וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פאר הודחה על ידי קוזנצובה

הרוסיה ניצחה 5:7, 1:6 ועלתה ל-1/8 הגמר. שראפובה וסאפינה בחוץ. רודיק הפסיד לאייזנר, ניצחונות לפדרר ודג'וקוביץ'

להמשיך את הקאמבק למרכז במת הטניס, זו המטרה שעמדה לנגד עיניה של שחר פאר, לפני המשחק הלילה (בין שבת לראשון) מול סבטלנה קוזנצובה בסיבוב השלישי של אליפות ארצות הברית הפתוחה. כזכור, לפני שנתיים בדיוק היוותה פאר את אחת ההפתעות של הטורניר היוקרתי, כשטיפסה עד שלב רבע הגמר ונכנעה לאנה צ'קבטדזה, אבל מה שהיה נכון ל-2007, לא התממש ב-2009. פאר נוצחה על ידי קוזנצובה 7:5, 6:1, והודחה מטורניר היחידות.

לאחר מספר חודשים רעים מאוד ונפילה למקום ה-64 בעולם, פאר הציגה יכולת טובה בשני הסיבובים הראשונים בטורניר, אולם לא הצליחה לשלוט בקצב מול המדורגת שישית בעולם. בשני המפגשים הראשונים בין השתיים ניצחה פאר, אלא שבארבעת האחרונים, כולל המשחק הלילה, היתה זו הרוסיה שחגגה בסיום.

במערכה הראשונה קוזנצובה התקשתה עם משחק ההגשה, והירבתה לבצע טעויות בלתי מחויבות. למרות זאת היא השיגה 7 נקודות שבירה מהן ניצלה שתיים שהספיקו לה להתגבר על שבירה אחת של פאר ולנצח 5:7. במערכה השנייה הרוסיה נכנסה לקצב, שברה פעמיים את פאר והשלימה את המלאכה עם 1:6 מהיר.

קוזנצובה, אלופת 2004, זכתה ברולאן גארוס האחרון, ועל אף שאכזבה בטורניר ההכנה בניו הייבן, המשטח הקשה בניו יורק מאיר לה פנים. קוזנצובה תפגוש בשמינית הגמר את הדנית הנאווה קרוליין ווז'ניאקי, המדורגת תשיעית בטורניר, שניצחה את סורנה כריסטיאה הרומניה בתוצאה 3:6, 2:6.

פדרר נתן מקדמה לאלוף לשעבר, רודיק בחוץ

רוג'ר פדרר פתח את יום שבת באצטדיון ארתור אש, כשהתמודד נגד האלוף לשעבר מ-2001, לייטון יואיט. פדרר, שהולך השנה על תואר שישי ברציפות בניו יורק, הסתבך במערכה הראשונה והפסיד בה 6:4. בהמשך, הוא השתלט על המשחק והוכיח את עליונותו על האוסטרלי המדורג 32 בעולם. פדרר ניצח בשלוש המערכות הבאות 3:6, 5:7, 4:6. השוויצרי עלה לשמינית הגמר, שם ימתין לטומי רוברדו הספרדי, שניצח את ג'יימס בלייק האמריקאי 6:7, 4:6, 4:6.

מי שהתאמץ הרבה יותר מפדרר, ועוד מול יריב אלמוני לחלוטין היה נובאק דג'וקוביץ' (4 בטורניר), שהגיע עד לחצי הגמר בשנה שעברה. הטניסאי הסרבי נזקק לכמעט ארבע שעות, כדי לגבור על ג'סי וויטן המקומי, המדורג 276 בעולם בלבד בתוצאה 7:6, 3:6, 6:7, 4:6. וויטן, טניסאי גדול מימדים בלשון המעטה, עשה דרך יפה צאוד עד למשחק הזה, ואחרי שניצח בשלושה סיבובי מוקדמות הוא פתח עם ניצחון על איגור אנדרייב הרוסי. גם הפעם וויטן פתח מצויין, והפתיע את דג'וקוביץ' בדרך לניצחון 2:7 בשובר השוויון של המערכה הראשונה. הסרבי שלט במערכה השניה וניצח 3:6, אבל וויטן חזר לעצמו וכפה שובר שוויון גם בצערכה השלישית. הפעם דג'וקוביץ' היה מרוכז יותר וניצח 2:7. נולה השלים את העבודה עם ניצחון 4:6 במערכה הרביעית.

דג'וקוביץ' יתמודד בשמינית הגמר נגד ראדק סטפאנק הצ'כי (15 בטורניר), שגבר על פיליפ קולשרייבר הגרמני 6:4, 2:6, 3:6, 3:6. גם ניקולאי דוידנקו הרוסי מצא את מקומו בין 16 האחרונים בטורניר הגברים אחרי שניצח את מרקו צ'יודינלי השוויצרי 4:6, 5:7, 5:7. דוידנקו (8 בטורניר) יתמודד בשלב הבא נגד רובין סודרלינג השבדי (12 בטורניר), פיינאליסט הרולאן גארוס. סודרלינג, שמעולם לא עלה לשמינית הגמר בטורניר הזה, ניצח את סם קוורי המקומי 2:6, 5:7, 7:6, 1:6.

אבל המשחק הדרמטי והמסקרן ביותר היה זה שנעל את יום המשחקים. אנדי רודיק, פינאליסט ווימבלדון, קיווה להגיע רחוק בניו יורק, אבל בן ארצו ג'ון אייזנר הפתיע והדיח אותו מהמשך המשחקים. זה היה דו קרב ארוך שהסתיים בניצחון 6:7, 3:6, 6:3, 7:5, 6:7 לאייזנר. רודיק, שנקלע לפיגור 2:0 במערכות הראשונות, חזר אבל לא הצליח לנצח בשובר השוויון במערכה החמישית. אייזנר הענק (2.06 מ', 24) הסביר את טקטיקת המשחק שלו: "סרב חזק, ריצה לרשת ופורהנד". רודיק, שחבט 20 אייסים בעצמו, אמר בסיום: "זה הפסד כואב, במיוחד אחרי שחזרתי מפיגור גדול. בשורה התחתונה הוא היה מצוין בשוברי השוויון, הוא זה שגלגל את הקוביות ונכנס פנימה".

נשים: גם סאפינה ושראפובה בחוץ

מלאני אודין האמריקאית, עוד לא בת 18, הייתה אחת הסנסציות של טורניר ווימבלדון כשעלתה שם לשמינית הגמר וניצחה את ילנה ינקוביץ'. בשבת היא עלתה לשמינית הגמר גם באליפות ארצות הברית הפתוחה, והשלימה סוויפ של שלושה ניצחונות על יריבות רוסיות. בסיבוב השני זו הייתה אלנה דמנטייבה, והפעם המפסידה התורנית הייתה מריה שראפובה (29 בטורניר). אודין, המדורגת 70 בעולם, התגברה על הפסד במערכה הראשונה וניצחה 6:3, 4:6, 5:7, כשהיא מצליחה לשבור את יריבתה במשחקון החשוב ביותר במשחק.

אודין תתמודד בשמינית הגמר נגד נדיה פטרובה הרוסיה (13 בטורניר), שלראשונה אחרי שלוש שנים עלתה לשלב הזה בניו יורק. פטרובה, שהגיעה בשיאה לרבע הגמר של הטורניר, גברה על ז'נג ז'י הסינית 4:6, 1:6. ירוסלבה שבדובה מקזחסטן, שהפתיעה את ילנה ינקוביץ' בסיבוב השני, סיימה את דרכה בטורניר אחרי שהפסידה לג'יזלה דולקו הארגנטינית 6:3, 6:4. דולקו תתמודד בשמינית הגמר נגד קתרינה בונדרנקו מאוקראינה, שניצחה 6:7, 4:6 את אנסטסיה רודיונובה מרוסיה. טניסאית נוספת שהתקדמה לשלב הבא היא ינינה וויקמאייר הבלגית, שחלפה על פני שרה אראני האיטלקיה בעזרת ניצחון 3:6, 4:6. וויקמאייר ציפתה לאחר מכן בכיליון עיניים לדעת מי יריבתה בשלב הבא המדורגת ראשונה דינארה סאפינה, או הצ'כית פטרה קוויטובה. ניו יורק, כך מסתבר, המשיכה לייצר סנסציות.

סאפינה, שמעולם לא זכתה בגראנד סלאם, נשברה תחת הלחץ, והצ'כית בת ה-19 חוללה הפתעה עצומה כשניצחה את הרוסיה 4:6, 6:2, 6:7 והדיחה אותה מהטורניר לאחר קרב בן שעתיים וחצי. "אני אוהבת את ניו יורק, הקהל היה מדהים", אמרה קוויטובה לאחר הניצחון הענק.

עדכון ראשון: 20:48, 05/09/09
עדכון אחרון: 06:31, 06/09/09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully