וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רהאגל לשחקניו: "ניצחון, או שתעבדו בשירות הציבורי"

מאמן יוון רהאגל דירבן את שחקניו לקראת שוויץ (ש, 21:30, ספ' 2): "תוכיחו שאתם ראויים לכסף". בעיות בהגנה לשתי הנבחרות

דרור קשטן וחניכיו יביטו בעניין במפגש הנוסף בבית המוקדמות למונדיאל, שיפגיש בין שוויץ ליוון (שבת, 21:30, ספורט 2). נבחרת ישראל יודעת שניצחון של שוויץ על היוונים יחסל סופית את סיכויינו להעפיל למונדיאל, אבל לשוויצרים, כהרגלם לאורך ההיסטוריה, אין כל רצון להתחשב בישראלים. שתי הנבחרות ניצבות בראש הבית עם 13 נקודות, ושואפות לסיים במקום הראשון שמבטיח העפלה אוטומטית, ולא להסתבך במשחקי ההצלבה.

במשחק נוסף בבית תארח מולדובה את לוקסמבורג (שבת, 18:55, ערוץ 5+ לייב).

"אנחנו יודעים עד כמה יוון חזקה", החמיא מאמנה הגרמני של שוויץ, אוטמר היצפלד, ליריבה, "זו נבחרת מאורגנת מאוד, שיכולה לסכן אותנו בכל רגע".

היצפלד עלול להיאלץ להסתדר ללא הבלם פיליפ סנדרוס, שגם סובל מפציעה קלה ועדיין לא שיחק העונה דקה אחת במדי ארסנל. סנדרוס גם ככה נראה חלוד במשחקי ההכנה האחרונים של שוויץ, וזה מצטרף לבעיות האחרות בהגנה של היצפלד בעקבות חסרונו של הבלם יוהאן דג'ורו ופציעתו באימון ביום שלישי של סטפן גריכטינג.

כמו כן, סטפן ליכשטיינר מלאציו מושעה, ומאחר שפיליפ דגן לא זוכה לדקות משחק בליברפול, מי שצפוי להחליף את ליכשטיינר יהיה אלאן נף, שמשחק בליגה האיטלקית השנייה. "כשבשוויץ מאבדים שניים או שלושה שחקנים מאותה עמדה, יש לנו בעיה", יודע היצפלד. אז בישראל אמנם בונים על ניצחון יווני כדי לנסות להגיע לבאזל מאוחר יותר ולגנוב שם תוצאה טובה, אבל למרות החיסורים בהרכב של היצפלד, לא בטוח שיש יותר מדי סיבות לאופטימיות.

אחרי קדחת היורו לפני מעט יותר משנה נדבקה שוויץ פעם נוספת במחלת הכדורגל ולמרות פתיחה לא טובה שכללה הפסד ללוקסמבורג, בינתיים התייצבו השורות. ההתאחדות השוויצרית מאוד מרוצה מהמאמן הגרמני שלמעשה נולד בעיירה המרוחקת רבע שעה נסיעה מבאזל ובאמצע החודש שעבר האריכה את חוזהו עד לאחר קמפיין מוקדמות העלייה ליורו 2012.

דוגמה נוספת להתקדמות של הכדורגל השוויצרי ניתן לראות גם ברמת הקבוצות. פ.צ באזל אמנם השיגה תוצאות גרועות בליגת האלופות בשנה שעברה, אבל לפחות העפילה לשם והעונה שלח הכדורגל המקומי נציגה שנייה למפעל היוקרתי, הפעם בדמותה של האלופה פ.צ ציריך. האחרונה התחזקה בקיץ האחרון ביוהאן פונלאנטן שחזר הביתה אחרי סיבוב בהולנד, איטליה ואוסטריה. גם אלכסנדר פריי הגדול חזר בגיל 30 וחתם בפ.צ באזל והרמה של הליגה המקומית לא רעה בכלל.

הרכב משוער: דייגו בנאליו, אלאן נף, סטיב פון ברגן, סטפן גריכטינג (פיליפ סנדרוס), לודוביק מניאן, טרנקילו בארנטה, גוקאן אינלר, גלסון פרננדס, מרקו פדאלינו, אלכס פריי, בלייס נ'קופו.

היוונים לא יסתפקו בתיקו

ביוון יודעים שניצחון חוץ יקרב אותם מאוד לעלייה שנייה בהיסטוריה למונדיאל ולמרות ההצלחה ביורו 2004 וההעפלה ליורו 2008, רוצים לתקן שם את הרושם שהותירו במונדיאל 1994, בו ספגו בצרורות ולא כבשו. לכן היוונים מצהירים שהם יסתערו על הניצחון. "נשחק בשביל לנצח", טוען רהאגל, "הכל תלוי ביכולת שלנו, המשחקים בידיים שלנו".

ביוון שורר מתח גדול לקראת המשחק ובתקשורת היוונית פורסם שרהאגל שוחח עם השחקנים ואמר להם: "שוויץ היא נבחרת טובה מאוד, אבל לא איטליה, ספרד או אנגליה. נכון שזה משחק בו יש עלינו הרבה לחץ, אבל אתם שחקני כדורגל וחייבים להוכיח שאתם ראויים לכסף שאתם מרוויחים. אחרת, לכו תעבדו בשירות הציבורי. באתונה היינו טובים יותר, אבל עשינו טעויות שבגללן הפסדנו את המשחק. אנחנו נבחרת טובה יותר, מגיע לנו להיות במונדיאל ואנחנו חייבים לנצח בשבת".

כמו לעמיתו הגרמני, גם לרהאגל יש בעיות. גיורגוס קראגוניס פצוע וצפוי להיעדר, וגם יורקאס סייטארידיס, שחתם רק לאחרונה בגנואה אחרי קיץ שלם ללא קבוצה והמגן הפצוע ואסיליס טורוסידס לא צפויים לקחת חלק במשחק.

מי שצפוי להחליף את קראגוניס בהרכב הוא ילד הפלא סוטיריס ניניס מפנאתינייקוס. יואניס אמאנטידיס, לא תמיד קיבל הזדמנויות בהרכב הפותח של רהאגל, אבל הוא נמצא בכושר נהדר, כבש שלושה שערים בארבעת מחוזיר הפתיחה של הבונדסליגה במדי פרנקפורט, וכנראה יקבל את ההדמנות ב-11 של המאמן הגרמני.

הרכב משוער: קוסטאס חלקיאס, לוקאס וינטרה, סוטיריס קירגיאקוס, אברם פפאדופולוס, ניקוס ספירופולוס, חריסטוס פטסאצוגלו, קוסטאס קאצוראניס, סוטיריס ניניס, תאופאניס גקאס, אנגלוס חריסטאס (דמיטריס סלפינגידיס), יואניס אמאנטידיס.

עוד קצת מספרים

* שתי הנבחרות נפגשו בעבר 9 פעמים, 5 מהן במסגרות רשמיות. המאזן עומד על 4 ניצחונות לשוויץ, 2 ליוון ו-3 תוצאות תיקו, כשמאזן השערים הוא 10:10.

* היוונים כבשו בדיוק שליש מהשערים שלהם עד כה במוקדמות - 6, בין הדקות 30-40. השוויצרים מנגד, כבשו 28 אחוזים מהשערים שלהם בחמש הדקות האחרונות של המחצית הראשונה או בחמש הראשונות של המחצית השנייה (דקות 40-50).

* אף אחת מהנבחרות עדיין לא כבשה שער ב-10 הדקות הראשונות של משחקי המוקדמות שלה, שוויץ אף לא עשתה זאת ב-20 הראשונות.

* בלייס נ'קופו השוויצרי מוליך את טבלת מלך שערי הבית עם 5 עד עכשיו, מה ששוה לו גם מקום שלישי בטבלת מ לך השערים של המוקדמות באירופה ביחד עם מספר שחקנים נוספים. תאופניס גקאס ואנגלוס חריסטאס לא נמצאים הרחק מאחור וכל אחד מהם כבש עד עכשיו 4 שערים.

* אף אחד משחקני הנבחרות עדיין לא ראה כרטיס אדום בקמפיין הנוכחי ושתיהן צברו עד כה 8 כרטיסים צהובים בלבד.

* כל סוכניות ההימורים מציבות את שוויץ הביתית כפייבוריטית לניצחון והיחסים לאפשרות הזו נעים סביב 1 ל-2.2. היחס על ניצחון יווני נע בסוכנויות סביב 3.1 והיחס לתוצאת תיקו דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully