צהוב ואדום חוגגים בפוזנן

אור שקדי גילה שבמקדוניה הצבעים הללו הולכים ביחד וראה את אוהדיה של יריבת ישראל הערב מרימים לשמיים את הכיכר המרכזית

אחרי כמה ימים מנומנמים של הכנות ויום ראשון של משחקים, גם העיר פוזנן נכנסה לאליפות אירופה. מי שהעיר את הכיכר המרכזית לא היו היוונים הנחמדים שחגגו את הניצחון על המקדונים, וגם לא הקהל הקרואטי והישראלי שמיעט להגיע. אפילו הניצחון הפולני על בולגריה אמש לא יצר את האפקט של כ-400 מקדונים שצבעו את פוזנן באדום וצהוב, כאשר הכיכר הישנה של העיר הופכת למעוזם.

במשחק ההפסד של מקדוניה מול יוון פרסו האוהדים המקדונים דגל ענק של מדינתם וקראו לאחדות המדינה. לאחר המשחק הם יצאו לכיכר המרכזית ולמועדונים בעיר ועל פי הבעלים של אחד הפאבים הם סירבו לעזוב את המקום עד השעה ארבע לפנות בוקר. אחדים מהם, שאף שתו מעט יותר מדי, נכנסו למזרקות הקטנות. כשראשוני בתי הקפה נפתחו בשעה 7 בבוקר, היו האוהדים המקדונים הראשונים להיכנס אליהם ולעשות הרבה רעש. במקום השקט הפסטורלי ששרר בפוזנן נשמעות הצעקות: "מקדוניה, מקדוניה", למרחקים די גדולים.

"יצאנו ביום ראשון בשעה 10 בבוקר", סיפר היום (שלישי) פיוטר בוז'ינובסקי, שהגיע במכוניתו מסקופיה ביחד עם חברו מרק ננדיץ', "זה היה מסע של 21 שעות, הגענו בבוקר של המשחק בשעה שבע בבוקר, אחרי שעברנו בחמש מדינות". רוב המקדונים ישנים בבית המלון המפואר ששוכן סמוך לכיכר ומלון הנבחרות, אך אחדים מהם החליטו לאמץ גישה חסכונית יותר, "יש לי רכב מספיק גדול, אז אני ומרק ישנים בו", סיפר בוז'ינובסקי, "ככה אני חוסך מספיק כדי להגיע רחוק אם הנבחרת תמשיך לנצח".

ננדיץ', שבמהלך השיחה הספיק להרים את הכיכר עם צעקות בגנות נבחרת יוון, נשמע די בטוח לגבי הנבחרת שלו: "אנחנו הולכים אחרי מקדוניה לכל מקום, ולא משנה אם ננצח או נפסיד. השחקנים שלנו מחויבים אלינו, ואל המדינה ואני בטוח שזה מספיק. אנחנו מגיעים למשחק גדול עוד מעט מול ישראל, ואני מקווה שכמו שחגגנו אחרי ההפסד ליוון, נוכל לחגוג הרבה יותר אחרי הניצחון על ישראל".