וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה נראה ווינר

למרות שהגיע פצוע לתחרות הקפיצה במוט, סטיבן הוקר האוסטרלי זכה בזהב בזכות קפיצה אחת של 5.90 מ'

העובדה שיוסאין בולט לא קבע שיא עולם שלישי באצטדיון האתלטיקה בברלין שירתה מצויין את סטיבן הוקר האוסטרלי, שהפך לגיבור הגדול של הערב הלפני אחרון של אליפות העולם. הוקר, האלוף האולימפי בקפיצה במוט, הגיע פצוע לתחרות והשתמש בלא מעט משככי כאבים בשבוע האחרון. האוסטרלי ידע שמצבו הפיזי לא יאפשר לו יותר משתיים או שלוש קפיצות, והחליט להיכנס לתחרות כמה שיותר מאוחר כדי להיאבק על מדליית הזהב.

הגובה ההתחלתי של הוקר היה 5.85 מ', כאשר רק רומיין מניל הצרפתי עבר אותו עד לשלב זה. הוקר פסל בניסיונו הראשון לעבור את הגובה הזה, וביקש לנסות גובה של 5.90 מ'. כאן הוקר הפך לקופץ היחיד שעמד במשימה, וזכה במדליית זהב היסטורית ומרגשת. מניל סיים שני ולאבילני הצרפתי, שקבע 5.80 מ', זכה במדליית הארד.

גיבורה גדולה נוספת בערב הזה היא אניטה ולודרצ'יק הפולניה, שהפכה למעשה לאתלטית היחידה פרט לבולט שקבעה שיא עולם בברלין. זה קרה בגמר יידוי הפטיש לנשים, כשולדורצ'יק השיגה תוצאה של 77.96 מ' ושיפרה ב-16 סנטימטרים את שיאה של לישנקו הרוסיה מלפני שלוש שנים. בטי היידלר הגרמניה סיימה שניה (77.12 מ') ומרטינה חרסנובה הסלובקית שלישית (74.79 מ').

דוויט פיליפס החזיר את הכבוד של האמריקאים

נבחרת האתלטיקה האמריקאית לאליפות העולם בברלין נושאת על מדיה את ראשי התיבות משמו של ג'סי אואנס, שהרגיז במיוחד את אדולף היטלר כשניצח באותו אצטדיון אולימפי במשחקי ברלין 1936. אז לפחות במה שקשור לקפיצה לרוחק, האמריקאים יכולים להיות רגועים. דוויט פיליפס החזיר להם את הכבוד האבוד, אחרי שניצח הערב (שבת) בגמר עם תוצאה של 8.54 מ'. זה התואר השלישי של פיליפס, שאיבד אותו לפני שנתיים לאירווינג סלאדינו הפנמי. אפרופו סלאדינו, אלוף העולם והאלוף האולימפי איכזב כשפסל בשלוש קפיצות ויצא מהתחרות. גודפרי מוקואנה מדרום אפריקה, סגן האלוף האולימפי, סיים שני עם 8.47 מ'. מיטשל ווט האוסטרלי זכה במדליית הארד עם 8.37 מ'.

קרב מרתק התרחש בגמר ריצת ה-5,000 מטרים לנשים בין אתיופיה לקניה. מסרט דפאר האתיופית, אלופת העולם, נראתה בדרך הנכונה להגן על התואר בסיבוב האחרון. היא הצליחה להדביק את הפער מהמובילה הקנייתית ויויאן צ'ריוט, סגניתה מאוסקה 2007. עד ליישורת האחרונה דפאר עוד הובילה, אבל צ'ריוט הפעילה כוחות חדשים והייתה חזקה יותר בספרינט האחרון, בדרך לניצחון בזמן איטי יחסית של 14:57:97 דק'. בת ארצה של צ'ריוט, סילביה קיבט, הצליחה לנצח את דפאר על קו הסיום כדי לזכות במדליית הכסף (14:58:33 דק'), כאשר האתיופית סיימה שלישית (14:58:41 דק').

קירוי ניצח במרתון, וודג' סיים 64

לאחר אליפות חלשה, שבסופה בעיקר תיזכר פרשיית יוחאי הלוי, סיימה היום (שבת) המשלחת הישראלית את הופעתה באליפות העולם באתלטיקה שבברלין, עם ריצת המרתון של זבדיה וודג'. וודג' בן ה-35 סיים את במקום ה-64 עם תוצאה של 2:34:58 שעות. רץ המרתון, שסיים במקום ה-34 באליפות העולם הקודמת, רשם תוצאה מאכזבת מעט, ועתה ישוב עם המשלחת לארץ.

מזג האוויר הסוער שפקד את ברלין חלף, ובוקר שמשי קיבל את פני רצי המרתון, ובסיום הריצה המפרכת היה זה הקנייתי אב??ל קירוי שזכה במדליית הזהב בתחרות, לאחר שעבר את 42 הקילומטרים ו-195 המטרים בזמן של 2:06.55 שעות, שמהווה שיא אליפות.

מזג אוויר נעים קיבל את פני 108 הרצים, שהציגו קצב מהיר ואיכותי למן הפתיחה. כעבור כעשרים קילומטרים נוצרה חבורה מובילה שכללה את הקנייתים רוברט צ'ריוט, אב??ל קירוי ועמנואל מוטאי, כשמעט מאחוריהם רצו האתיופים טסגאי קבדה ודריבה מרגה.

בהמשך צ'ריוט נחלש, החבורה הצטמצמה לקירוי, מרגה ומוטאי. כעבור שעה ושלושת רבעי של ריצה, מרגה נחלש והקנייתים קירוי (27) ומוטאי (24) הפכו לצמד מוביל, שמתחרה ראש בראש על מדליית הזהב. אולם בחמשת הקילומטרים האחרונים נטל אב??ל קירוי, המנוסה יותר, את ההובלה, ושייט למדליית הזהב. עמנואל מוטאי הקנייתי זכה במדליית הכסף כשרץ את המרחק ב-2:07.48 שעות. טסגאי קבדה האתיופי זכה במדליית הארד עם זמן של 2:08.35 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully