וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקל: "המשחק היה לנו ביד"

רכזה של נבחרת ישראל יודע כמה קרוב הוא הגיע לסנסציה מול הקרואטים. רפשה: "הגיע לישראל לנצח כמו שלנו הגיע"

AP

צילום וידאו: אור שקדי, עריכה: רן צימט

סביר להניח שלא הרבה אנשים ציפו באמת שנבחרת ישראל תצליח לתת פייט לנבחרת קרואטיה במשחק הפתיחה של היורובאסקט בפולין. אחרי הכל, ישראל הציגה השנה את אחת הנבחרות החלשות וחסרות הניסיון שלה, בעוד הקרואטים מצדם חולמים על מדליה. אלא שכמו שקרה לא אחת, ישראל הגיעה לאליפות אירופה, הפשילה שרוולים והתחילה להילחם.

ההפסד 86:79 לקרואטים אמנם מאכזב, כיוון שנבחרתו של שרף היתה קרובה מאוד להפתיע, אבל מה שייזכר מהמשחק הזה הוא בעיקר משחק הלחימה ותצוגת השיא של ליאור אליהו (31 נקודות), וטבילת האש הראשונה של גל מקל במשחק רשמי של הנבחרת (16 נקודות וניהול משחק מצויין).

"אעשה הכל שהבחורים לא יישברו"

מקל עצמו אמר בסיום המשחק: "אני חושב שההפסד הזה הוא די עצוב בשבילנו. היה לנו את המשחק ביד, ועשינו כמה טעיויות שנתנו להם את המשחק". לגבי היכולת שלו על אחת הבמות הגדולות ביותר בעולם, אמר הרכז הצעיר: "הכנתי את עצמי טוב למשחק, ובאתי שמח. המחשבות שלי היו פנויות והרגשתי טוב מאוד במשחק הזה". על הסיבות להפסד אמר מקל: "ידענו מה שאנחנו צריכים לעשות. המשחק היה צמוד, יכולנו לנצח כמו שהפסדנו. כדורסל זה לקלוע סלים, והם עשו את זה בקלאץ' טיים".

מאמן נבחרת ישראל, צביקה שרף, נשמע מאוכזב מאוד לאחר ההפסד, כשהוא יודע שניצחון נגד הקרואטים היה יכול לסדר לו לא מעט שקט נפשי. "היה לנו משחק טוב מול קבוצה מצויינת. שיחקנו טוב מאוד. אני מאמין שהתכוננו למשחק בצורה טובה מאוד. תמיד מתכוננים יותר זמן למשחק הראשון לאליפות ויש דברים שבהם לא הצלחנו, בעיקר במחצית הראשונה, בריבאונד ההגנה, ובמחצית השנייה בעצירה של פופוביץ'. שני פוזשנים הכריעו למעשה את המשחק, אבל מחר הוא יום חדש. מזל טוב לקרואטים על הניצחון".

כשנשאל מה הוא לוקח מהמשחק, אמר שרף: "אני לוקח מהמשחק הזה את העובדה ששיחקנו שווה בשווה מול קבוצה יוצאת מהכלל. ראיתי את מקדוניה היום. אני אעשה הכל שהבחורים לא יישברו מההפסד הערב, כי המשחק מחר הוא המפתח לעלות לשלב הבא. היה משחק מדהים של ליאור, היה משחק טוב של גל. יניב ועידו יצאו בעברות. אי אפשר להגיד על הפסד שאני מרוצה, אבל אני מרוצה מהחצי השני".

סנטר הנבחרת, יניב גרין, שהיה חלש בהתקפה אבל עשה עבודה הגנתית טובה, אמר: " היה חסר קצת מזל וכמה פעולות נכונות ובסוף זה היה סיפור המשחק. היינו קרובים והרגשנו שאנחנו יכולים אבל זה ספורט. הייתה לנו בעיה בריבאונד במחצית הראשונה ובמחצית השנייה תיקנו את זה. יש לנו נחיתות מול כל נבחרת באליפות הזאת. אני מקווה להפיק מסקנות ולנצח את המשחק הבא".

אגב, אימון הנבחרת, שאמור היה להערך מחר בבוקר לפני המשחק נגד מקדוניה, בוטל ובמקומו צפוי צביקה שרף לערוך לשחקנים תדרוך וידאו

"הגיע לישראל לנצח כמו לנו"

הקרואטים התכוננו היטב לקראת המשחק מול ישראל, כשהם זוכרים מצויין את ההפסד באליפות אירופה הקודמת לחבורה של שרף. לפיכך, זלזול לא נראה בשורות נבחרתו של יסמין רפשה, שנשם לרווחה בסיום המשחק, ואף החמיא ליריביו: "אני רוצה לאחל לישראל מזל טוב על המשחק הטוב ועל רוח הלחימה שלהם. הגיע להם לנצח כמו שלנו הגיע". על המשחק עצמו אמר רפשה: "ניצחנו אבל אני לא מרוצה מאיך ששיחקנו. כל מה שאמרנו לפני לא ביצענו, בעיקר בההתקפה. קלענו 50 אחוז מהשלוש, ולא עשינו דברים אבל ניצחנו".

כוכב המשחק עבור קרואטיה היה לא אחר מאשר ניקולה וויצ'יץ', שמחצית שניה ענקית שלו שמרה את נבחרתו בתמונה עד לשלבי הסיום, אז ניצחה. "ניצחנו", אמר וויצ'יץ' בסיום, "אבל אני מקווה שזה היה המשחק הגרוע ביותר שלנו ביורובאסקט". על היריבים המוכרים שלו, אמר וויצ'יץ': "לא הצלחנו לעצור את אליהו". למרות הניצחון, הקרואטי לא נשמע מסופק: "אנחנו צריכים לחשוב מחדש על המשחק הזה, במיוחד אם אנחנו רוצים לזכות בטורניר. הניצחון היום לא יכול להרגיע אותנו. אנחנו חייבים לשחק טוב יותר".

דאבור קוס, שהקשה מאוד על ההגנה הישראלית, והיה האיש של רפשה במחצית הראשונה, אמר לאחר הניצחון: "זה היה המשחק הפותח של האליפות בשביל שתי הקבוצות והיה הרבה לחץ על שתיהן". על הסיבות בגללן התקשו מול הישראלים, אמר קוס: "לא שיחקנו את הכדורסל הטוב שלנו כי לא הגנו. אנחנו חייבים להשען על ההגנה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully