וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורשטיין: "אין גאה ממני לעמוד כאן כקפטן נבחרת ישראל"

נבחרת ישראל ביקרה מיד עם נחיתתה בפולין במחנה אושוויץ, יו"ר האיגוד שי שני: "ממקום כזה אפשר לצאת נחושים"

נבחרת ישראל נחתה הבוקר (שישי) בקרקוב לקראת פתיחת אליפות אירופה ביום שני, ומשם יצאה באוטובוס למחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, בו ערכו שחקני הנבחרת ביקור מרגש.

במהלך הביקור קיימה הנבחרת טקס זיכרון בו נשאו דברים המאמן הלאומי צביקה שרף, הקפטן טל בורשטיין, יו"ר איגוד הכדורסל שי שני ורבה הראשי של הקהילה היהודית בקרקוב, הרב בועז פש. בימים אלה מציינים בפולין 70 שנה ליום בו החלה המתקפה הנאצית על המדינה, שבסופה נכבשה פולין על ידי הגרמנים.

בורשטיין נשא דברים קצרים ואמר: "לרוב השחקנים זה ביקור ראשון פה, והוא חשוב מאין כמותו. לכולם יש קשר למקום הזה, גם פיזי וגם נפשי. אין גאה ממני לעמוד כאן כקפטן נבחרת ישראל. הגענו לשחק כדורסל, אבל הביקור לא פחות חשוב. חשוב שכל ישראלי ויהודי יגיעו לכאן כדי לראות, ולהנציח את השואה. חייבים זאת לדורות הבאים".

מאמן הנבחרת צביקה שרף: "אני בן למשפחה של ניצולי שואה, לא זכיתי לראות את הסבים שלי שנרצחו פה, אני קרוי על שם סבי שנרצח פה. יש פה שחקנים שהיו איתי בבורמיו בשנה שעברה, שם אמרתי שהמטרה שלי היא להגיע לפולין וגם לבקר באושוויץ. לא תיארתי לעצמי גם אז מה שאני מרגיש עכשיו. אני רועד. אני גאה ללבוש את החולצה עם סמל איגוד הכדורסל, והביקור הזה יוסיף לנו הרבה".

"נוכחותנו כאן קושרת אותנו לפרק הכי כואב בהיסטוריה שלנו"

"במקום הזה שהפך לסמל הרוע האנושי נטבחו למעלה ממיליון וחצי מבני עמנו", אמר שני. "המספרים הבלתי נתפסים והזוועות שהתרחשו כאן חייבו אותנו ונתנו לנו את התוקף המוסרי להקים מדינה חופשית ועצמאית לעם היהודי. אי אפשר לעכל את מה שקרה כאן, אי אפשר לסלוח ואסור לשכוח. מעבר לתחושת העצב, הזעם וההזדהות עם הקורבנות, ברור לנו שעלינו ללמוד מן העבר ולהסתכל קדימה אל העתיד. ממקום כזה אי אפשר לצאת מחוזקים, אך אפשר לצאת נחושים בגאוותנו בארצנו ובמה שהיא מייצגת. נוכחותנו כאן קושרת אותנו לפרק הכי כואב בהיסטוריה שלנו".

"אנו כאן מייצגים בגאווה את מדינת ישראל ואת הספורט בישראל", המשיך שני. "באנו לכאן לפני המבחן הספורטיבי הקשה שעומד בפנינו לשאת תפילה ולומר למיליוני הנשמות הטהורות שהושמדו על אדמת אירופה - לא נשכח. בזכותכם קם דור שהגיע למקום בו לא רצו אתכם. דור המתמודד מול עמי אירופה על מגרש הכדורסל כשווה מול שווה ומנצח".

העיתונאי הוותיק ויו"ר מכבי תל אביב לשעבר, נח קליגר, הרצה לשחקנים על זכרונותיו מהמקום הנורא: "את אושוויץ אי אפשר להסביר. העבידו אותנו עד מוות. מי ששרד היה בר מזל והייתה לו שורה של ניסים. אנחנו הפספוס של מכונת ההשמדה של הנאצים. קשה להסביר לאדם נורמלי מציאות לא נורמלית". כדורסלן העבר דוד פריש נאם אף הוא ואמר: "הביקור במקומות הללו זו חובה לכל יהודי בעולם ובעיקר לדורות הבאים, צריך לזכור את מה שהיה פה. אסור שיקום עוד צורר בדמותו של היטלר, וזאת דרך למנוע את זה. אני מודה לנבחרת ישראל שהגיעה לפה".

בתום הביקור יצאה הנבחרת באוטובוס בחזרה לקרקוב ומשם המריאו לעיר פוזנאן שם תקיים הנבחרת את משחקיה במסגרת בית א' של אליפות אירופה. ישראל תערוך אימון ראשון רק מחר בערב, כשלפניה יתאמנו שאר הנבחרות בבית, יוון, מקדוניה וקרואטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully