וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות מונדיאל: צרפת תתחיל להתכונן למבחנים

הטריקולור סיימו ב-1:1 מאכזב מול רומניה בבית, ואיבדו סיכוי ריאלי לסיים ראשונים בבית. ספרד הביסה את בלגיה 0:5

מונדיאל 2010 מתקרב בצעדי ענק, ובעוד חודש תישמע שריקת הסיום של בתי המוקדמות באירופה. עד כה רק הולנד הבטיחה את עלייתה למונדיאל, ואולי בשני מחזורי השבוע תצטרפנה אליה נבחרות נוספות בדרך לחגיגה הגדולה שתהיה בדרום אפריקה בשנה הבאה.

מי שכרגע נראית רחוקה מאוד מכל סוג של חגיגה היא פורטוגל, שחילצה 1:1 ממוליכת הבית דנמרק. במקביל נערך משחק מסקרן נוסף, בו זלאטן איברהימוביץ' כבש בתוספת הזמן וסידר לשבדיה ניצחון חוץ בהונגריה 1:2.

נבחרת נוספת שהסבתכה מלבד פורטוגל, היא צרפת, שסיימה ב-1:1 ביתי מול רומניה, מה ששירת מצויין את סרביה שככל הנראה תסיים ראשונה בבית 7. בבית 3 הכל עוד פתוח, כאשר סלובקיה המוליכה סיימה בתיקו 2:2 נגד צ'כיה, ואילו פולין וצפון אירלנד נפרדו בתיקו 1:1.

בית 4 הרבה פחות מרתק, שם רוסיה עשתה עוד צעד לעבר המקום השני עם 0:3 קל על ליכטנשטיין, בזמן שפינלנד עבדה קשה בדרך ל-1:2 באזרבייג'אן שמותיר לה סיכוי מסוים להגיע לפלייאוף.

בבית 5 נמשך המאבק על המקום השני בין בוסניה שניצחה 0:2 בארמניה לבין טורקיה שגברה 2:4 על אסטוניה כאשר ספרד שמרה על מאזן מושלם מול בלגיה ,אותה היא הביסה 0:5 בלה קורוניה. גם בבית 6 המאבק הוא בעיקר על המקום בפלייאוף בין קרואטיה (שניצחה את בלארוס 0:1) לאוקראינה שהביסה 0:5 את אנדורה.

איטליה גברה 0:2 על גאורגיה בזכות צמד שערים עצמיים של קלאדזה ושמרה על ראשות בית 8, בו אירלנד תנסה להשיג נקמה בקפריסין. בבית 9 נמשכים המאבקים על המקום השני, וסקוטלנד השיגה לעצמה מקדמה עם 0:2 חשוב על מקדוניה.

בית 1

דנמרק - פורטוגל 1:1

שלושה שערים בשמונה דקות הסיום בדרך לניצחון 2:3 - זה מה שעשתה דנמרק בפורטוגל בשנה שעברה בדרך לסלילת דרכה למקום הראשון בבית 1 וסיבוך החיים של פורטוגל. "המשחק הזה השאיר בנו צלקת", הודה לפני ריקרדו קרבאליו, בלם צ'לסי ונבחרת פורטוגל. "אנחנו תחת לחץ אדיר כרגע לפני המשחק בקופנהאגן".

פורטוגל ניצחה רק פעמיים בששת משחקי המוקדמות שלה, וגם במחצית הראשונההערב נראתה רע כמו בכל הקמפיין תחת הדרכתו של קרלוס קירוש. המאמן בחר לעלות באופן תמוה עם כריסטיאנו רונאלדו כחלוץ יחיד, ונענש בדקה ה-43, כשניקלאס בנדטנר השתלט על כדור עם החזה וירה פנימה כשהוא לא סופר את ברונו אלבש ששומר עליו. מכאן התנהל המשחק בעיקר בכיוון שערה של דנמרק, ולאחר החמצות רבות השיגה פורטוגל את השיוויון דווקא מראשו של המתאזרח הברזילאי ליידסון, במשחקו הראשון בנבחרת.

הונגריה - שבדיה 2:1

הנבחרת של ארווין קומאן ניצלה את הגמגום של הפורטוגלים והשבדים ויצרה פער של ארבע נקודות כדי לתפוס את המקום השני, אבל הערב כשהייתה לה האפשרות להגדיל את הפער שוב בעטה בדלי. שבדיה שמחה לראות את זלאטן איברהימוביץ' מתאושש בזמן מהפציעה אותה סחב מברצלונה, והכי חשוב - מבקיע את שער הניצחון ארבע דקות בתוך תוספת הזמן.

ההונגרים כל כך חששו מהחלק הקדמי של שבדיה, ושכחו שלאורחים יש גם בלם שיודע לכבוש בעיקר במצבים נייחים. בדקה השמינית עלה אולף מלברג, שחקנה של אולימפיאקוס, לעזרת ההתקפה ונגח לרשתו של גאבור באבוס. עשר דקות לסיום, אחרי לחץ מתגבר, השיגה הונגריה את השיוויון מפנדל מוצלח של סבולש הושטי. אבל בסופו של דבר השבדים חגגו, כשלזאטן נגח לרשת רגע לפני השריקה והגביר את המתח בבית כששבדיה רק נקודה מהונגריה השנייה.

בית 3

סלובקיה - צ'כיה 2:2

הסלובקים היו קרובים מאוד לניצחון שני בדרבי בקמפיין הנוכחי, אבל גם התיקו בברטיסלבה מקרב אותם מאוד למונדיאל, ומרחיק מצד שני את השכנים מצ'כיה. סלובקיה ממשיכה להוביל את בית 3 בהפרש של שתי נקודות מצפון אירלנד ועם משחק חסר. סטניסלב שסטאק, שחקנה של בוכום הגרמנית, העלה את סלובקיה ליתרון ראשון בדקה ה-60. דניאל פודיל השווה לצ'כים כעבור שמונה דקות, אלא שמארק האמסיק מנאפולי העלה את הסלובקים ל-1:2 בדקה ה-73. שלוש דקות לאחר מכן האמסיק הורחק, ומילאן בארוש ניצל את זה כדי להשוות בדקה ה-83.

פולין - צפון אירלנד 1:1

פולין קיוותה לנקום בצפון אירים על ההפסד בסיבוב הקודם, אבל חשבה קודם כל על ניצחון שישאיר אותה בתמונת הסיכויים להעפיל במונדיאל. בסופו של דבר, התיקו הזה מותיר אותה עם סיכויים נמוכים, ובמקביל מחזק מאוד את הצפון אירים, שיאבקו על המקום השני בבית. קייל לאפרטי, שחקנה של גלזגו ריינג'רס, העלה את הצפון אירים ליתרון מפתיע בדקה ה-38. מריוס לבנדובסקי השווה לפולנים בדקה ה-80.

בית 4

רוסיה - ליכטנשטיין 0:3

הנבחרת של חוס הידינק רוצה להבטיח את מקומה השני בבית, ונקודה מול וויילס ביום רביעי תספיק לה לעשות זאת. הרוסים, ללא אנדריי ארשבין ויורי ז'ירקוב, שיחקו בהילוך ראשון ולא התקשו מול ליכטנשטיין הקטנטנה. הבלם ואסילי ברזוצקי חגג ראשון בדקה ה-17, ועוד לפני המחצית כבשה רוסיה פעמיים נוספות מהנקודה הלבנה, כשבשני המקרים עושה זאת חלוצה של טוטנהאם, רומן פאבליוצ'נקו.

אזרבייג'אן - פינלנד 2:1

הפינים נזקקו לניצחון כדי להשאיר לעצמם סיכוי קלוש להדביק את רוסיה במקום השני, ועשו זאת בקושי רב בבאקו. אחרי מחצית מאופסת ושקולה, עלתה אזרבייג'אן ליתרון בדקה ה-49 משער של אלבין ממאדוב. מרכוס הייקינן, שחקנה של ראפיד וינה שתשחק בליגה האירופית מול הפועל תל אביב, השווה בדקה ה-74 וחגג שער ראשון במדים הלאומיים, כשבדקה ה-85 השלים פטרי פסאנן את המהפך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בית 5

ספרד - בלגיה 0:5

עם 100 אחוזי הצלחה תוך כדי דילוג קליל, לאף אחד אין ספק שאלופת אירופה תעלה למונדיאל והערב היא עשתה עוד צעד קטן בכיוון, כשהשיגה את ניצחונה השביעי משבעה משחקים במוקדמות, הפעם להנאתם של תושבי לה קורוניה באצטדיון ריאזור. את היתרון החלו לבטא הספרדים בדקה ה-20, אחרי שדויד וייה הוכשל ברחבה וזכה לפנדל. אלא שחלוץ ולנסיה שניגש לבעוט בעצמו, שלח את הכדור למרכז השער וז'אן-פרנסואה ז'ילה הדף. בדקה ה-41 המזל כבר לא היה לצשד האורחת ודויד סילבה פתח את מסכת הכיבושים.

הנבחרת של ויסנטה דל בוסקה הסתפקה ב-0:1 אחרי 45 דקות, אבל למחצית השנייה עלתה בסערה , וייה כבש בדקה ה-49, ג'רארד פיקה הוסיף בעצמו בדקה ה-50 ובתוך פחות משתי דקות זה כבר 0:3 לספרד. סילבה היה זה שהמשיך את החגיגה כשבדקה ה-68 השתלט על כדור במרחק של 18 מטרים מהשער ובעט ברגל שמאל לרשת כדי לקבוע 0:4 ולהשלים צמד משלו. שחקן נוסף שסיים עם צמד היה בסופו של דבר דויד וייה, שבדקה ה-85 כבר שכח מהפנדל המוחמץ ונהנה מהכנה מצויינת של ססק פברגאס, כדי לכבוש את שערו ה-33 במדי הנבחרת ולחתום את תוצאת המשחק.


ארמניה - בוסניה 2:0

כשהתקבלה הידיעה על ההגרלה לבית אחד עם ספרד וטורקיה, רק מעטים האמינו שלנבחרת בוסניה באמת יש סיכוי להפתיע. אלא שלבוסנים, עם שחקני התקפה מרשימים בדמותם של מיראלם פיאניץ', זבזדאן מיסימוביץ' ואדין דזקו, היה מה למכור מהרגע הראשון. הערב, במשחק אותו הגדירו בבוסניה כמוקש, עשו חניכיו של מירוסלאב בלאזביץ' את העבודה. סניאד איבריצ'יץ', שחקנה של היידוק ספליט, הבקיע את הראשון כבר בדקה השישית. דזקו החמיץ פנדל בדקה ה-33, אבל המחליף זלאטן מוסלימוביץ' דאג להרגיע את העניינים בדקה ה-73. בוסניה עם 15 נקודות במקום השני בבית 5.

טורקיה - אסטוניה 2:4

הטורקים רצו להגיע למשחק מול בוסניה כשיש לו עדיין חשיבות, ובפיגור של ארבע נקודות ידעו שאסור להם לפספס את המשחק מול אסטוניה. בדקה השביעית הדהים ולדימיר ווסקובויניקוב את האוהדים המקומיים עם שער מפתיע, אבל הטורקים התאוששו עוד לפני ההפסקה בזכות כיבושים של סאנלי טונצ'אי בדקה ה-29 וסרצ'אן יילדרים בדקה ה-37. קונסטנטין ואסילייב השווה בדקה ה-53 והלחיץ מחדש את הטורקים, אבל ארדה טוראן ניצל טעות של השוער האסטוני ונגח לרשת החשופה בדקה ה-63. טונצ'אי, שלאחרונה עבר לסטוק סיטי, השלים צמד אישי בדקה ה-75 והשאיר את טורקיה בעקבותיה של בוסניה.

בית 6

קרואטיה - בלארוס 0:1

הקרואטים, ללא לוקה מודריץ', אספו שלוש נקודות חשובות מאוד לפני המשחק נגד אנגליה. איבן ראקיטיץ', שחקנה של שאלקה הגרמנית, כבש את השער היחיד לזכות קרואטיה בדקה ה-24. חברו לנבחרת, ודראן צ'ורלוקה, הורחק 11 דקות לסיום, אבל הבלארוסים לא הצליחו לנצל את המצב. בזכות הניצחון קרואטיה עלתה באופן זמני למקום השני, אבל יש לה משחק אחד יותר מאוקראינה.

אוקראינה - אנדורה 0:5

הנבחרת של אלכסיי מיכאיליצ'נקו קיוותה לשפר את הפרש שעריה לפני שתעבור להחזיק אצבעות בהמשך הערב לשכנה בלארוס. בדקה ה-18 כבש אנדריי ירמולנקו את הראשון של האוקראינים, ורגע לפני השריקה להפסקה הכפיל ארטם מילבסקי את התוצאה. אנדריי שבצ'נקו, שחזר לאחרונה לדינמו קייב והחזיר לעצמו את החיוך לפנים, הרשית מהנקודה הלבנה בדקה ה-72. בתוספת הזמן מילבסקי השלים צמד מהנקודה, כשגם יבגני סלזנוב הספיק להבקיע לפני השריקה, והציב את אוקראינה בשיוויון נקודות עם קרואטיה במקום השני בבית.

בית 7

צרפת - רומניה 1:1

קצת לפני המשחק נגד המוליכה סרביה, צרפת קיוותה לאסוף שלוש נקודות כמעט בטוחות על הנייר ולהתייצב לקרב על המקום הראשון עם סיכוי ממשי לעלות אליו. אבל 80 אלף האוהדים שהגיעו לסטאד דה פראנס כבר למודי אכזבות, וגם הפעם הם נאלצו להשלים עם נקודה אחת בלבד, שאמנם הותירה את צרפת באותו מקום בטבלה, אבל פגעה מאוד בסיכויים לסיים במקום הראשון ולעלות אוטומטית למונדיאל.

אחרי מחצית ראשונה ללא שערים, תיירי הנרי היה במקום הנכון כדי להשתלט על כדור קרן משמאל כדי לקבוע 0:1 לצרפת. האוהדים נכנסו לטירוף, וחיכו כבר לכובש הצרפתי הבא. היה אחד כזה, רק הבעיה שהוא כבש לשערו שלו. זה היה הבלם ג'וליאן אסקודה, שקיבל קרדיט ופתח בהרכב הראשון, אבל כבש שער עצמי בדקה ה-55.

במשחק נוסף: אוסטריה - איי פארו 1:3
לאוסטריה: סטפן מאיירהופר (1), מארק יאנקו (16, 59). לאיי פארו: אנדראס אולסן (83).

בית 8

גאורגיה - איטליה 2:0

בארץ המגף עסקו לפני המשחק לא מעט בסוגיית אי זימונו של אנטוניו קאסנו הנפלא, אבל מרצ'לו ליפי התרכז במשחק וחלם על שיתוף פעולה מוצלח בהתקפה בין וינצ'נזו יאקווינטה וג'וזפה רוסי. האזורי, ללא דניאלה דה רוסי המושעה וג'נארו גאטוסו הפצוע, קיוו להגדיל את הפער מהמקום השני, אבל במחצית הראשונה לא בעטו ולו פעם אחת למסגרת. הגאורגים, ממעמקי המקום האחרון, ניסו להפתיע כשבחוד ההתקפה הוצב לבדו ולדימיר דבאלישווילי, חלוצה של מכבי חיפה.

במחצית השנייה שינתה איטליה גישה והחלה לתקוף יותר, ובדקה ה-57 קיבלה את התמורה משחקן שנמצא בארץ המגף שנים רבות, כאשר קאחה קלאדזה, מגנה של מילאן שרק חזר מפציעה ארוכה, הבקיע לשערו הוא. עשר דקות עברו ועוד שער לאיטליה, שוב מבית היוצר של קלאדזה חסר המזל, במשחק הטרגי של חייו.

קפריסין - אירלנד 2:1

האירים זכרו היטב את ההפסד המשפיל 5:2 בניקוסיה במסגרת מוקדמות יורו 2008, והפעם הם הצליחו לעשות את העבודה באי כדי לחזור לארצם עם שלוש הנקודות. משמעות הדבר היא שאירלנד שמרה על מצבה האיתן בבית, כשהיא מדורגת שניה אחרי איטליה ומקדימה בחמש נקודות את בולגריה. האירים לא חיכו יותר מדי כדי לכבוש וקווין דויל עשה את זה כבר בדקה החמישית כדי לקבוע 0:1. מריוס אליה השווה זמנית לקפריסין בדקה ה-30, אבל רובי קין כבש שער ניצחון דרמטי לאירים 7 דקות לסיום.

בולגריה - מונטנגרו 1:4

לפני המשחק עמדו שחקני שתי הנבחרות דקת דומיה לזכר 15 אנשים, רובם בולגרים, שטבעו במקדוניה מוקדם יותר היום, כששחקני המארחת ענדו סרטים שחורים על זרועותיהם. מונטנגרו הפתיעה בפתיחה עם שער בדקה השמינית של סטבאן יובטיץ', שחקנה של פיורנטינה שמצוי בכושר הבקעה מצוין, אבל בולגריה השיגה שיוויון בדקה קריטית בדיוק לפני השריקה למחצית, כשרדוסטין קישישב כבש. עם פתיחת המחצית השנייה החליף דימיטא טלקיסקי את קיריל קוטב, ושלוש דקות בלבד הספיקו לשחקן הפועל תל אביב לשעבר להפוך את התוצאה. לקראת סיום שיפרו דימיטאר ברבאטוב (85 בפנדל) ו-ואלרי דומובצ'ייסקי (90) את יחס השערים.

בית 9

סקוטלנד - מקדוניה 0:2

בעוד הולנד הפכה לאירופאית הראשונה שעולה למונדיאל ועוד עשתה זאת בקלות, המאבק על המקום השני בבית 9 עדיין פתוח וארבע נבחרות משתתפות בו. שתיים מהן הן סקוטלנד ומקדוניה, ושתיהן ידעו הערב שתיקו יהיה כמעט בבחינת הפסד, כך שניצחון הוא הכרחי. עוזר המאמן האנגלי של סקוטלנד, טרי בוצ'ר, הגדיר את המשחק כ"יותר חשוב עבורי מחצי גמר מונדיאל 1990 בו שיחקתי".

הלחץ הכביד בפתיחה על שחקני סקוטלנד, ודווקא האורחים היו טובים יותר והגיעו למצבי כיבוש רבים, כאשר דו-קרב מסקרן מתפתח בין השוער הסקוטי קרייג גורדון לחלוץ היריב גוראן פאנדב. גורדון מנע לפחות שלושה שערים מהכוכב האורח, ושמר את נבחרתו במצב בו היא זקוקה בסך הכל לשער אחד. אותו שער מיוחל הושג בדקה ה-56, אז סקוט בראון זינק לכדור ששלח לעברו סטיבן פלטשר ובנגיחה הקפיץ את יושבי האמפדן פארק. בדקה ה-81 החל ג'יימס מקפאדן לפרוץ מחצי המגרש שלו וסיים את המבצע האישי ברשת, כדי לסגור את סיפור המשחק ולהעניק לנבחרתו שלוש נקודות חשובות.

איסלנד - נורבגיה 1:1

הנורבגים הגיעו מעודדים אחרי ה-0:4 על סקוטלנד, אלא שהשכנים הסקנדינבים שוב גרמו להם לאבד נקודות בקמפיין הזה, עם תיקו שני בין שתי הנבחרות. התיקו הזה אומר, ששתי הנבחרות ובעיקר האורחת, מתרחקות מהמאבק על המקום השני בבית. ג'ון ארנה ריסה העלה את נורבגיה ליתרון מעודד בדקה ה-11, אלא שאיידור גודיונסן השווה כעבור 18 דקות וקבע את תוצאת המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully