וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא עולם לילנה איסינבאייבה בציריך

הקופצת במוט המופלאה חיפתה על המפלה בברלין עם 5.06 מ' - שיפור של סנטימטר לשיאה הקודם. בולט קבע 9.81 ב-100 מ'

הסיפור הגדול של תחרות הגולדן-ליג בציריך (החמישית מתוך שש) היה אמור להיות יוסאין בולט. לאחר שהודיע הפנומן הג'מייקני שישתתף בריצת ה-100 מטרים בשוויץ, הפך בין רגע לסיפור הגדול של הימים האחרונים. אלא שמי שגנבה לו את ההצגה הערב (שישי), היתה ספורטאית מופלאה אחרת - ילנה איסינבאייבה שמה.

כזכור, רק לפני שבועיים אכזבה שיאנית העולם בקפיצה במוט, כשלא הצליחה לעבור אפילו את הגובה ההתחלתי באליפות העולם בברלין, וסיימה אחרונה. אלא שהערב, הוכיחה איסינבאייבה שמדובר בספורטאית ענקית - כזו שמסוגלת לחזור מתהומות גדולים לשיאים מופלאים. הרוסיה לא התקשתה לעבור גבהים של 4.71 ו-4.81 מטר בנסיונות הראשונים, שלמעשה כבר הבטיחו לה את המקום הראשון. אלא שאיסינבאייבה לא הסתפקה במקום הראשון. היא רצתה לפצות את הקהל, ולהשיב לעצמה את הכבוד האבוד.

הרוסיה הורתה להעלות את הרף לגובה 5.06, כשכידוע, שיא העולם שלה עמד באותו רגע על 5.05. ומה נאמר, איסינבאייבה שיחקה אותה, ובגדול - כשעברה את הגובה כבר בנסיון הראשון, וקבעה שיא עולם חדש ונפלא. קופצת המוט הגדולה בהיסטוריה יכולה לרשום לעצמה כעת 15 שיאי עולם באצטדיונים פתוחים, בנוסף ל-12 שיאים נוספים באולמות.

חצי שעה לפני כן עלה יוסאין בולט אל המסלול. אחרי שעשה לנו את החודש עם שיאי עולם יוצאי דופן בריצות 100 ו-200 מטר, הפנומן הג'מייקני שוב עלה על המסלול, ושוב פגש את יריבו וחברו משכבר, אסאפה פאוול, אותו כתש בגרמניה, וגם הפעם לא ממש התקשה לנצח ולסיים ראשון.

אלא שהפעם, אולי בגלל הבילט-אפ שנעדר מהתחרות, אולי בגלל עייפות בהחלט מובנת מאליה ואולי סתם כי הוא לא היה מספיק נחוש, יוסאין בולט התנהג כבן אנוש, וסיים ראשון עם 9.81 שניות "בלבד". אסאפה פאוול הגיע שני עם זמן של 9.88, בעוד דארוויס פאטון סיים שלישי עם 9.95.

400 גברים: מריט שוב ניצח את וורינר

* גם בריצת 110 מטר משוכות ניצח ג'מייקני, הפעם בדמות דווייט תומאס, שקבע זמן של 13.16 שניות והקדים במאיה את טרנס טראמל האמריקאי, שסיים שני גם בברלין. אל המקום השלישי הגיע ריאן ברת'ווייט, מדליסט הזהב מאליפות העולם.

* בגמר 100 מטר נשים נרשמה הפתעה, כשכרמליטה ג'יטר האמריקאית הגיעה ראשונה עם זמן נאה של 10.86 שניות, תוך שהיא מקדימה את קרון סטיוארט, מדליסטית הכסף מברלין שסיימה שניה, ואת שלי אן פרייזר, מדליסטית הזהב מברלין, שסיימה רביעית בלבד עם זמן של 11.10 שניות.

* בריצת 400 מטר לגברים נרשם שחזור די מדויק של הריצה מלפני שבועיים בברלין, כשגם הפעם סיים לשון מריט ראשון תוך שהוא מקדים את ג'רמי וורינר, שהסתפק במקום השני. מריט סיים בזמן טוב של 44.21 שניות, בעוד וורינר קבע 44.62.

* בריצת 400 מטרים לנשים המשיכה סניה ריצ'ארדס את היכולת הטובה שלה מתחרויות הגולדן ליג הקודמות, כשסיימה ראשונה בזמן של 48.94 שניות ושמרה על סיכוי לזכות במיליון הדולרים. האלופה האולימפית כריסטין אוהורוגוה הסתפקה במקום הרביעי, כאשר אליסון פליקס סיימה שניה.

* בלנקה ולאסיץ', שגרפה את מדליית הזהב בברלין, ניצחה גם בתחרות הקפיצה לגובה לנשים הערב, כשהיתה היחידה לעבור 2.01 מ'. אנה צ'יצ'רובה שוב שימשה כסגנית של ולאסיץ', כשעברה 1.98 אך פסלה בשלושת הנסיונות שלה בגובה הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully