וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה עלתה לשלב הבתים של ליגת האלופות

הירוקים ניצחו את זלצבורג 0:3 והשלימו עלייה שנייה בהיסטוריה שלה לליגת האלופות, דבאלישווילי, גולסה וגדיר כבשו

ולדימיר דבאלישווילי אייל משומר ושי מימון שחקני מכבי חיפה חוגגים שער נגד רד בול זלצבורג. רויטרס
שמחה גדולה הלילה. חיפה רשמה עוד פרק נהדר בהיסטוריה שלה/רויטרס

שבע שנים חלפו מאז הופיעה מכבי חיפה בפעם הראשונה והאחרונה בליגת האלופות והערב (שלישי) זה קרה פעם נוספת. בית"ר ירושלים מעולם לא הייתה שם, גם לא הפועל תל אביב ומכבי תל אביב באירופה זו בכלל קבוצת כדורסל. אם מישהו חיפש תשובה לשאלה מיהי קבוצת הכדורגל הגדולה בישראל הוא כנראה קיבל את התשובה הערב, אחרי שהירוקים גברו 0:3 על רד בול זלצבורג, והשלימו את המשימה עם 1:5 בסיכום שני המשחקים.

אירופה זורמת למכבי חיפה בדם ולא לחינם היא רשמה הערב את ההישג הזה. אלישע לוי והשחקנים שלו הגיעו לכאן בקושי אחרי ניצחון דרמטי מדי נגד אקטובה והגרלת השלב הנוכחי ייעדה להם את היריבה הקשה ביותר אותה יכלו לקבל.

אבל חיפה התעלמה מהשמות ושמה מאחור את הצרות שעשתה להם הקבוצה מקזחסטן. היא הגיעה לזלצבורג רעננה וניצחה שם, והערב הוכיחה שזה לא היה עניין של מזל.

לכולנו מותר לחגוג, בכירינו יוכלו להציב את הניצחון הזה לזכות הכדורגל הישראלי, אבל הניצחון הערב היה שייך אך ורק ליעקב שחר, לאלישע לוי, לשחקנים של מכבי חיפה וכמובן לאוהדיה.

הערב מכבי חיפה הוכיחה שהצלחה באירופה לא קונים בכסף ולא דרך שמות גדולים של שחקנים. יציבות, מסורת וניסיון באירופה הם ההבדל בין תבוסה בקרקוב לניצחון בזלצבורג.

הוב סטיבנס, שהעלה למשחק הראשון שני חלוצי רחבה כמארק ינקו ורובין נליסה במטרה לשלוח אליהם עוד ועוד כדורים, נתקע באוסטריה עם פקק בחוד והערב שלח רק את ינקו למערכה. בניגוד למשחק הראשון, הפעם זלצבורג הניעה כדור ונראתה טוב יותר, אבל חיפה לא התקשתה להתמודד עם ההתקפה שלה וניר דוידוביץ' לא עמד אפילו בפני מבחן אחד.

בצד השני של המגרש הירוקים ניצלו את ההגנה הכבדה והאיטית של האורחת כדי לחתוך אותה מספר פעמים ובדקה ה-31 זה גם הספיק לשער שבנה יניב קטן וכבש ולדימיר דבאלישווילי. המאמן ההולנדי ערך שני חילופים סמוך לפתיחת המחצית השנייה, אבל המשחק נשאר אותו משחק, חיפה לא התקשתה, אייל גולסה כבש את השני בדקה ה-57.

השער השני כבר נתן את האות לפתיחת החגיגות בירוק. אלון חרזי נכנס לעוד סיבוב אירופאי ולקולן של מחיאות הכפיים, השחקנים השתחררו והגיעו לעוד הזדמנויות, גדיר ניצל עוד טעות בחולייה האחורית הגרועה של זלצבורג כדי לקבוע 0:3. זלצבורג בחוץ, מי הבאה בתור?

מחצית ראשונה

דקה 3: גוסטפסון הרחיק רע כדור שהוחזר אליו מההגנה שלו, הכדור הגיע ליניב קטן שבעט לא טוב מ-18 מטרים החוצה.

דקה 5: בירם כיאל ביצע עבירה ברורה וגסה על שימר בתוך הרחבה, אך השופט ברטראנד לאייק התעלם.

דקה 8: משומר העלה כדור חופשי קשתי מ-40 מטרים, גדיר עלה ראשון ונגח חזק מעט מעל המשקוף.

דקה 24: קטן נכנס בקלות לרחבה האוסטרית מעט מצד ימין ושלח בעיטה מ-14 מטרים, גוסטפסון לא התקשה לעצור.

דקה 31: גול! קטן דהר לכיוון הרחבה של זלצבורג, הכדור הגיע לדבאלישווילי בתוך הרחבה, הניסיון הראשון שלו נבלם אבל הוא היה ראשון לכדור החוזק ומול גוסטפסון כבש ברגל שמאל. 0:1 למכבי חיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מחצית שנייה

דקה 52: כיאל קיבל כדור כ-27 מטרים מהשער של גוסטפסון, התקדם מעט ושלח כדור חזק למרכז השער, השוער השבדי הדף.

דקה 57: גול! גולסה שעמד להיות מוחלף, השתלט על כדור כ-25 מטרים אלכסונית מהשער של זלצבורג ושיחרר בעיטה חזקה, הכדור פגע באילסנקר, שינה כיוון ונכנס לרשת של גוסטספסון. 0:2 למכבי חיפה.

דקה 65: מוחמד גדיר התעלם משחקני היריבה, פרץ לרחבה ובעט שטוח בשמאל, הכדור התגלגל החוצה.

דקה 90: גול! גוסטפסון ואופדם רצו ביחד לכדור ואף אחד מהם לא השתלט, גדיר אמר תודה, אסף את הכדור ובעט לרשת החשופה. 0:3 למכבי חיפה.

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר (אלון חרזי, 62), שי מימון, ז'ורז'ה טשיירה, פיטר מסיללה, בירם כיאל, ג'ון קולמה, מוחמד גדיר, אייל גולסה (גוסטבו בוקולי, 62), יניב קטן, ולדימיר דבאלישווילי (ליאור רפאלוב, 73).

רד בול זלצבורג: אדי גוסטפסון, פרנץ שימר, מילאן דודיץ' (אדמיר ולאדביץ', 55), בארי אופדם, אנדראס אולמר, סומן טצ'וי, סטפן אילסנקר (סשה איליץ', 70), כריסטוף לייטגב, סיימון צ'יומר (אלכסנדר ציקלר, 55), דושאן סבנטו, מארק ינקו.

יציע אוהדי מכבי חיפה במשחק נגד רד בול זלצבורג. איתי חסיד
תתחילו להכין את הדרכונים. אוהדי חיפה/איתי חסיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully