וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחה בברזיל: "לא יכול להיות מתוק יותר"

עיתוני ברזיל צהלו אחרי השפלת ארגנטינה. מראדונה: "האחריות עליי". בפרגוואי סובלים, באורוגוואי רוטנים. אוהד נהרג בקולומביה

משחקי מוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה קרובים מאוד לסיום. אחרי שנתיים מפרכות וקשות, עומד להסתיים הקמפיין הארוך והקשה ביותר. 10 נבחרות שמתמודדות בשני סיבובים (18 מחזורים) מתחרות על העלייה למונדיאל, בטורניר שנחשב לעתים כאליפות דרום אמריקה האמיתית, הרבה יותר מטורניר הקופה אמריקה.

לסיום הבית נותרו עוד שלושה מחזורים. ביום רביעי ייערך המחזור ה-16, ובחודש אוקטובר ישוחקו שני המחזורים של הבית (ב-10 ו-14 לחודש). ברזיל (30 נקודות) היא היחידה שהבטיחה נכון לעכשיו את העפלתה למונדיאל בעוד פחות משנה, לאחר הניצחון הגדול ברוסאריו על ארגנטינה 1:3. צ'ילה ופרגוואי (27 נקודות לכל אחת) גם הן עם רגל וחצי במונדיאל, כאשר ההתמודדות על המקום הרביעי (שמוביל להעפלה) והמקום החמישי (שמוביל למשחקי הפלייאוף נגד הרביעית בבית של צפון, מרכז אמריקה והקאריביים) פתוחה. ארגנטינה (22), קולומביה ואקוודור (20) וגם אורוגוואי ו-ונצואלה (18) מתחרות על שני המקומות הללו.

ארגנטינה מלקקת את פצעיה

בארגנטינה עדיין המומים ולא ממש מצליחים לעכל את ההפסד לברזיל. האלביסלסטה העבירו את המשחק מהמונומנטאל של ריבר פלייט לאצטדיונה של רוסאריו סנטראל, אבל זה לא ממש עזר למראדונה שניסה במעבר לייצר לחץ על הסלסאו. הנבחרת שזכתה חמש פעמים בגביע העולם ומכוונת לשישי בשנה הבאה, לא נרתעה מ-40 אלף ארגנטינאים ועוד 11 על המגרש.

בכלל, נראה שאם מראדונה היה מתעדכן בסטטיסטיקה הוא אולי לא היה מעביר את המפגש לרוסאריו דווקא. שתי הנבחרות נפגשו באצטדיון זה שלוש פעמים. בפעם הראשונה ב-1975, ניצחה ברזיל בקופה אמריקה 0:1, בפעם השנייה נפגשו השתיים במונדיאל לאחר שלוש שנים ונפרדו בתיקו 0:0. עם הניצחון אמש, ברזיל ממשיכה להיות הנבחרת היחידה שמנצחת את ארגנטינה ברוסאריו.

"עד הדקה ה-20 ברזיל בכלל לא הגיעה למשחק", אמר מראדונה בתום המשחק. אלא שאחר כך, הגיע צמד השערים של לואיסאו ולואיס פביאנו (24 ו-30). "האחריות כולה עליי. דיברתי על המשחק עם נשיא ההתאחדות חוליו גרונדונה ועם המנהל המקצועי קרלוס בילארדו, וגם עם הבנות שלי. אני לא חש תחושת מרירות. אני לא מאוכזב מהשחקנים".

עיתוני ארגנטינה לא תקפו ישירות את המאמן שנחשב לאליל עדיין בקרב העם, אבל בהחלט ביכו את ההפסד הלא נעים, שגם קצת הרחיק אותם מהעלייה למונדיאל. "ארגנטינה נפלה שדודה לקילר אינסטינקט של ברזיל", נכתב בעיתון 'לה נאסיון'. "רק בגלל שאקוודור הפסידה, ארגנטינה עדיין נמצאת במקום שמוביל למונדיאל".

בעיתון 'קלרין' נכתב: "ברזיל היכתה חזק את ארגנטינה והשאירה אותה פצועה קשה". בעיתון אף קבעו כי הפסד זה של הנבחרת קשה אף יותר מתבוסת הענק הביתית שלה (5:0) לקולומביה בבואנוס איירס לפני 16 שנים. בעיתון 'פרופייל', נרשם כי "הניצחון הגיע לברזיל, וארגנטינה שוב לא הראתה והוכיחה מחויבות אישית או קולקטיבית ולא עמדה בציפיות".

אין שמחה כמו שמחה לאיד

בברזיל, כמובן, לא היו יכולים להיות שמחים יותר. גם לעלות למונדיאל, גם לנצח את ארגנטינה בחוץ, אחרי אינספור המילים שהוציא מראדונה וההבטחות שהנבחרת הביתית תנצח וגם השמחה לאיד בתקיעת המקל בגלגלי המרוץ למונדיאל של ארגנטינה.

"אין מקום טוב יותר מאשר להבטיח את העלייה ולהשאיר את ארגנטינה נואשת", נכתב בעיתון בסאו פאולו. "כמעט תמיד, זה קשה מאוד לעלות למונדיאל מהבית הדרום אמריקאי, אבל זה לא היה יכול להיות מתוק יותר מאשר איך שזה נעשה". עוד נכתב בעיתון אחר: "הדובדבן שבקצפת היה לראות את היריבה המושבעת נקלעת למשבר". כותרת נוספת בעיתון אחר שוב שמחה לאידה של ארגנטינה: "אנחנו עולים... ומה איתם?". במדינת הענק בררו הכתבים הרבה פחות מילים, מן הסתם, לגבי מראדונה. ה'דיילי ספורט' טען בפשטות שהוא כשל בבחירת האצטדיון.

במהלך הזמן שקדם למשחק אמר מראדונה שהוא היה רוצה את קאקה בנבחרת ארגנטינה. המלחמות הפסיכולוגיות המיושנות של המאמן הארגנטינאי לא גרעו כלל מיכולתו של קאקה, שאמר לאחר המשחק: "אני לא דריבליסט גדול כמו מראדונה, אבל שחקן שלם יותר. אני יודע מה המוגבלויות שלי ואני עושה הכול כדי להשתפר".

עוד דחיפה קטנה ופרגוואי במונדיאל

פרגוואי פתחה מצוין את המוקדמות, אבל אחר כך הגיעה נפילה בלתי צפויה. אלא שעד מהרה הנבחרת הצליחה להתאושש ולהישאר גבוה בצמרת. ואז שוב הגיעה צלילה, כאשר חרארדו מרטינו והשחקנים לא ניצחו בארבעה משחקים רצופים והשיגו רק שתי נקודות. הניצחון הביתי אמש שבר את הקרח, ואפרופו קרח, בפרגוואי יכולים להתחיל להוציא את השמפניות מהקפאה, אחרי 0:1 של סלבדור קבניאס (בפנדל) שעשה את העבודה נגד בוליביה. רק אם יקרה משהו בלתי צפוי לא תעפיל פרגוואי למונדיאל.

העיתונים במדינה לא יצאו מגדרם לאחר הניצחון עקב התוצאות שקדמו למשחק זה וכן לאור היכולת הלא משכנעת נגד בוליביה החלשה. עיתון 'ABC COLOR' כתב: "זה לא חדש שאנחנו סובלים כשאנחנו משחקים בבית". ב'אולטימה הורה', נרשם: "פרגוואי חגגה במשחק קשה עם מעט כדורגל. המטרה הושגה, אבל יש הרבה מה לשפר".

במחזור ה-16 תפגוש הנבחרת הלבנה-אדומה את מראדונה וארגנטינה במשחק קריטי לשתי הנבחרות בבירת המדינה, אסונסיון. ניצחון של פרגוואי ישלח אותה קדימה, ובו בעת ימשיך להרחיק את האלביסלסטה מדרום אפריקה.

אורוגוואי תופסת את הראש

הנבחרת שיצאה אולי הכי נפסדת, בצוותא עם אקוודור, היא אורוגוואי. הסלסטה פגשו את פרו למשחק חוץ, כאשר ניצחון שלהם היה יכול להעלות אותם למקום החמישי בבית. אלא שלמרות שהם שלטו במשחק והחמיצו, הם נוצחו 1:0 משער של הרנן רנחיפו ארבע דקות לסיום. כמובן שהעיתונות באורוגוואי כעסה מאוד על ההפסד המטריד. "אורוגוואי, כמו פרו, קרובה לראות עוד מונדיאל מהבית", נכתב בעיתון 'לה רפובליק'. "כמה רחוקה היא דרום אפריקה עכשיו".

ביום רביעי תהיה לנבחרת התכולה הזדמנות טובה להחזיר את עצמה לחזית המאבק, כאשר היא תארח בבית את קולומביה. ניצחון של אורוגוואי יעלה אותה מעל קולומביה, תיקו או הפסד, כמובן, יסגרו כמעט סופית את סיכוייה להעפיל.

פרו, שחוותה קמפיין מזעזע, מקווה לסיים אותו לפחות עם טעם טוב בפה. הנבחרת השיגה בניצחון זה בסך הכול את הניצחון השני שלה במוקדמות ואת הנקודה העשירית שלה בלבד. כעת, היא אולי תצליח במשחקים שנותרו לה לא לסיים במקום האחרון.

מאמן הנבחרת, צ'מו דל סולאר, לא ממש האמין שהנבחרת שלו תנצח: "אורוגוואי שיחקה מצוין, לא הגיע לה להפסיד, אבל אנחנו הצלחנו הפעם להבקיע ולנצח. זה היה די מפתיע בשבילי. ביקשתי מהשחקנים ודרבנתי אותם לסיים את הקמפיין בצורה יפה, למרות זאת הקמפיין הזה ייזכר כשלילי".

מה שווה ניצחון כשיש פיצוצים

קולומביה עשתה צעד חשוב ביותר עם ניצחון 0:2 על אקוודור. אחרי שני הפסדים רצופים (לוונצואלה וארגנטינה בחוץ) מגיעים שני ניצחונות ביתיים ברצף (הראשון על פרו). ביום רביעי תצא קולומביה לסוג של מלחמה קטנה באורוגוואי, כאשר שלוש נקודות שם, בתוספת איבוד נקודות של אקוודור שיוצאת למשחק בבוליביה, יכולים לעזור לה מאוד בשימור המקום החמישי, ואולי אפילו לעלות למקום הרביעי על חשבונה של ארגנטינה, אם זו תפסיד באסונסיון.

אלא שעל שמחת הניצחון של קולומביה העיבה מאוד תקרית בכיכר בעיר מדאיין, השנייה בגודלה במדינה, כאשר מידיו של אוהד הנבחרת נשמט ככל הנראה רימון, שהרג אדם אחד, פצע שלושה באורח קשה מאוד ו-30 נוספים באורח קל. בעבר נרשמה התקפת טרור באותה כיכר, בה נהרגו 23 אנשים, אלא שהמשטרה שללה פיגוע על רקע כזה. מקור במשטרת העיר מסר שהסיבה עדיין לא ידועה, ממה שנראה אותו אוהד פשוט לא הצליח לתפעל נכון את הרימון...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully