וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן: "אירופה היא חלק בלתי נפרד ממכבי חיפה"

25.8.2009 / 23:53

החלוץ הירוק הסביר איך הקבוצה שלו עושה זאת שוב ושוב. דוידוביץ': "זה מהחלומות שעוזרים לחזור מפציעות קשות"

רויטרס

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

מכבי חיפה רשמה הערב (שלישי) הישג ענק כשניצחה את רד בול זלצבורג 0:3 ועלתה בפעם השנייה בתולדותיה לשלב הבתים של ליגת האלופות. שחקני ואנשי הקבוצה היו מאושרים אחרי המשחק כשהמילה "חלום" חוזרת על עצמה שוב ושוב. אוהדי הקבוצה המתינו לשחקנים דקות ארוכות אחרי המשחק ושרו לכבודם כשאלו יצאו מהאצטדיון והמשיכו לארוחת ניצחון אליה הזמין אותם הנשיא יעקב שחר.

חלק מאנשי הקבוצה ומהשחקנים התייחסו גם לאפשרות חיזוק הקבוצה לאור העונה המתישה שצפויה לעבור עליה והסגל הלא מאוד רחב הקיים. בחיפה כבר יכולים לרשום חסרון של שחקן אחד מהמשחק הראשון בשלב הבתים - ג'ון קולמה שספג הערב צהוב שני.

בקבוצה אמורים להחליט במהלך השבוע כמה שחקנים לצרף ובאילו עמדות, כשהמגמה היא להנחית בקבוצה לפחות שחקן הגנה אחד וקשר אחורי. אלישע לוי יפגש בהמשך השבוע עם הנשיא יעקב שחר והחשב עוזי מור והשלושה ידונו בחיזוק. המועמד העיקרי להגיע לקבוצה כרגע הוא מגן לוקרן, יואב זיו.

כרגע נראה שירו בלו הוא זה שישוחרר כדי לפנות מקום לזר נוסף. אגב בלו, להפתעת השחקנים החליט החלוץ הניגרי לחגוג ביחד איתם אחרי המשחק והוא נראה מאושר. בחיפה אומרים שבלו לא קיבל עדיין הודאה או רמז לגבי עתידו.

הבלם אלון חרזי, שנכנס היום כמחליף בדקה ה-61, רשם על פי התכניות המוקדמות את ההופעה האחרונה כשחקן. חרזי התייחס למעמדו בקבוצה כשאמר: "אני ממשיך במועדון כרגיל. אמרתי שאעזור לחיפה והפעם זה יהיה כנראה מאחורי הקלעים. ההחלטה כרגע היא שאני לא ממשיך לשחק ואני מקבל אותה".

מי שסחטו הרבה מאוד מחמאות הערב מהצוות המקצועי היו צמד הבלמים שי מימון וז'ורז'ה טשיירה, שהציגו משחק שקט וטוב וביחד עם חבריהם לא התירו לזלצבורג לסכן את שערו של ניר דוידוביץ' ולו פעם אחת.

בחיפה דובר רבות לאחרונה על האווירה הטובה השוררת בקבוצה ודוגמה לכך ניתנה מעט לפני הדקה ה-73, כשאלישע לוי הורה לאיש המשק דודו מכבי לקרוא לליאור רפאלוב לעמדת החילוף. הקשר התחמם באותו זמן לצידו של שלומי ארבייטמן ובתחילה חשבו השניים שלוי מעוניין להכניס את החלוץ. כשהבינו שרפאלוב הוא זה שייכנס לכר הדשא, חיבק אותו ארבייטמן ואיחל לו בהצלחה. ארבייטמן ציין אחרי המשחק ש"זה רגע מאושר עבורי למרות שלא שיחקתי".

אגב החילוף של רפאלוב, מי שנראה לא מרוצה היה יניב קטן, שלא אהב את הוצאתו של ולדימיר דבאלישווילי ואת הצבתו כחלוץ חוד.

לפעמים חלומות מתגשמים

"סימנו לעצמנו מטרה ואני חושב שעשינו את זה הכי גדול שאפשר. למרות הלחץ הגדול שהיה עלינו, באנו שקטים ומוכנים ותכנית המשחק שלנו עבדה", אמר אלישע לוי, שניצח על הניצחון, "היינו עדים לערב נהדר והכי חשוב ששמרנו על המסורת של המועדון הזה ועל ההצלחה באירופה".

כשנשאל על דרכו הארוכה עד להתייצבות הצפויה על הבמות הגדולות של אירופה, ענה המאמן: "זו דוגמה של מישהו שבא מלמטה, מבית שאן הקטנה ועד מכבי חיפה הגדולה, אבל אנחנו לא מסכמים דברים עכשיו ונמשיך לעשות עבודה טובה. אני לא עובד כאן לבד, יש פה צוות נהדר, זה מועדון אירופאי לכל דבר".

יניב קטן אמנם לא כבש נגד זלצבורג, אבל הערב בנה את השער הראשון ובכל מקרה היה מהצטיינים במגרש. "זה אחד מהרגעים הגדולים בקריירה שלי, זה רגע אדיר ואני מאוד מתרגש", אמר קטן אחרי המשחק, " הייתה לנו מטרה ועשינו את זה כמו שצריך. תמיד קיים לחץ ברגעים כאלו, צריך לדעת להתמודד עם זה. אלישע הכין את הקבוצה בצורה הטובה ביותר. אני לא רוצה לחשוב על היריבות בשלב הבתים, אלא רק לשמוח".

קטן הוסיף: "מכבי חיפה זו קבוצה עם מסורת והחלק האירופאי הוא בלתי נפרד מהמועדון הזה. זה הישג ענק למכבי חיפה ולכדורגל הישראלי כולו. אני חושב שעכשיו נצטרך לעבות את הסגל כי הליגה תשתלב לנו עם אירופה. אני מאמין שיהיה בסדר".

ניר דוידוביץ', שלא שיחק בקמפיין הקודם של חיפה בליגת האלופות בגלל פציעה, היה נרגש אף הוא: "הגשמתי חלום גדול. זה רגע משמעותי בקריירה. היו הרבה אנשים שחיכו שזה יקרה ואני שמח שזה הגיע. חיכיתי לעשות דבר כזה בשביל המועדון הנפלא הזה. זה אחד מהדברים שחולמים עליהם, שעוזרים לחזור מתקופות כל כך קשות".

מוחמד גדיר, שכבש הערב את השער השלישי, אמר: "בשנה שעברה שיחקתי בנוער ועכשיו אני בליגת האלופות. במשחקים כאלו נותנים את הנשמה, משקיעים. אלישע מאמין בנו ואנחנו מחזירים לו במגרש. לא משנה לי איפה אבקיע במשחק הבא, העיקר לשחק בליגת האלופות - זה החלום שלי".

דבאלישווילי רוצה לקמפ נואו או לברנבאו

"אני מקווה שתהיה לנו הגרלה שתאפשר לנו להוכיח את היכולת שלנו בליגת האלופות. העלייה חשובה מאוד לשחקנים שעבדו קשה והצליחו", אמר הנשיא יעקב שחר, " זה גם חשוב למועדון שנעבור את השנה הזו עם רווח, לעומת ההפסדים של שנים אחרות. אנחנו שמחים מכל כיוון, והייתה פה חוויה מדהימה".

על התכניות לחיזוק אמר הנשיא: "לא נשתולל בהמשך. אנחנו יודעים שצריך לעבות את הסגל ואין הרבה זמן כי מועד ההעברות מסתיים בקרוב. נראה מה אפשר לעשות. אם נצליח להביא שניים- שלושה שחקנים, זה יעזור לנו להתמודד בשתי מסגרות. יש כבר תוכניות שאנחנו רוקמים". שחר הוסיף כי רמת ההכנסות שתעלה פלאים מהעלייה לשלב הבתים, תאפשר לו לצ'פר את השחקנים בבונוסים.

ולדימיר דבאלישווילי, שכבש את השער הראשון, דיבר גם הוא על הגשמת החלום: "היה משחק קשה, אבל עשינו הכל בכדי לנצח ועשינו את זה. כל שחקן חולם בסופו של דבר להגיע לליגת האלופות ואני שמח להיות חלק מזה. כשהייתי ילד, לא חלמתי שאגיע לשם, אבל החלום התגשם. עכשיו, אני רוצה להצליח בליגת האלופות ולקבל את ברצלונה, ריאל מדריד או צ'לסי".

שלומי ארבייטמן אמנם לא שיחק הערב, אבל הוא היה זה שכבש את שער הניצחון במשחק הראשון והוא היה מאושר בסיום המשחק: "אני יכול להגיד שסגרתי מעגל ומה שקרה נגד מאלמו לפני ארבע שנים נמחק. אני שמח שהחזרתי לחיפה ואם אתם זוכרים, אמרתי מזמן שבשביל להישאר בחיפה אני מוכן לשחק בחינם. זה רגע גדול עבורי והחלום להגיע לליגת האלופות התגשם".

בירם כיאל הוסיף: "וואו, אנחנו בליגת האלופות. הגשמנו את החלום שלנו ושל הקהל. בתחילת העונה אמרו שאין סגל מספיק טוב, אבל אלישע דיבר עם הצעירים והוכיח שגם איתם אפשר להגיע לרמות הגבוהות. ברור שנצטרך עוד שחקנים, אבל גם הסגל הנוכחי מספיק טוב. הלוואי שנפגוש את ריאל מדריד כי אני אוהד שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

סטיבנס כבר חושב על הליגה האירופאית

בצד השני נרשמה אכזבה. רד בול זלצבורג הציגה יכולת רעה במשך כל 180 הדקות שלה נגד מכבי חיפה ולמרות סגל מרשים, לא היוותה יריב של ממש.

"אחרי ההדחה, יהיו לנו משחקים קשים בליגה האירופית. מכבי חיפה הייתה היום הרבה יותר טובה מהקבוצה שלי. אני לא חושב שהגענו לכאן בלי הזדמנות לעלות לשלב הבא, אבל במשחק לא הגענו למצבים", אמר המאמן הוב סטיבנס, "היו לנו בעיות בהגנה ולכן התוצאה הייתה כזו. היה לנו קשה לחזור אחרי שספגנו את הראשון, אבל עדיין היינו צריכים לכבוש ולא הצלחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully