וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסאין בולט: "הגיע הזמן לצאת לבלות"

בולט חגג זהב שלישי בברלין אחרי ריצת השליחים, הפעם ללא שיא עולם. בנוסף לצ'ק השמן, הוא קיבל חתיכה מחומת ברלין

הכל היה ערוך ומוכן לשיא עולם שלישי מתוצרת ג'מייקה, אלא שכנראה שפרשת החומרים האסורים, שהשאירה בבית צלע רביעית ומשמעותית במיוחד מהרביעיה של יוסאין בולט, מנעה שיא עולם נוסף. יוסאין בולט וחבריו ניצחו בריצת השליחים ל-4X100 מטרים באופן צפוי, אבל באופן לא צפוי לא שיפרו את שיא העולם שנקבע בבייג'ינג, והסתפקו בזמן של 37:31 שנ', השני בטיבו בהיסטוריה. הרביעיה הג'מייקנית כללה את סטיב מאלינגס, מייקל פרייטר, יוסאין בולט ואסאפה פאוול (לפי סדר הרצים). חילופי המקלות היו מרשימים כמו תמיד, אבל הפתיחה של מאלינגס האטה את הקצב של ג'מייקה, שנהנתה מהיעדרותה של הרביעיה האמריקאית שפסלה במוקדמות.

בכל מקרה, בולט מחזיק כעת במאזן מדהים של שש מדליות זהב בריצות הספרינט מהמשחקים האולימפיים ואליפות העולם. טרינידד וטובגו סיימה שניה בזמן מרשים של 37:62 שנ' ובריטניה זכתה במדליית הארד אחרי שעצרה את השעון ב-38:02 שנ'.

אחרי שסיים את חלקו באליפות אמר הפנומן הג'מייקני: " אשתדל לסיים את העונה הזאת ללא פציעות ואז אצא לחופשה. אני אבלה במועדונים, בחוף הים, כל מה שיהיה לי כיף", אמר האלוף בן ה-23 והוסיף: "אני רק רוצה לחגוג, אני חייב לעשות את זה כבר הלילה. לא חגגתי כל השבוע והגיע הזמן שאעשה משהו". על הריצה עצמה ועל יומו האחרון באליפות אמר בולט: "המטרה העיקרית שלנו הייתה לזכות במדליית הזהב כדי להוכיח שמה שקרה בשנה שעברה לא היה בדיחה. באתי לכאן ועשיתי כמעט את כל מה שעשיתי בבייג'ינג".

ולכל מי שכבר מתגעגע, בולט אולי יצא לבלות בברלין, אבל הוא עדיין לא בורח לשום מקום, לפחות לפי לוח הזמנים שלו. שיאן העולם אמור להשתתף בתחרות הגולדן ליג בציריך, שתתקיים ב-28 לאוגוסט. יריבו העיקרי בתחרות הזאת יהיה אסאפה פאוול. בנוסף לצ'ק השמן שקיבל בזכות שני שיאי העולם שלו בריצות הספרינט, בולט זכה למתנה נדירה אותה קיבל מראש עיריית ברלין - חתיכה מחומת ברלין ההיסטורית במשקל של 2.7 טון ובגובה של 3.60 מ'. "אני עדיין לא יודע מה אני אעשה עם זה. בהתחלה חשבתי שמדובר בחתיכה קטנה, לא האמנתי שזה יהיה כל כך גדול", אמר בולט המבולבל.

האמריקאיות כרגיל פישלו

כנראה שמישהו בהתאחדות האתלטיקה האמריקאית צריך להקים ועדת חקירה, אם כבר לא קמה אחת כזאת. יממה אחרי שרביעיית השליחים לריצת ה-4X100 נפסלה במוקדמות ולא עלתה לגמר, זה קרה גם לרביעיית השליחות. הפעם, הן פשוט לא הצליחו להעביר את המקל כמו שצריך בחילוף השני, בין אלכסנדריה אנדרסון למונה לי, שנפלה ונפצעה. ראוי להזכיר כי תרחיש דומה קרה במשחקים האולימפיים בבייג'ינג, אז שתי הרביעיות פישלו במוקדמות ואיבדו שתי מדליות כמעט בטוחות למשלחת האמריקאית.

הרביעייה הג'מייקנית, עם שלי אן פרייזר וקרון סטיוארט, הייתה בסופו של דבר זו שקטפה את התואר, כשניצחה בריצת הגמר בזמן של 42:06 שנ'. ג'מייקה, שכשלה לסיים את הריצה במשחקים האולימפיים בבייג'ינג, הקדימה את הבהמאס (42:29 שנ') ואת המארחות מגרמניה (42:87 שנ').

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully