וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוס בואן פורש מכדורסל

המומחה ההגנתי שעזר לסן אנטוניו לזכות בשלוש אליפויות בעשור האחרון תולה את הציפורניים בגיל 38 אחרי 13 עונות ב-NBA

הרגע לו ייחלו עשרות שחקני NBA במשך שנים הגיע סוף סוף הערב (חמישי) כשברוס בואן החליט לסיים את הקריירה הארוכה והמפוארת שלו. בואן בן ה-38 ייכנס הלילה מסיבת עיתונאים בה יכריז רשמית על פרישתו מכדורסל אחרי 13 עונות בליגה הטובה בעולם.

יכולותיו האתלטיות המוגבלות וגובהו הנמוך יחסית לעמדת הסמול פורוורד (2.01 מ') לא הרשימו את אנשי ה-NBA בתחילת דרכו ולאחר שלא נבחר בדראפט 1993 נאלץ בואן לנדוד לשנתיים בצרפת. לאחר מכן עבר לליגת ה-CBA וב-1997 קיבל את חוזהו הזמני הראשון במיאמי, וכעבור שנה חתם בבוסטון שם הפך לשחקן רוטציה הודות להגנה המשובחת שלו והיד הטובה מחוץ לקשת.

לאחר עונת הפריצה שלו בסלטיקס חלה נסיגה ביכולתו והוא חזר לקצה הספסל, ולאחר מכן עבר בין פילדלפיה, שיקגו ומיאמי לפני שנחת ב-2001 בסן אנטוניו, שם הפך תחת גרג פופוביץ' למומחה ההגנה הטוב בליגה. הוא השתלב מיידית בחמישייה של הספרס, הפך לאחד הסמלים של הקבוצה הקשוחה וההגנתית שנבנתה סביב טים דאנקן בטקסס והיה חלק משמעותי בזכייתה בשלוש אליפויות (2003, 2005 ו-2007), כשהוא מתכבד בחמש הופעות רצופות בחמישיית ההגנה של הליגה.

בשנה שעברה חלה ירידה ניכרת בכושרו של בואן, שאיבד את מקומו בחמישייה ורשם 2.7 נקודות למשחק בלבד. בסיום העונה הספרס שלחו אותו למילווקי כחלק מהטרייד של ריצ'רד ג'פרסון, אך הבאקס העדיפו לקנות את שארית חוזהו שהיה עתיד להסתיים בקיץ הבא והפכו אותו לשחקן חופשי. למרות שמשך התעניינות ממספר קבוצות, העדיף בואן לתלות את הנעליים כשלאחרונה הוא רמז על רצונו לפתח קריירה כפרשן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully