וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוסים: רפי אונגר הוא אלוף ה"דרבי"

145.5 נקודות העניקו לו את התואר לפני דודי מרדכי וקאיה אחישר, שהתחלקו איתו בפרס הכספי של 13 אלף שקלים

ל"דרבי" חוקים משלו, אומרת הקלישאה, ומי שבא לדרבי של הליגה המערבית ברכיבה על סוסים בסוף השבוע באלונים, גילה שהקלישאה עובדת גם כאשר מדובר בסוסים.

בארצות רבות ה”דרבי” (מבטאים באנגליה – “דרבי” ובארצות הברית “דרבי”) הוא תחרות בין שני מתחרים או בין שתי קבוצות מתחרות בענפי ספורט שונים, בעיקר קבוצתיים. ישנן מספר השערות מהיכן הגיע המושג. יש כאלה הטוענים כי הגיע מתחרות כדורגל שנערכה בין שני כפרים במחוז “דרבי” באנגליה. בעולם הסוסים “דרבי” הוא שם של מרוץ סוסים שהחל ועדיין מתקיים באפסום באנגליה בשנת 1780, ואשר נוסד על ידי אדוארד סמית'- סטנלי, הרוזן ה-12 של מחוז “דרבי” באנגליה.

בעולם הסוסים, המושג “דרבי” מתייחס באופן מסורתי למרוצים של סוסים בני שלוש. מעולם המרוצים הפך ה”דרבי” להיות מושג בתחרויות אינדיבידואליות בענפי ספורט הסוסים השונים לסוסים בני 4 ו-5. במקצה ה”דרבי” באלונים התחרו סוסים בני 4 ו-5 בלבד, על פרס של 13 אלף שקלים ופסל ברונזה ענק מטעם הארגון האמריקאי לריינינג (תצוגת שליטה).

לדרבי שני מקצים, כשסיכום הנקודות בשני המקצים קובע את המנצח. בסיום המקצה הראשון, שנערך בחמישי, ניצב במקום הראשון רפי אונגר, שרכב על הסוסה ווילד וויקד קסטוס מאורוות שדה משה. אונגר השיג 72.5 נקודות. שני דורג דודי מרדכי, שרכב על מיס קיזי באד איט מחוות רייזנר, כשהשניים השיגו 72 נקודות. קאיה אחישר עם ליף ראץ מגה מחוות קבלירו השיגו 71.5 נקודות, ושי קנטי עם סי.אס.אר סמות' פקין מחוות דאבל קיי דרגו גם הם במקום השלישי, עם 71.5 נקודות. בשישי היה ברור שהקרב על הבכורה יהיה בין ארבעת הצמדים. ראשון מבין הארבעה עלה למגרש שי קנטי, שהציג יכולת טובה, אך לא מספקת. 71 נקודות העניקו לו השופטים ובסיכום שני המקצים הוא צבר 142.5 נקודות. באופן זמני הוא דורג ראשון בתחרות בה נטלו חלק 19 צמדים. קנטי נדחק למקום השני אחרי המקצה של קאיה אחישר, שצבר שוב 71.5 נוקדות כמו במקצה הראשון ובסך הכל צבר 143 נקודות. הפרס הכספי מתחלק בין שלושת הזוכים במקום הראשון, והמתח בחוות אלונים עלה כאשר למגרש עלו דודי מרדכי ומיס קיזי. הצמד הציג יכולת מצוינת, הסיבובים על רגל הציר היו מושלמים, הדהירה במעגלים ובסיום העצירה תוך כדי גלישה על הרגליים האחוריות, 72 נקודות שקיבלו הצטרפו ל-72 הנקודות מיום שישי – בסך הכל 144 נקודות. מרדכי עלה לראש הדרוג.

כולם ציפו לראות מה יעשה רפי אונגר, האם יצליח לשחזר את היכולת הטובה מהמקצה הראשון. כאן המקום להסביר שאחישר וקנטי הם שניים מהרוכבים היותר טובים ויותר מעוטרים של הרכיבה המערבית בארץ. אונגר וקסטוס נתנו תצוגה נהדרת, ההרמוניה בין הרוכב לסוס היתה מושלמת. בלי כל מאמץ מצד הרוכב, הסוס ביצע את ההוראות, הכל עם משיכות קטנות ובלתי מורגשות במושכה או עם טפיחות של הרגל. 73 נקודות העניקו השופטים לצמד, ובסך הכל הם צברו 145.5 נקודות, ציון גבוה מאוד שהעניק לאונגר את תואר אלוף הדרבי של ישראל ע"ש אפרים בלחסן לשנת 2009.



בהמשך לתחרות המקצוענים, נערך הדרבי לרוכבים חובבים. שהם יחזקאל, עם הסוסה האנס פור אנה מחוות שדה משה, זכתה בתחרות כשהיא צוברת 141.5 נקודות. אגב, שהם היא הבעלים של הסוסה עליה רכב רפי אונגר בדרבי המקצוענים. השופטים בתחרות היו ז'אן סטפל מאיטליה, יוסי אוחנה מישראל ושמעון דים מישראל. כ-2,500 צופים ביקרו בחוות אלונים בשלושת ימי התחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully