וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורונטו: שחר פאר הודחה בשמינית הגמר

בתום מאבק עיקש, נכנעה הישראלית לדמנטייבה בתוצאה 6:1, 1:6, 6:4. סינסינטי: פדרר, נדאל ומארי ברבע הגמר

אחרי שהדיחה את ניקולסקו וסקיאבונה, שחר פאר פגשה את אלנה דמנטייבה בשמינית גמר טורניר טורונטו (סך פרסים 2 מיליון דולר). הטניסאית הישראלית הבכירה (68 בעולם) כשלה בסיבובים הראשונים בפראג, גאשטיין, לוס אנג'לס וסינסינטי, והערב (חמישי) ניסתה פאר להמשיך את המומנטום שהתחילה בקנדה מול הרוסיה הנאווה שמדורגת חמישית בעולם. פאר פתחה רע במערכה הראשונה, אך התעשתה וכפתה על יריבתה משחק ארוך וקשה, אולם לבסוף הייתה זו דמנטייבה שניצחה 1:6, 6:1, 4:6 ועלתה לרבע הגמר, שם תשחק נגד סמנתה סטוסור.

דמנטייבה השיגה שבירה במשחקון השני של המערכה הראשונה ועלתה ל-0:2. למרות שפאר הכניסה את ההגשות באחוזים גבוהים, הרוסיה הצליחה לשבור בשנית ולעלות ל-0:4. בהמשך פאר הצליחה לקחת משחקון, והמערכה הסתיימה בתוצאה 1:6 לזכות דמנטייבה, ששלטה בצורה מוחלטת בקצב.

פתיחת המערכה השנייה בישרה על שינוי, כשפאר שמרה על הגשתה ושברה את יריבתה במשחקון השני. דמנטייבה שברה חזרה במשחקון השלישי, אולם פאר הפגינה נחישות וקור רוח, שברה חזרה ועלתה ל-1:4. דמנטייבה הרימה ידיים ופאר המשיכה ל-1:6 מוחץ משלה.

השתיים שמרו על הגשתן במערכה השלישית והמכרעת, עד שדמנטייבה שברה במשחקון השלישי והמשיכה ל-1:4. פאר לא אמרה נואש, וחזרה למשחק נהדר בעזרת שבירה ושמירה על הגשתה, כשהיא משווה ל-4:4. המשחקונים הבאים היו צמודים וארוכים, כשהשתיים נאבקות על כל נקודה, אך כעבור 2:27 שעות דמנטייבה הצליחה לשבור במשחקון העשירי, ניצחה 4:6 במערכה ובמשחק כולו. ברבע הגמר תפגוש הרוסיה הנהדרת את סמנטתה סטוסור, שלא התקשתה מול וירג'ין רזאנו וניצחה 3:6, 1:6.

במשחק המסקרן של הלילה נפגשו ילנה ינקוביץ', שחזרה בשבוע שעבר לכושר שיא עם זכייה בטורניר סינסינטי, וקים קלייסטרס. הבלגית המתקמבקת הפתיעה במערכה הראשונה עם 1:6 קליל, אבל בהמשך נכנסה ינקוביץ' לעניינים, ניצחה 3:6 במערכה השנייה והשלימה את העבודה עם 5:7 מותח במערכה השלישית.

מתקמבקת אחרת, מריה שראפובה, עלתה לרבע הגמר עם ניצחון מרשים 2:6, 6:7 על בת ארצה ורה זבונרבה. המדורגת שנייה בטורניר, סרינה וויליאמס, לא התקשתה לנצח את האוקראינית אלונה בונדרנקו 1:6, 4:6. הרוסיה אליסה קלייבנובה ניצחה את הצרפתיה ארביין רזאיי בתוצאה 3:6, 4:6.

סינסינטי: ארבעת הגדולים ברבע הגמר

במקביל נמשך כמובן גם טורניר סינסנטי היוקרתי (סך פרסים: 3 מיליון דולר), שנמשך הערב עם המשחק המרתק בין רוג'ר פדרר ודויד פרר. השוויצרי, שלא התקשה בסיבוב הראשון מול חוזה אקסוסו, ידע שהפעם זו תהיה אופרה אחרת, במיוחד לאור הניצחון הנאה של פרר על סיליץ'.

אלא שבסופו של דבר, כמו בשמונת המפגשים הקודמים בין השניים, ידו האימתנית של פדרר היתה על העליונה. דווקא פרר היה זה שפתח טוב יותר, ועם שתי נקודות שבירה ניצח במפתיע 3:6. אלא שפדרר לא התרגש, ועם 3:6 משלו במערכה השניה ו-4:6 בשלישית ובמכרעת, הצליח לנצח ולטפס לרבע הגמר, שם הוא ימתין לאוסטרלי המנוסה לייטון יואיט, שהמשיך ביכולתו הטובה עם ניצחון מרשים 1:6, 6:2, 3:6 על סם קוורי המקומי.

רפאל נדאל נאלץ לעבוד קשה פעם נוספת, ואחרי כמעט שעתיים הצליח לסלק מדרכו גם את פול הנרי מתיו הצרפתי עם ניצחון 5:7, 2:6. ברבע הגמר הוא יפגוש את הצ'כי התמיר תומאס ברדיץ', שהדיח את האוסטרלי המפתיע כריס גוצ'יוני עם 4:6, 3:6.

אנדי מארי עלה אף הוא לרבע הגמר, לאחר ניצחון 4:6, 1:6 על הצ'כי ראדק סטפאנק. בסיבוב הבא יפגוש הבריטי את ז'וליאן בנטו, שהדיח את הספרדי גיירמו גרסיה-לופז עם ניצחון 6:4, 4:6, 6:7. נובאק דג'וקוביץ' ניצח את הצרפתי ג'רמי שארדי 5:7, 3:6 ויתמודד בשלב הבא עם ז'יל סימון הצרפתי, שהתגבר על ניקולאי דוידנקו 7:6, 4:6, 4:6.

אנדי רם ובן זוגו הבלארוסי מקס מירני הודחו בשמינית גמר טורניר הזוגות כשהפסידו לאחים בוב ומייק בריאן 6:4, 6:2. רם ומירני, שהפתיעו את הבריאנים בשבוע שעבר בחצי הגמר במונטריאול, לא הצליחו הפעם לדגדג את הצמד הטוב בעולם ונכנעו בתוך 57 דקות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully