות אירופה. ספרד ניצחה בהארכה את סלובניה, לטביה הודחה

שלב הבתים הראשון באליפות אירופה בפולין יינעל הערב (רביעי) עם מחזור המשחקים השלישי והאחרון. את נבחרת ישראל היורובאסקט הנוכחי כבר לא מעניין אחרי ההפסד למקדוניה והניצחון הקרואטי על יוון שהפך את המשחק האחרון של הבחורים בכחול לבן לחסר משמעות. עבור אלופת העולם מספרד, לעומת זאת, היה הרבה משמעות ליום האחרון, כיוון שהפסד היה יכול להעיף אותה כבר בשלב המוקדם. הספרדים שוב נראו רע והתקשו מאוד מול סלובניה, אך הצליחו לנצח לבסוף, 84:90 אחרי הארכה. סלובניה, למרות ההפסד, נראית מסוכנת מאוד.

מי שהיה נכנס לאולם בו שיחקו מקדוניה וקרואטיה במחצית בוודאי היה משפשף את עיניו כלא מאמין. המקדונים, שסומנו כחלשים ביותר בבית וחטפו 32 הפרש מיוון במשחק הראשון, הוליכו על הקרואטים ביתרון 14, ונראו בדרך לתפיסת המקום השני בבית. אלא שקאמבק נהדר של הקרואטים ברבע האחרון הביא להם את הניצחון 71:81, ששיפר להם את הסיכויים לעלות לרבע הגמר.

פיני גרשון ונבחרת בולגריה סיימו את האליפות מוקדם משרצו, לאחר הפסד 84:69 במשחק הקובע שלהם, מול נבחרת ליטא, שעדיין לא נראית חדה מספיק בשביל השלבים הסופיים. בבית ב' נלחמו צרפת ורוסיה על המקום הראשון, אך אלופת אירופה שוב כשלה, הפעם מול החבורה של פארקר, דיאו וטוריאף, שניצחה 64:69, סיימה עם מאזן מושלם והבטיחה לעצמה את המקום הראשון בבית. לטביה, שהפסידה את שני המשחקים הראשונים שלה היתה קרובה לגאול את עצמה עם ניצחון על גרמניה, 62:68, אבל זה לא הספיק לה כדי לעלות. בבית ג' הציקו הבריטים הלוחמניים לעוד נבחרת גדולה, אך כשלו לבסוף מול סרביה, 77:59. בבית ד' מחצה טורקיה את הפולנים המקומיים 69:87, ותפסה את המקום הראשון בבית.

בית א'

קרואטיה - מקדוניה 71:81

המקדונים שוב תפסו את הקצב המהיר מאתמול בפתיחה, הלכו שוב אל מחוץ לקשת השלוש, ומצאו שם את ריסטה סטפנוב, שהטיח 3 שלשות ללא החטאה על ראשם של הקרואטים. דאבור קוס וניקולה וויצ'יץ' ניסו להחזיר את נבחרתם לתמונה ושמרו את קרואטיה קרוב ברבע הראשון, אבל כשגצ'בסקי ושאר החברים לנבחרת מקדוניה החליטו אף הם להפציץ מבחוץ, הפער כבר תפח ל-14 בהפסקה. במחצית השניה התעורר מריו באניץ' בקרב הקרואטים, הספסל החל לתרום, והיתרון המקדוני ירד רק ל-5 בסיום הרבע.

אלא שאז נגמר הגז במיכל המקדוני. פלאניניץ' ורוזיץ' עלו עם הרבה אנרגיה ל-10 הדקות האחרונות, ובתוך שלוש דקות הפך היתרון המקדוני ליתרון 5 של הקרואטים. פרקאצ'ין גם הוא התעורר, וביחד עם ניצ'ביץ' העלה את נבחרתם ליתרון 12, ממנו המקדונים כבר לא חזרו. ניקולה וויצ'יץ' הוליך את קלעי קרואטיה עם 12 נקודות, מארין באניץ' הוסיף 11, בעוד ניקולה פרקאצ'ין זוראן פלאניניץ' (7 אסיסטים) הוסיפו 9 נקודות כל אחד. למקדוניה: ורביצה סטפנוב (5 אסיסטים) דארקו סוקולוב וג'רמייה מאסי (10 ריבאונדים) 12 נקודות כל אחד.

בית ב'

רוסיה - צרפת 69:64

את העליות והירידות שהציגה אלופת אירופה באליפות הזו כבר אי אפשר לתאר יותר. אחרי ניצחון לא משכנע על לטביה והפסד מאוד לא משכנע נגד הגרמנים, שחקניו של דייויד בלאט חזרו להראות מעט מהפוטנציאל שלהם, מול צרפת החזקה במחצית הראשונה, אבל כשלו ברגעי הסיום. הרוסים סבלו מיכולת פושרת של סרגיי ביקוב, אבל למשבצת הקלעי שוב נכנס קלי מקארתי, סביר להניח האיש שבלאט צריך להעביר לו את כל משכורתו מהאליפות. מקארתי הוליך את הרוסים לפער מבטיח ברבע השני עם 11 נקודות, אבל טוריאף החזיק את הצרפתים קרוב, רק בפיגור נקודה במחצית, למרות שפארקר נשמר היטב ב-20 הדקות הראשונות.

המשחק הצמוד נמשך גם במחצית השניה, אבל אז גם התעורר הרכז הצרפתי, ועם 9 נקודות העלה את נבחרתו ליתרון. בלאט העלה את קורבאנוב ופונקראשוב, שהחזירו את רוסיה למשחק, אבל דיאו וטוריאף קבעו 51:52 צרפתי לקראת הרבע האחרון. ב-10 הדקות האחרונות השתלט דיאו לחלוטין על המשחק, ומלבד נקודות מצויינות שלו הגיע גם אסיסט נהדר להאלי-אופ של טוריאף, שקבע יתרון 5 צרפתי, 2 דקות לסיום. בלאט לא מצא אף מנהיג שיילך איתו ברגעי ההכרעה, והצרפתים חגגו את המאזן המושלם בדרך לשלב הבא.

דיאו הוליך את קלעי צרפת עם 19 נקודות והוסיף גם 7 ריבאונדים, טוריאף סגר ערב נהדר עם 18 נקודות ו-14 ריבאונדים, וטוני פארקר סיים עם 17, 4 ריבאונדים ו-3 אסיסטים. את רוסיה הוליך קלי מקארתי עם 13, כשקורבאנוב קולע 12 משלו.

גרמניה - לטביה 68:62

הנבחרת הלטבית, שנחלה שני הפסדים בשני המשחקים שלה עד כה, ידעה שרק ניצחון יעלה אותה לשלב הבא, אז כך היא עשתה, אלא שהוא לא הספיק. לטביה היתה חייבת ניצחון ב-9 נקודות ומעלה, והיתה קרובה, אבל נכשלה בסיום. שתי הקבוצות נאבקו ברבע הראשון, שהסתיים בנקודה יתרון ללטביה. הגרמנים, שרק אתמול גברו על אלופת אירופה, רוסיה, נותרו בתמונה תודות ליכולתו של דמונד גרין, אבל גם הוא לא מנע מביאדרינס וקאמבלה לתפוס פיקוד לקראת סיום המחצית, ולעלות ליתרון 29:37. גרמניה עוד צימקה ל-3, אבל בלטבים שוב פצחו בריצה בפתיחת הרבע האחרון, ו-7 דקות לסיום העלה אותה ביאדרינס ליתון 9.

גרין שוב היה היחידי בשורות נבחרת גרמניה שעוד תפקד, וג'אמפ של שפרציק עוד הצליח להוריד ל-6, שתי דקות לפני הבאזר, וזה הספיק לגרמנים שחגגו את ההפסד עם העפלה לשלב הבא. קריסטפס יאניצ'נוקס הוליך את קלעי לטביה עם 14 נקודות וקיבל הרבה עזרה מחבריו, עם 11 של קספרס קאמבלה, ו-10 נקודות מביאדרינס, ואלטס וסקלה. את גרמניה הוליך גרין עם 16, כשיאגלה סייע לו מעט עם 13 ו-7 ריבאונדים.

בית ג'

ספרד - סלובניה 84:90 (בהארכה)

אוהדי נבחרת ספרד שציפו לראות את נבחרתם סוף סוף מתפוצצת על היריבה, שוב התבדו בפתיחה, כשהסלובנים לא נבהלו, ורצו ליתרון 4:7, עם דאנק גדול של ברזץ'. ספרד התקשתה בהתקפה, ומן העבר השני לא עצרה את נאכבר ולאקוביץ', שהפציץ מבחוץ, ורק התעוררות של גאסול לפני סיום הרבע מנעה מהסלובנים לברוח, והותירה את ספרד בפיגור 2 בלבד.

גאסול גם הביא את השיוויון בפתיחת המחצית, ושלשה של סרחיו יול העבירה את היתרון אל הספרדים. נבארו ראה כי טוב וצלף אחת משלו, רוביו מצא נקודות בחדירה, ורייס העלה ל-6. סלובניה החלה החטיא מבחוץ, ואלופת העולם ניצלה זאת כדי להוליך 35:43 במחצית. רוביו בשלשה העלה את הספרדים ליתרון 13, אבל מיני קאמבק של סלובניה, בראשותם של יאגודניק ונאכבר ל-7 בלבד. רודי פרננדז החזיר את לפער דו ספרתי, אבל הסלובנים לא אמרו את המילה האחרונה, וחזרו שוב, תודות ליכולת נהדרת של לאקוביץ', והפער קוזז ל-2, 5 דקות לסיום. דראגיץ' ב-4 נקודות רצופות הוריד לנקודה, 11 שניות לסיום. ספרד החזירה ל-2, ושניה וחצי לסיום שלחה את דראגיץ' לקו. הסלובני קלע את הראשונה, החטיא בכוונה את השנייה, וכמו קסם, על הריסאונד השתלט ארזם לורבק, שתוך כדי נפילה קלע עם הבאזר, שיוויון 78:78, הולכים להארכה.

הסלובנים עוד פינטזו על הפתעה, אבל 5 נקודות של פאו גאסול בצירוף יכולת טובה של פרננדז העלתה את הספרדים ליתרון 7 בפתיחת ההארכה, סיימה את הסיפור, והעלה, סוף סוף, את אלופת העולם לשלב הבא באופן רשמי. חואן קרלוס נבארו היה הקלעי המצטיין עבור הספרדים עם 21 נקודות, רודי פרננדז סגר ערב טוב עם 19 ו-5 ריבאונדים, בעוד פיליפה רייס קלע 17 ואסף 8 ריבאונדים. גאסול סיים רק עם 13 ו-9 ריבאונדים. לסלובנים קלעו גוראן דראגיץ' 19, יאקה לאקוביץ' 15 ובוסטיאן נאכבר 14.

סרביה - בריטניה 59:77

ללא קשר לתוצאה של הערב, בקרב הנבחרת הבריטית היה סיפוק רב מהתצוגה של סגל השחקנים באליפות זו, אליה הגיעו ללא כל כוכבי ה-NBA שלה. למרות זאת, הצליחה בריטניה להתמודד בכבוד מול סלובניה, ובעיקר מול אלופת העולם מספרד. הבריטים ידעו שהם חייבים ניצחון וגם הפעם לא הרימו ידיים, ואחרי פתיחה צולעת, בה פיגרו 14:22, החזיר אותם רוברט ארצ'יבלד עד פיגור 2 בלבד. הסרבים שוב החלו לרוץ, וקרסטיץ' וטפיץ' העלו אותם ליתרון 10 במחצית.

בריטניה עוד הצליחה להתקרב מעט, אבל הסרבים, שלא התכוונו לשמוט משחק נוסף בשלב כה מוקדם, הקשיחו את ההגנה שלהם, גרמו ליריבה שלהם לאבד כדורים, וסגרו את הניצחון וההעפלה לשלב הבא. ננאד קרסטיץ' ומילנקו טפיץ' הוליכו את קלעי סרביה עם 17 נקודות כל אחד, ומילוש תאודוסיץ' הוסיף 11 משלו. לבריטים: נייט ריינקינג 21 נקודות, מנסה בונסו 16.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בית ד'

פולין - טורקיה 87:69

הפולנים נישאו על גלי האהדה המקומית אל שני ניצחונות מפתיעים, אבל מול אחת המועמדות לזהב, זה כבר לא היה כל כך פשוט. הטורקים פתחו חזק מאוד, הלכו פנימה, ובעזרת איליאסובה וטורקוגולו עלו ליתרון מוקדם, 6:14. גורטאט וחבריו עוד הצליחו לחזור עד ל-4 בלבד בפתיחת הרבע השני, אבל שתי שלשות של טורקוגולו וארסלן, יחד עם 4 נקודות רצופות של סאבס העלו את טורקיה ליתרון דו ספרתי, ובהפסקה הם הוליכו ב-11.

איליאסובה כבר העלה את טורקיה ליתרון 14 במהלך המחצית השניה, אבל ריצת 2:9 של שחקניו של קצורין, בעיקר תודות ליכולת טובה של לאמפה, קירבו אותם עד 56:50, במהלך הרבע השלישי. או אז הגיעה ריצה טורקית מטורפת, כששלשות של אסיק, טורקוגולו, וארדן צללו פנימה, טורקיה שייטה ליתרון של 25 נקודות, ושלחה את הפולנים אל הקהל המאוכזב שלהם. עתה נותר לראות האם תצליח נבחרתו של קצורין להתאושש, רגע לפני השלב המכריע הבא.

את טורקיה הוליך אונן אסיק עם 22 נקודות ו-8 ריבאונדים, ארסן איליאסובה הוסיף 18 ו-8, והידו טורקוגולו קלע 13 ואסף 8 ריבאונדים. לפולין: מרסין גורטאט 21 ו-7 ריבאונדים, מאצ'יי לאמפה 14 ו-7 ריבאונדים.

ליטא - בולגריה 69:84

נבחרתו של פיני גרשון ידעה שהיא חייבת ניצחון כדי לעלות אל השלב הבא, אבל הפתיחה היתה כולה של הלטבים, שעלו במהירות ליתרון 2:7, בעזרת קלייזה. בולגריה ניסתה לרוץ, והסתמכה בעיקר על היכולת האישית של ארל רולנד, אבל לוקאוסקס בשלשה העלה את נבחרתו ליתרון 6. בולגריה, שנראתה מעט מבולבלת ב-10 דקות הראשונות החלה להילחם, קיבלה דקות טובות מאיבאנוב וסטוייקוב, ולמחצית השתיים ירדו בשיוויון 41:41.

המשחק הצמוד נמשך גם במחצית השניה, כשסטוייקוב ורולנד ממשיכים להיות המוציאים בפועל עבור גרשון, ואף העלו אותה ליתרון 43:49 בפתיחת הרבע השלישי. הליטאים התחילו להרגיש את הלחץ, והחלו לחזק את ההגנה שלהם. פטרביצ'יוס מצא את הטבעת מן העבר השני, ושלשה גדולה של לאברינוביץ' קבעה יתרון 5 לליטא, 4 דקות לסיום. בולגריה שוב איבדה את הראש, ושלוש זריקות מדוייקות מהקו של לאברינוביץ' העלו ליתרון 10, ממנו הבולגרים של גרשון כבר לא חזרו.

קריסטוף לאברינוביץ' הוליך את קלעי ליטא עם 16 נקודות, 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, בעוד מאריונס פטרביצ'יוס קלע 13 ו-8 ריבאונדים וסימאס יסאייטיס קלע 11. לבולגריה: אריק רולנד 18 נקודות וטודור סטוייקוב 16.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully