וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל לא ממש מוכנה ליורובאסקט

נבחרת ספרד מחצה את ישראל 56:93 במשחק ההכנה האחרון לפני אליפות אירופה. נקווה ליכולת טובה יותר ביורובאסקט עצמו

כשאליפות אירופה נפתחת לה בעוד שבוע ויום, קיימה הערב (ראשון) נבחרת ישראל את משחק ההכנה האחרון שלה לקראת היורובאסקט בפולין, מול סגנית אלופת אירופה, ספרד. כזכור, שתי הנבחרות נפגשו בפעם הראשונה ביום רביעי האחרון במסגרת הטורניר המשולש בסרגוסה, אז החזיקה ישראל מעמד במשך מחצית ואז קרסה, תוך שהספרדים מנצלים זאת כדי לנצח 79:102. הערב, המציאות הביאה עימה סיפור זהה לגמרי - שוב מחצית ראשונה צמודה, שוב התפרקות ב-20 הדקות הבאות, בדרך לתבוסה לא נעימה, 93:56.

מי שחזר לשחק הערב לאחר שלא שיחק ביום רביעי הוא טל בורשטיין, כאשר יניב גרין המשיך לשבת בחוץ. מנגד נשאר פאו גאסול הפצוע מחוץ לסגל הספרדי, כשהוא צפוי לשוב לפרקט רק ביום המשחקים הראשון של האליפות עצמה. כאמור, החבורה של צביקה שרף פתחה היטב את המשחק, תוך שליאור אליהו ויותם הלפרין הובילו אותה ליתרון 7 במהלך הרבע השני, ו-32:34 עם הירידה לחדרי ההלבשה. אלא שמאמצע הרבע השני והלאה, היה זה מופע של שחקן אחד: חואן קרלוס נבארו. הקלעי המופלא של ברצלונה הפציץ בסיום המחצית ובתחילת הרבע השלישי, כדי להטיס את ספרד קדימה ולעזור לקבוצתו לפתוח יתרון שרק גדל ככל שעברו הדקות, עד שנעצר על 56:93 מוחץ.

נבחרת ישראל תשוב עוד הלילה לארץ, כשהיא יכולה לסכם תקופת הכנה בינונית למדי שכוללת 3 נצחונות ו-6 הפסדים. נקודתית למשחק הערב, חמישה שחקנים בלבד מתוך עשרה קלעו, ושמונה ימים לפני האליפות, נראה שיש לציבקה שרף עוד מה לשפר. ביום שישי תצא הנבחרת לפולין, כאשר האליפות עצמה תיפתח ביום שני. כזכור, ישראל הוגרלה לבית א' של האליפות, בצוותא עם יוון, קרואטיה ומקדוניה.

מהלך המשחק

ישראל פתחה בחמישיה עם גל מקל, יותם הלפרין, טל בורשטיין, ליאור אליהו ועידו קוז'יקרו, כשמנגד העלתה ספרד את ריקי רוביו, רודי פרננדז, ויקטור קלאבר, חורחרה גרבאחוסה ומארק גאסול. ישראל התחילה לא רע את המשחק, כשחמש נקודות של הלפרין הובילו ודקות טובות של מקל ואליהו עזרו לה לרדת עם יתרון 13:17 בסיום הרבע הראשון.

האורחת פתחה גם את הרבע השני היטב, כשנקודות של אליהו, בורשטיין והלפרין העלו אותה ל-17:24. אלא שספרד, עם דקות מצוינות של חואן קרלוס נבארו, סגרה את הפער וקבעה 26:26, חמש דקות לסיום המחצית. בורשטיין המשיך את היכולת הטובה, אלא שמהעבר השני עלה פליפה רייס כמו שצריך מהספסל, ועם הירידה למחצית הצליחה ישראל לשמור על היתרון המינימאלי - 32:34.

נבארו המשיך את היד הלוהטת מסוף המחצית הראשונה, והפציץ ללא הכרה בדרך לריצת 2:14 מוחצת תוך שלוש וחצי דקות בלבד, כשבמהלכה סופג יותם הלפרין עבירה טכנית, שהיתה גם הרביעית האישית שלו, ובין רגע זה כבר 36:48 לספרדים. אליהו ניסה להחזיר את ישראל משחק, אלא ששלשה נוספת של נבארו, מי אם לא הוא, קבעה 41:53. בשלב הזה ירד נבארו לספסל, אלא שישראל לא הצליחה לנצל זאת על מנת לחזור למשחק, ושלשה של רודי פרננדז שלוש שניות לסיום הרבע קבעה יתרון שיא לספרדים - 46:61 עם העליה לרבע האחרון.

הרבע האחרון המשיך בדיוק באותה צורה, כשרודי פרננדז הנהדר רק מגדיל את היתרון הספרדי, ושלשה של סרחיו לול המוכשר קבעה 51:75, שבע דקות לסיום. רייס ופרננדז המשיכו לנצל את הדקות על מנת לשפר את הסטטיסטיקה, כשמנגד ניסו הלפרין וקוז'יקרו לצמק את הפער, אך לשווא. זה נגמר ב-56:93 כואב לזכות הספרדים העדיפים. נקווה שבאליפות עצמה נזכה לתוצאות טובות יותר.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: יותם הלפרין 14, ליאור אליהו 14, עידו קוז'יקרו 14, גל מקל 7, טל בורשטיין 7. אלישי כדיר, יובל נעימי, רביב לימונד ועמית תמיר שותפו אך לא קלעו.

קלעו לספרד: חואן קרלוס נבארו 24 (6 אסיסטים), רודי פרננדז 19, פליפה רייס 13 (10 ריבאונדים), ויקטור קלאבר 10, סרחיו לול 9, קרלוס קבזאס 6, מארק גאסול 6, חורחה גרבאחוסה 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully