וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שלטה ביום האחרון בברלין

בריטני ריס ניצחה בקפיצה לרוחק לנשים, ורביעיות השליחים ל-4X400 קטפו תארים. ניצחונות גם לתורקילדסן ובקלה

אליפות העולם באתלטיקה קלה הסתיימה הערב בברלין, והמארגנים יכולים להיות מרוצים מעל הגג על עוד פיסת היסטוריה במלכת הספורט, הפעם בעיר שלהם. יוסאין בולט, הכוכב הגדול של האליפות, סיים את חלקו כבר בשבת, אבל יום התחרויות האחרון סיפק לא מעט גמרים מותחים.

הגמר הראשון על המסלול היה ריצת ה-5,000 מטר לגברים. קנניסה בקלה האתיופי הוכיח שוב שהוא רץ המרחקים הארוכים הטוב ביותר בעידן המודרני, כשהשלים דאבל במרחק הזה ובמרחק הכפול - בדיוק כמו שעשה במשחקים האולימפיים בבייג'ינג. בסך הכל, זה היה התואר החמישי של בקלה באליפויות העולם. הריצה הייתה טקטית כצפוי, ובקלה עמד בראש חץ של יותר מעשרה רצים ברוב חלקי הריצה. בהקפה האחרונה היינו רגילים ממנו לספרינט מטורף. זה באמת קרה גם הפעם, אלא שברנארד לאגאט האמריקאי הצליח להפתיע ולעקוף אותו ביישורת האחרונה. בקלה לא ויתר, והפעיל את המבערים הכל כך ידועים כדי לנצח בסופו של דבר בזמן של 13:17:09 דק'. לאגאט, שנפרד מתואר אלוף העולם, סיים שני בזמן של 13:17:33 דק'. ג'יימס קוואליה ס'קורוי שמייצג את קטאר זכה במדליית הארד (13:17:78 דק').

גמר דרמטי יותר היה בריצת ה-1,500 לנשים, שהייתה צמודה לאורך כל הדרך. גלטה בורקה האתיופית, אלופת העולם באולם, לקחה את ההובלה עם ספרינט מטורף בסיבוב האחרון, אבל נחלשה קצת לקראת היישורת האחרונה, מה שגרם לנטליה רודריגז הספרדיה להיתקל בה ולהפיל אותה כ-150 מטרים לקו הסיום. אותה רודריגז המשיכה בפריצה מטורפת עד לקו הסיום, כדי לנצח בזמן של 4:03:36 דק'. רודריגז כבר חגגה עם הדגל, אבל כמה דקות מאוחר יותר הודיעו לה שהיא נפסלה בגלל הדחיפה ומי שניצחה הייתה מרין יוסוף ג'מאל מבחריין, שקבעה 4:03:74 דק' ולמעשה שמרה על התואר שלה מלפני שנתיים. ליסה דובריסקי הבריטית הפתיעה כשזכתה במדליית הכסף עם 4:03:75 דק' ושאנון רווברי האמריקאית סיימה שלישית (4:04:18 דק').

דרום אפריקה השלימה דאבל בריצת ה-800 מטרים. אחרי מדליית הזהב המפתיעה של קסטר סמנייה בריצה לנשים, היה זה מבולאני מולואדזי שניצח בריצה לגברים בזמן של 1:45:29 דק'. זו הייתה ריצה מטורפת, שכללה המון דחיפות ותיקולים קטנים, ובהתאם חילופי מקומות בהובלה. אלפרד יגו הקנייתי, אלוף העולם היוצא, סיים שני בזמן של 1:45:35 דק', כאשר יוסוף סעאד קמאל מבחריין סיים שלישי בזמן זהה לזה של הקנייתי.

דאבל לאמריקאים בקפיצה לרוחק

יממה אחרי ההצגה הנהדרת של דוויט פיליפס, שהחזיר לעצמו את תואר אלוף העולם בקפיצה לרוחק, נהנו האמריקאים מהמשך השליטה שלהם בבור. הפעם האחראית לחגיגה הייתה בריטני ריס, קופצת חדשה יחסית בצמרת העולמית, ששיפרה את שיאה האישי בארבעה סנטימטרים כדי לנצח עם 7.10 מ'. ריס הקדימה את אלופת העולם היוצאת, טטיאנה לבדבה הרוסיה, שקבעה 6.97 מ'. את מדליית הארד קטפה באופן מפתיע קארין מיי מליס, דרום אפריקאית שהתאזרחה בטורקיה, שקבעה 6.80 מ'. האלופה האולימפית מברזיל, מורין מאגי, סיימה שביעית בלבד.

אלוף אולימפי נוסף שהוסיף לעצמו את תואר אלוף העולם הוא מטיל הכידון הנורבגי, אנדראס תורקילדסן, שהתעלה מעל כל המתחרים שלו בגמר, כולל המתחרה העיקרי מפינלנד טרו פיטקמאקי. תורקילדסן הרחיק את הכידון למרחק של 89.59 מ'. הוא הקדים את גיירמו מרטינז הקובני (86.41 מ') ואת יוקיפומי מורקאמי היפני (82.97 מ'). פיטקמאקי איכזב וסיים במקום החמישי בלבד עם 81.90 מ'.

ארה"ב קינחה בשתי מדליות זהב נוספות

נבחרת האתלטיקה של ארצות הברית ציפתה ליותר מדליות באליפות הזאת, בעיקר בריצות הספרינט, אבל אין ספק שהיא התנחמה בשתי מדליות זהב בריצות השליחות והשליחים ל-4X400 מטרים.

השליחות, בהנהגתה של אלופת העולם ב-400 סאניה ריצ'ארדס, נהנו מריצת סולו ללא תחרות מיוחדת וניצחו בזמן מצויין של 3:17:83 דק'. ג'מייקה סיימה שניה בזמן של 3:21:15 דק' ורוסיה קטפה את מדליית הארד עם 3:21:64 דק'. מאוחר יותר, השליחים נהנו מתסריט דומה, כאשר ג'רמי וורינר שרץ שני דאג לפתוח פער משמעותי בשלב מוקדם ולסגור עניין. ארצות הברית ניצחה בזמן של 2:57:86 דק'. בריטניה סיימה שניה (3:00:53 דק') ואוסטרליה זכתה במדליית הארד (3:00:90 דק').

זהב ראשון ואחרון לסין באליפות

באי שואה הסינית זכתה היום (ראשון) במדליית הזהב במרתון לנשים ביומה האחרון של אליפות העולם באתלטיקה אחרי שעצרה את השעון על 2:25:15 שעות והקדימה ב-10 שניות את יושימי אוזאקי היפנית. אסלפץ' מרגיה האתיופית זכתה במדליית הארד אחרי שסיימה את המירוץ בזמן של של 2:25:32 שעות. עבור סין הייתה זו מדליית זהב ראשונה באליפות ורביעית בסך הכל.

הסינית בת ה-21 התברגה החבורה המוליכה כבר בפתיחה, כמו גם שתי הרצות שסיימו מאחוריה. בסביבות הקילומטר ה-30 של המירוץ ברחובות ברלין עוד הפרידו הפרידו שבע שניות בלבד בין המקום הראשון למקום ה-13, אבל קצת לאחר מכן פרצו שואה, אוזאקי ומרגיה קדימה, כשהסינית היא זו שחוצה את קו הסיום ראשונה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully