וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם באתלטיקה: שוב הוציאו לשון לוורינר

לשון מריט הביס את יריבו הותיק בריצת ה-400 וזכה בזהב. אליסון פליקס סיימה ראשונה ב-200 מטר לנשים עם 22.02 ש'

תחת גשם שוטף ובצל שיא העולם המדהים של יוסאין בולט, נמשכה לה אליפות העולם באתלטיקה הערב (שבת), כשהאירוע הבולט של הערב היה ריצת ה-400 מטר לגברים, בשחזור נוסף של הקרב הנהדר שהתפתח לו בשנים האחרונות בין שני האמריקאים, לשון מריט, אלוף בייג'ינג 2008, וג'רמי וורינר, אלוף אוסקה 2007. התוצאה הטובה ביותר השנה שייכת למריט, שקבע 44.37 שניות, וגם הערב זה היה מירוץ של איש אחד.

לאחר זינוק בינוני, וורינר ומריט הגבירו קצב אחרי קו ה-200 מטר, אלא שמריט הגביר מהירות והגדיל את הפער עם כל צעד, השאיר את וורינר מאחור, ועצר את השעון על זמן מעט מאכזב של 44.06 שניות. כך או כך, זה הספיק לו למדליית זהב משמחת נוספת. וורינר המאוכזב הגיע אמנם שני, אבל עם זמן חלש של 44.60 שניות, כשאת מדליית הארד גרף רני קוו מטרינדד וטובגו, עם זמן של 45.02.

אירוע בולט נוסף היה ריצת 200 מטר נוספת - הפעם לנשים. אליסון פליקס האמריקאית, שהגיעה לגמר עם התוצאה הטובה ביותר לשנת 2009, לא אכזבה, וסיימה ראשונה בלי הרבה בעיות ועם זמן של 22.02 שניות - נמוך יותר מהשיא האישי שלה, אבל מהיר יותר ב-33 מאיות מיריבתה, ורוניקה קמפבל-בראון, שהסתפקה במדליית הכסף ובזמן של 22.35 שניות. את מדליית הכסף גרפה דבי פרגוסון-מקנזי מהבהאמס, שרצה בזמן של 22.41 ומיהרה לחגוג את הארד. עם מדליית זהב נוספת, השלימה פליקס זכייה שלישית ברציפות במקצה, כשגרפה את המקום הראשון גם באליפויות שנערכו ב-2005 וב-2007.

גם ריצת השליחים, 100X4, עמדה בסימן הפנומן הג'מייקני. בולט אמנם לא היה חלק מהרביעיה שהעמידה ג'מייקה למוקדמות הערב, אך הוא כן צפוי ליטול בגמר, שייערך מחר. גם ללא בולט וללא אסאפה פאוול, הצליחו הג'מייקנים להעפיל לשם, כשסיימו במקום השני של המקצה השלישי עם זמן של 38.60 שניות, שניים רק לאיטליה עם זמן של 38.52. העולות לגמר הן בריטניה, טרנידד וטובגו, יפן וצרפת וקנדה, שסיימו כשתי המפסידות המהירות ביותר במוקדמות.

את הזמן הטוב ביותר במוקדמות קבעה הרביעיה האמריקאית (טרנס טרמל, מייקל רוג'רס, שון קרופורד, דארביס פטון), שהעניקה לטייסון גיי מנוחה ועצרה את השעון על 37.97. אולם האמריקאים, כהרגלם, שוב פסלו, הפעם עקב החלפת מקל לא חוקית, וייעדרו מהגמר היוקרתי.

בקפיצה לגובה גברים זכה במדליית הזהב ירוסלאב ריבאקוב הרוסי. אחרי קרב ארוך, עבר מדלסיט הארד מבייג'ינג גובה של 2.32 מטר, וניצל את הפסילות של קריאקוס יואנו הקפריסאי (מדליית כסף) וסילבסטר בדראנק וראול ספאנק (שחלקו את מדליית הארד) כדי לחגוג את הזכייה. האלוף המכהן, דונלד תומאס מהבהמאס, אכזב והודח במוקדמות.

דאבל לרוסיה בהליכה

במוקדמות זריקת הכידון קבע יוקיפומי מוראקאמי את התוצאה הטובה ביותר, עם הטלה של 83.10 מטרים. אל המקום השני הגיע גיירמו מרטינז הקובני עם 82.50 מ'. שאר העולים לגמר הם טרו פיטקמאקי (פינלנד), אנדריאס ת'ורקידלסן (נורבגיה), אינארס קובאלס (לטביה) וטרו יארבנפה (פינלנד).

במוקדמות הקפיצה לרוחק נשים, קבעה ניידה גומז הפורטוגלית את התוצאה הטובה ביותר, עם קפיצה של 6.86 מטר, כשהקפיצה השניה בטיבה הגיעה מכיוונה של מורין היגה מגאי הברזילאית, עם 6.68 מ'. שאר העולות לגמר הן נטשיה מירונצ'יק (בלארוס), טרסה דוביז'ה (פולין), בריאנה גלן (ארה"ב) ושרה פרוקטור (אוסטרליה).

יומיים לפני שאליפות העולם באתלטיקה מגיעה לסיומה, נערכה הבוקר (שישי) התחרות הארוכה מכולן ברחובות ברלין - ההליכה ל-50 ק"מ. 47 הלכים נועזים צעדו בחום הכבד בבירה הגרמנית, כשרק 31 מהם הגיעו לקו הסיום באצטדיון האולימפי.

המנצח המאושר היה סרגיי קיריאפקין הרוסי, שקבע את תוצאת השנה בעולם עם 3:38.35 שעות. קיריאפקין בן ה-29 הוכתר בפעם השנייה כאלוף העולם אחרי הזהב שקטף ב-2005, והשלים דאבל רוסי אחרי הניצחון של ואלרי בורחין בהליכה ל-20 ק"מ בשבוע שעבר. הנורבגי השעיר טרונד ניימרק סיים שני, וחסוס אנחל גרסיה הספרדי זכה בארד.

עדכון ראשון: 15:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully