וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: נדאל דרס, סאפין נפרד

מראט סאפין נוצח על ידי מלצר בגראנד סלאם האחרון שלו ונפרד מארה"ב, נדאל ניצח והרשים. רם-מירני ופאר-דולקו עלו שלב

וידאו: רויטרס

נפרדים מסאפין

יומה השלישי של אליפות ארצות הברית הפתוחה יצא לדרך אתמול (רביעי), כשבמוקד עמדה הופעתו הראשונה של רפאל נדאל באצטדיון ארתור אש. השור ממאיורקה, שהסיר לא מעט חלודה בחודש האחרון אבל הקפיד להנמיך ציפיות לקראת הפלשינג מדו בגלל כושרו החלקי, הראה לא מעט ניצוצות מהתקופה הטובה שלו, והרשים מאוד מול רישאר גאסקה הצרפתי. על הנייר המשחק היה נראה שהשניים יהיו צמודים, אבל נדאל הראה כבר מהפתיחה כי הוא מגיע בכדי לזכות בתואר, לא פחות. הספרדי ניצח בקלילות, 2:6 2:6 3:6, ועלה לסיבוב השני.

בהמשך הלילה רוג'ר פדרר, אלוף חמש השנים האחרונות, לא הסתבך בדרך לסיבוב השלישי כשניצחאת סיימון גרול הגרמני המדורג 65 בעולם בתוצאה 3:6, 5:7, 5:7. פדרר סידר לנו בסיבוב הבא קרב מרתק עם לייטון יואיט, שהרשים כל הדרך לרבע הגמר בווימבלדון האחרון. האוסטרלי הוותיק חלף על פני חואן איגנסיו צ'לה הארגנטינאי עם ניצחון 3:6, 3:6, 4:6.

חואן מרטין דל פוטרו פגש בסיבוב הראשון את בן ארצו חואן מונאקו לקרב מסקרן, וחלף על פניו ללא קושי עם 3:6, 3:6, 1:6. בגזרת הספרדים, שמעניינת אותנו לקראת חצי גמר גביע דייויס בעוד כשבועיים, פגש דויד פרר את בן ארצו אלברטו מרטין בסיבוב הראשון וגבר עליו בתוצאה 5:7, 7:5, 3:6, 3:6. ניקולס אלמגרו התעמת עם סטיב דארסי הבלגי וניצח 2:6, 4:6, 6:2, 6:7. חואן קרלוס פררו זכה לשחק מול הקוסם הצרפתי הבלתי נגמר פאבריס סנטורו. הספרדי הצנום ניצח את הצרפתי הוותיק עם 4:6, 3:6, 3:6.

משחק שעבור רבים נראה שולי הפך לציון דרך בטניס העולמי, כשמראט סאפין הרוסי, מספר 1 בעולם לשעבר והאלוף בפלשינג מדו לפני תשע שנים בעודו בן 20 בלבד, ערך את משחק הגראנד סלאם האחרון שלו. סאפין נוצח על ידי יורגן מלצר האוסטרי 1:6, 6:4, 6:3, 6:4, כשבמשחקון האחרון כבר היכה כדורים בחוסר חשק ואיפשר ליריבו להנחית בקלות ולגמור את המשחק.

"זה בסדר", אמר סאפין, "זה הסוף, הגראנד סלאם האחרון שלי. זה היה יכול להיגמר טוב יותר, אבל זה עדיין בסדר. עכשיו אני רוצה לצאת קצת מעולם הטניס ולעשות משהו אחר לחלוטין. זה היה מסע ארוך, ועכשיו אני חייב לנוח. היה לי מספיק, אני לא מתחרט".

משחקים נוספים:
ז'יל סימון (9, צרפת) - דניאל גמאו טרבר (ספרד) 4:6, 6:7, 3:6
גאל מונפיס (13, צרפת) - ג'רמי שארדי (צרפת) 1:6, 4:6, 3:6
אנדראס בק (גרמניה) - ייבגני קורולב (רוסיה) 3:6, 4:6, 6:2, 6:2, 4:6
ניקולס קיפר (גרמניה) - מיכאל לודרה (צרפת) 3:6, 4:6, 4:6
כריס גוצ'יוני (אוסטרליה) - פבלו קואבס (אורגוואי) 6:4, 7:6, 6:0
חוזה אקסוסו (ארגנטינה) - מרכוס דניאל (ברזיל) 2:6 4:6 3:6

קלייסטרס שוב מחקה את ברטולי

אצל הנשים מתמקדים הניו יורקים פעם נוספת באחיות וויליאמס. ונוס, שלא זכתה בגרנד סלאם הביתי שלה מאז 2001, הצליחה מעט לשפר את הרושם מהסיבוב הראשון בו שמטה מערכה, כשגברה על בת ארצה בת'אני מאטק-סאנד 4:6, 2:6. אחותה הקטנה סרינה, אלופת השנה שעברה, המשיכה לשייט בקלילות גם בסיבוב השני מול מלינדה צינק ההונגרייה עם 1:6, 1:6.

אחד הסיפורים הגדולים של הטורניר ממשיך להיות זה של קים קלייסטרס, אלופת 2005 שחזרה רק לפני חודש למגרשים אחרי היעדרות של שנתיים. הבלגית החיננית רוצה להאריך את חלום הקאמבק המוצלח שלה גם בסיבוב השני נגד מריון ברטולי, עליה גברה במשחק החזרה שלה לסבב בסינסינטי בחודש שעבר, ולהוכיח שיש לה הרבה מה לתת. הבלגית אמנם הפסידה 7:5 במערכה הראשונה, אך בזכות משחק יעיל היא הצליחה להפוך את היוצרות ולהשלים ניצחון 1:6, 2:6 בדרך לסיבוב השלישי.

פלאביה פנטה, אחת הטניסאיות הלוהטות של הקיץ, פגשה את סניה מירזה ההודית ומחצה אותה עם 0:6, 0:6 משפיל במיוחד. ורה זבונרבה פגשה את בת ארצה הדועכת, אנה צ'אקבטדזה, ולמרות שנוצחה במערכה הראשונה 6:3, היא השתפרה בהמשך ו-1:6, 1:6 העלו אותה לסיבוב השלישי. ויקטוריה אזרנקה, עוד אחת שמסוגלת להפתיע ולהגיע רחוק, התעמתה עם ברברה זחלבובה סטריקובה הצ'כית וניצחה בקלות 2:6, 1:6.

הפתעה נרשמה כשהצרפתייה שדורגה בעבר כראשונה בעולם, אמילי מורזמו, שהגיעה לטורניר מדורגת 17, הפסידה במשחק די חד צדדי לאלכסנדרה ווז'ניאק הקנדית 6:4, 6:0 ומצאה את עצמה מחוץ לתחרות כבר בסיבוב השני, אחרי שבשנה שעברה נעצרה בשמינית הגמר. הפתעה נוספת נרשמה כשאגניישקה רדוואנסקה הודחה על ידי מריה קירילנקו והפסידה לה 6:4, 2:6, 6:4.

משחקים נוספים:

סמנתה סטוסור (15, אוסטרליה) - ואניה קינג (ארה"ב) 7:5, 6:4
נה לי (18, סין) - מישל לארשר דה בריטו (פורטוגל) 1:6, 3:6
אנבל מדינה גריגס (20, ספרד) - קירסטן פליפקנס (בלגיה) 6:1, 6:3
דניאלה האנטוחובה (22, סלובקיה) - טימאה בצ'ינסקה (שוויץ) 7:5, 2:6, 1:6
פרנצ'סקה סקיאבונה (26, איטליה) - סטפניה ווגל (שוויץ) 4:6, 4:6
אלנה וסנינה (31, רוסיה) - ג'יל קרייבאס (ארה"ב) 6:7, 1:6

רם ופאר עלו בזוגות, ארליך הודח

אנדי רם ומקס מירני, המדורגים במקום החמישי בטורניר הזוגות, החלו את דרכם בסיבוב הראשון מול סקוט ליפסקי ואריק בוטוראק האמריקאיים. השניים, שמנסים להשתחל לשמינייה הראשונה כדי להגיע למאסטרס, דילגו בקלות לשלב הבא עם 3:6, 1:6 קליל. יוני ארליך, שיחזור לשתף פעולה עם רם בגביע דייויס, ניסה לגבור יחד עם בן זוגו הדרום אפריקאי, ג'ף קוטזי, על המדורגים במקום השמיני בטורניר, קווין אולייט וברונו סוארז. ארליך וקוטזי ניצחו 3:6 במערכה הראשונה, אך נוצחו בהמשך 6:3, 6:4 והודחו מהתחרות.

שחר פאר, שהחלה ברגל ימין את טורניר היחידות, יצאה לדרך בטורניר הזוגות יחד עם ג'יזלה דולקו הארגנטינאית מול פטרה קביטובה ואולגה סאבצ'וק וניצחה 4:6, 4:6 בדרך להבטחת הכרטיס לסיבוב השני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully