וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזון של פלאטיני

נשיא אופ"א הודיע על תקנות חדשות, שצפויות להיכנס ב-2012 ולהכניס שפיות בכדורגל. אברמוביץ', מוראטי וברלוסקוני תומכים

בצל הגרלת ליגת האלופות שנערכה הערב (חמישי), ניצל נשיא אופ"א, מישל פלאטיני את המצב על מנת לחשוף את חזונו בנוגע לכדורגל המועדונים של העתיד. מטרת הבסיס של פלאטיני היא לעצור את עידן האוליגרכים בכדורגל האירופי, לפחות על פניו. במרכז החזון של פלאטיני עומד עיקרון "פייר פליי כלכלי", שיקבע כי מועדונים יוכלו לבזבז בעונה אחת רק את סכומי הכסף שהרוויחו בעונה הקודמת. אופ"א עדיין עומלת על התקנות והחוקים המרכזיים שירכיבו את הנהלים החדשים, ובכל אופן אם וכאשר תעבור השיטה החדשה, זה יקרה רק בשנת 2012.

"כולם מסכימים לשיטה החדשה - הבעלים, השחקנים, הליגות והאיגודים", אמר פלאטיני במסיבת עיתונאים. "זה בעיקר הבעלים שביקשו מאיתנו לעשות משהו - רומן אברמוביץ', סילביו ברלוסקוני ומאסימו מוראטי, הם לא רוצים להוציא כספים נוספים מהכיס שלהם יותר. אם מועדון יכול לקחת הלוואה מהבנק, לקנות שחקנים ואז להחזיר את ההלוואה, זאת לא בעיה. אבל אם מועדון מקבל הרבה כסף ועדיין נמצא בגירעון כעבור שנתיים, זו בעיה, ואנחנו לא רוצים את זה". נשיא אופ"א הוסיף ואמר כי תוקם וועדה שתשפוט האם מועדונים עוברים על התקנות, ו"יוטלו סנקציות, בין תזכורת, לקנס, להשעיה מליגת האלופות", כך על פי פלאטיני.

כידוע, מועדונים רבים באירופה נמצאים בחובות ענקיים, כאשר מומחים כלכליים הניחו כי זה של ריאל מדריד, למשל, עשוי להגיע עד 900 מיליון יורו בעונה הקרובה. צ'לסי, מצידה, דיווחה על הפסדים של 65 מיליון ליש"ט בשנה שעברה, ומנצ'סטר יונייטד - אחת הקבוצות המצליחות באירופה מבחינה כלכלית - דיווחה על הפסדים של 21 מיליון ליש"ט בעונה החולפת, וחוב כולל של כ-575 מיליון ליש"ט.

פלאטיני אף הבטיח כי החוקים החדשים לא יעצרו מקבוצות כמו מנצ'סטר סיטי, למשל, לשבור את הדומיננטיות של שאר קבוצות הצמרת בפרמיירליג, כל עוד הן שומרות על התקנות. "אם מגיע 'שוגר-דאדי' עשיר ושופך כסף מסביב, זה לא בריא לטווח הארוך. למועדון עצמו זה בריא לחיות מההכנסות של עצמו ולייצר הכנסה, וזה לא בלתי אפשרי". כך או כך, התקנות והחוקים החדשים צפויים להתבהר, להשתנות ולהתחדד בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully