וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה - מכבי ת"א בפתיחת ליגת העל

31.8.2009 / 22:22

הגרלת המשחקים בליגת ווינר זימנה משחק עונה כבר במחזור הראשון. הצהובים יפגשו את הפועל ירושלים במחזור העשירי

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

הגרלת המשחקים לעונת 2009/10 בכדורסל הישראלי התקיימה הערב (שני) במהלך מסיבה חגיגית של מנהלת הליגה בהנחיית נאור ציון. הערב היה בסימן נבחרת ישראל, שתצא ביום שישי לאליפות אירופה. "בשם כולנו - אין פה מנהלת, אין פה איגוד - חשוב שתעשו עבודה טובה, כפי שאתם יודעים, ובשם כולם אני מאחל לכם הצלחה גדולה באליפות", אמר יושב ראש מנהלת הליגה, אבנר קופל.

מאמן הנבחרת עצמו, צביקה שרף, הוסיף: "יש לנו אחריות כבדה מאוד, אנחנו נוסעים למשימה קשה מאוד כשכולכם יודעים מה היעד. אני מקווה שכולם יעמדו מאחורינו".

לאחר מכן החלה ההגרלה עצמה, כששחקני הנבחרת הגרילו את הכדורים שקבעו את סדר המשחקים. אין ספק כי המשחק המרתק ביותר במחזור הראשון הוא זה שיפגיש את אלופת המדינה, מכבי תל אביב, עם סגניתה, מכבי חיפה. "על פניו זו הגרלה מאוד קשה, כי יש לנו גם רצף של משחקי חוץ. המשחק הזה הוא הזדמנות מצוינת עבור הקהל שלנו לרכוש מנויים, נעשה את המקסימום להגיע מוכנים", אמר אחרי ההגרלה מאמן חיפה, אבי אשכנזי.

משחק מעניין נוסף במחזור הפתיחה - שייערך ב-25 באוקטובר - יפגיש את הפועל ירושלים של גומא אגייאר עם מכבי ראשון לציון, כאשר הפועל גלבוע/גליל תארח את אשקלון, מחזיקת הגביע מחולון תארח את העולה החדשה מעפולה, ועולה חדשה נוספת, מכבי נתניה, תארח את עירוני נהריה. את המחזור תשלים מכבי רמת גן, שתצא לבני השרון.

הסופר-קלאסיקו של הכדורסל הישראלי, בין מכבי תל אביב והפועל ירושלים, ייערך במחזור העשירי ביד אליהו (17 בינואר), כאשר שחקניו של גיא גודס יארחו את הצהובים במחזור ה-21 (15 באפריל). מפגש פיקנטי נוסף יהיה במחזור השביעי, אז תפגוש האלופה מתל אביב את מחזיקת הגביע הנהדרת מחולון.

קופל: "ליגה של 12 היא אופטימאלית"

לפני ההגרלה דיבר יושב ראש המנהלת, אבנר קופל, על מבנה הליגה, ועל הליגה עצמה. "12 קבוצות זה אופטימאלי, בהנחה שעולות ערים שלמות - קרי נתניה ועפולה, ולא עוד קבוצות מגוש דן. אני שמח שיש 4-5 מועדונים בצפון, זה מביא עניין לכדורסל", אמר קופל, והבהיר: "אני מתגעגע לדרבי התל אביבי והחיפאי, אבל לא נגדיל את הליגה מעבר ל-12 קבוצות".

לאחר מכן התייחס קופל להשתתפות וחוסר ההשתתפות של חלק מהקבוצות הישראליות במפעלים האירופים. "יש חשיבות מכרעת שקבוצות ישחקו באירופה. זו טעות קשה שמכבי חיפה לא תשתתף באירופה, אני מקווה שאת גליל עוד נציל. כמובן שאנחנו לא רואים בעין יפה את זה, כי אנחנו עלולים לאבד מקומות כתוצאה מכך, ובמידה וקבוצה לא תשתתף היא אולי לא תקבל את הכספים מהפיינל פור, ואולי לא תשתתף במפעל בשנה לאחר מכן. כרגע אני נוטה לחשוב שזה בגלל המצב הכלכלי", אמר קופל. "אנחנו בעיצומו של מיתון, אני מניח שבשנה הבאה זה ייראה יותר טוב. אם נצליח לעשות ליגה של 12 קבוצות שמתחילות ומסיימות את הליגה כמו שצריך, מצבנו טוב".

קופל לא שכח להתייחס לגומא אגייאר, שרכש מוקדם יותר היום את הפועל ירושלים,: "זו בשורה לכדורסל הישראלי. ירושלים לצערי תמיד מתכוננת אחרונה, אבל אני מניח שהם יעמידו אלטרנטיבה למכבי".

ולבסוף, דיבר קופל על החוק הרוסי, איתו ימשיכו במנהלת גם העונה, אך לא בטוח שאחריה. "זה לא סוד שאני מתנגד לחוק הרוסי, אני בעד לתת למאמן את האפשרות לבחור את השחקן שמתאים לו. יחד עם זאת, עשינו למען השחקן הישראלי - ובואו נראה אם זה יבוא לידי ביטוי באליפות בפולין. נבחן את זה עוד שנה, ובתום השנה הזאת ניקח החלטה לשנים הבאות".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully