וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: סיליץ' הדהים את מארי

הבריטי קרס מול הקרואטי והודח בשמינית הגמר. נדאל עלה לרבע הגמר ולמקום השני בעולם. רם ומירני בחצי גמר הזוגות

אנדי מארי הגיע עם תקוות עצומות לאליפות ארצות הברית, ואחרי ההפסד לרוג'ר פדרר בגמר אשתקד הוא ומיליוני בריטים האמינו באמת ובתמים שהפעם הוא מסוגל לעשות את הצעד הנוסף ולהניף תואר גרנד סלאם ראשון. אבל הערב (שלישי) הסתיים החלום האמריקאי של מארי מוקדם בהרבה מהצפוי, עם הדחה מפתיעה מול מארין סיליץ' בשמינית הגמר אחרי הפסד מוחץ 7:5, 6:2, 6:2.

ממרומי המקום השני בעולם, בו הוא מחזיק בגאווה כבר שלושה שבועות בעקבות פציעתו של רפאל נדאל, פגש מארי בטניסאי עוצמתי ומוכשר ביותר. סיליץ' בן ה-21 הגיע לאצטדיון ארתור אש ללא פחד, נשאר קרוב למארי במערכה הראשונה ושבר במשחקון ה-11 כדי לברוח לניצחון 5:7. הסקוטי הגיב בצורה איומה להפסד המערכה, ופשוט לא הופיע לשתי המערכות הבאות. סיליץ' טייל עם 2:6 במערכה השנייה ועוד 2:6 קליל במערכה השלישית, וסגר עניין בתוך שעתיים ושמונה דקות בלבד.

יריבו הבא של סיליץ' יהיה מגיש עוצמתי אחר, חואן מרטין דל פוטרו, שניפנף את חואן קרלוס פררו עם 3:6, 3:6, 3:6. הארגנטינאי המדורג שישי הפגיז 22 אייסים מול המדורג ראשון בעולם לשעבר, וסלל את דרכו בחזרה לרבע הגמר, השלב בו נעצר בשנה שעברה.

לאחר שמארי אכזב, הראה רפאל נדאל שהוא קרוץ מחומר אחר, אחרי ניצחון קשה על גאל מונפיס. הצרפתי פתח היטב, וניצח את המערכה הראשונה 6:7, אלא שההמשך היה כולו נדאל, ועם טניס נהדר המדורג שלישי בעולם לא השאיר שום סיכוי למדורג 13 בטורניר, בדרך ל-3:6, 1:6, 3:6 בשלוש המערכות הבאות. נדאל מעפיל לרבע הגמר, שם יפגוש את פרננדו גונזאלס, ומה שלא יהיה - הניצחון, בצירוף הפסדו של מארי, מחזיר את הספרדי למקום השני בעולם.

בסיום המשחק נרשמה תקרית משעשעת, כשנדאל שב לכסאו אחרי הניצחון, ולאחר שהוריד את חולצתו פרץ למשטח אוהד נלהב, עשה את דרכו אל עבר הספרדי, ונישק אותו על הלחי. אנשי הביטחון מיהרו לגרור את המעריץ האדוק החוצה, והשאירו את נדאל המבולבל מחייך חיוך נבוך. "אין לי בעיה עם זה. הוא היה מאוד נחמד, ואמר לי 'אני אוהב אותך'", אמר נדאל אחרי התקרית.

המשוכה הבאה של נדאל בדרך לארבעת האחרונים תהיה, כאמור, פרננדו גונזאלס, שניצח הלילה את ג'ו ווילפרד צונגה בסיום משחק מצוין. הצרפתי, המדורג שביעי בטורניר, פתח עם 3:6, אלא שמשם והלאה היו לצונגה שש אפשרויות שבירה, אותן לא הצליח לנצל. גונזאלס הגיב עם 3:6, ו-6:7 בשתי המערכות הבאות, כאשר המערכה השלישית ארכה כמו שתי המערכות שקדמו לה. הצ'יליאני, 11 בטורניר, שמר על הפורמה גם במערכה הרביעית בדרך ל-4:6 וביקור שני ברבע גמר הטורניר, בו היה לפני שבע שנים.

נה לא להפריע לי לקאמבק

כשקים קלייסטרס חזרה לפני כחודש לסבב אחרי היעדרות של שנתיים, היא קיוותה להיכנס לכושר סביר במהלך הקיץ, לרשום הופעה מכובדת באליפות ארצות הברית ולנסות להתחיל בדרך הארוכה בחזרה לצמרת, אבל ספק אם היא חלמה שזה יקרה כל כך מהר. הערב עלתה הבלגית החיננית לחצי הגמר בפלשינג מדו אחרי ניצחון קליל 2:6, 4:6 על נה לי הסינית.

קלייסטרס, שהפתיעה את ונוס וויליאמס בשמינית הגמר במשחק הפכפך ודרמטי, לא נזקקה הפעם למאמץ מיוחד מול המדורגת 19 בעולם, שהייתה רחוקה מרמתה הרגילה ורשמה לא פחות מ-41 טעויות לא מחויבות. את המערכה הראשונה סגרה קלייסטרס על 2:6 בתוך 25 דקות בלבד, וגם כמה דקות טובות של לי במערכה השנייה, בהן ניצחה שלושה משחקונים ברציפות ועלתה ל-3:4, לא הספיקו לה כשאלופת הטורניר מ-2005 הסתערה מחדש ולקחה את שלושת המשחקונים הנותרים בדרך לניצחון 4:6 במערכה ובמשחק כולו.

המדורגת שניה בעולם והאלופה המכהנת, סרינה וויליאמס, עשתה את המוטל עליה, ולא התקשתה להכניע את פלביה פנטה 4:6, 3:6 על מנת להעפיל לארבע האחרונות. שתי שבירות הספיקו לאמריקאית לעשות את העבודה, תוך שהיא שומרת על ההגשות בכל עשרת משחקוני ההגנה שלה. "זה הרגיש טוב", אמר וויליאמס בסיום, "היא שחקנית מצוינת וזה היה משחק טוב מאוד", פרגנה האמריקאית לעשירית בטורניר, שרשמה את הישג השיא שלה בגרנד סלאמים.

וכעת, כאמור, היריבה של סרינה בחצי הגמר תהיה קים קלייסטרס המופלאה. האמריקאית מלאת הערכה לבלגית המתקאמבקת. "הופתעתי שהיא משחקת כל כך טוב", אמרה המדורגת שניה בעולם, "אבל כהיא שיחקה ככה לפני כמה שבועות, ידעתי שהיא תהיה מישהי שכדאי לראות".

רם ומירני בחצי הגמר

הזווית הישראלית שנותרה בטורניר רשמה הלילה הישג יפה, כשאנדי רם ובן זוגו, מקס מירני, העפילו לחצי גמר הטורניר אחרי ניצחון מרשים 7:6, 4:6, 0:6 על דניאל נסטור וננאד זימוניץ', המדורגים 2 בעולם ואלופי ווימבלדון. זהו הישג השיא של הצמד בגראנד סלאם, שנזקקו ל-25 דקות בלבד כדי לנצח את המערכה השלישית והמכרעת. בחצי הגמר יפגשו רם ומירני את המדורגים 3, מאהש בופאטי ההודי ומארק נואלס מהבהמאס, כאשר בחצי הגמר השני ישחקו האחים בריאן נגד דאם הצ'כי ופאהס ההודי.

עדכון ראשון: 23:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully