וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ניצחה בזלצבורג 1:2 במוקדמות ליגת האלופות

החלוץ שעלה לחיפה בהדחה ממוקדמות ליגת האלופות לפני שלוש שנים, פרע את השטר, כשכבש את שער הניצחון ב-1:2 הגדול של מכבי חיפה על רד בול זלצבורג במשחק הראשון בפלייאוף. אפשר כבר להריח את הבית

אוהדי מכבי חיפה מדליקים אבוקות במשחק מול רד בול זלצבורג. AP
זלצבורג בוערת. אוהדי חיפה מציתים את היציעים באוסטריה/AP

ישנו משפט שאומר כי השעה החשוכה ביותר מגיעה רגע לפני הזריחה. את החשיכה של 17 הדקות הראשונות של מכבי חיפה מול אקטובה, סביר להניח שמרבית האוהדים בירוק ינסו לשכוח במשך כל ימי חייהם. מה שהגיע לאחר מכן, כזכור, היתה זריחה גדולה, שהובילה את האלופה הישראלית לשלב הבא בליגת האלופות. הערב (רביעי), נראה שלמדו בחיפה את הלקח, והביאו את החשיכה על יריבתם. חיפה שטפה את הדשא במחצית הראשונה, השיגה שני שערי חוץ וסיימה משחק נהדר בניצחון 1:2, שמקרב אותה עוד צעד אחד אל שלב הבתים של ליגת האלופות.

בעוד קבוצות ישראליות רבות (ואפילו הנבחרת) נוטות לעלות בהרכב הגנתי מול קבוצות עדיפות, ובטח במשחקי חוץ, בחיפה החליטו ללחוץ על זלצבורג כבר מהפתיחה, וגדיר, גולסה וקטן עשו שמות בהגנת האוסטרים. הזדמנות אחרי הזדמנות של הירוקים קירבה אותם עוד ועוד, עד שהגיעה הדקה ה-22, אז מצא כדור של משומר את ראשו של גדיר, והכדור מצא את הרשת. חיפה לא הלכה אחורה וניסתה למצוא שער נוסף גם במחצית השניה, אבל חוסר ריכוז של מספר שניות איפשר לאוסטרים לצאת למתפרצת בדקה ה-57, ולציקלר הבלתי נלאה למצוא את השיוויון.

האוסטרים החלו לתפוס ביטחון, והחלו לתקוף את שערו של דוידוביץ', פעם בחדירה, פעם בבעיטה מרחוק. השוער הישראלי עמד במשימה, ודווקא כשהיה נדמה שהמומנטום עבר לזלצבורג, הגיע שלומי ארבייטמן. החלוץ, שנכנס רק 7 דקות מוקדם יותר, קיבל כדור נהדר מרפאלוב (גם הוא נכנס בחילוף), ומול השוער האוסטרי הביא את שער הניצחון בדקה ה-83, שעשוי להיות שווה עבור הירוקים עונה שלמה.

מהלך המשחק

דקה 3: מהלך נהדר של הירוקים התחיל בגדיר שלקח את הכדור מ-20 מטרים, ועם דאבל פס מצויין עם דבלאשווילי קיבל את הכדור מול השוער, אבל הבעיטה הטובה שלו נהדפה.

דקה 9: עוד הזדמנות לחיפאים, אבל כיאל העדיף לבעוט מ-20 מטרים, בעיטה שהלכה מעל לשער.

דקה 10: התקפה מצויינת של חיפה, כשקטן הרים כדור מעולה, מצא את דבלאשווילי ברחבה, והגיאורגי נגח טוב, אבל סחט הצלה גדולה של גוסטפסון.

דקה 22: גול! עוד התקפה נהדרת של חיפה. קטן שלח כדור למשומר שעמד פנוי לגמרי באגף, משומר הרים את הראש ומצא את גדיר בתוך הרחבה, והנגיחה שלו הכניעה את השוער, 0:1 למכבי חיפה.

דקה 33: טעות בהגנה של חיפה איפשרה לאוסטרים להרים כדור, אבל נגיחה של אוגוסטינסן מתיבת ה-5 הלכה החוצה.

דקה 34: עוד הזדמנות לזלצבורג, כשציקלר קיבל את הכדור בקצה הרחבה, הסתובב נהדר ושלח בעיטה חדה, אבל דוידוביץ' היה במקום בכדי להדוף.

דקה 40: לייטגב מצא את עצמו פנוי למשך כמה שניות ומיד ירה כדור טוב אל השער, אבל דוידוביץ' קלט.

דקה 45: גדיר יצר מהומה ברחבת זלצבורג, הכדור הורחק עד קטן בקצה הרחבה, והכדור הקשתי שהוא בעט כמעט והפתיע את שוער רד בול, שהדף לקרן.

דקה 46: לא עברו 20 שניות מפתיחת המחצית, וחיפה יצאה להתקפה מהירה, גדיר קיבל את הכדור ברחבה ושלח טיל ענק, שגוסטפסון הדף ברגע האחרון.

דקה 57: גול! התקפה מתפרצת של האוסטרים הובילה לכדור ארוך, קולמה לא הגיע אליו, ציקלר קיבל את הכדור בדרך לרחבה ומול קינן ומגן נוסף, לא התקשה לשים את הרגל ולהכניע את דוידוביץ', 1:1.

דקה 69: הלחץ האוסטרי נמשך על שערו של דוידוביץ', כשטצ'וי עמד פנוי, ומ-22 מטרים שלח בעיטה שטוחה, אותה הדף הישראלי.

דקה 83: גול! רפאלוב עבר את החצי, התנועע בחופשיות, ואז שלח כדור ענק לשלומי ארבייטמן, שהשאיר אותו פנוי לגמרי מול השוער, וארבייטמן בקור רוח גלגל פנימה, 1:2 יקר מאוד למכבי חיפה.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, שי מימון, דקל קינן, פיטר מסיללה; ג'ון קולמה, בירם כיאל (רפאלוב, 69), אייל גולסה, מוחמד גדיר (בוקולי, 65), יניב קטן; ולדימיר דבאלישווילי (ארבייטמן, 76).

הרכב רד בול זלצבורג: אדי גוסטפסון, מילאן דודיץ', פרנץ שימר, אנדראס אולמר, כריסטיאן שווגלר, תומאס אוגוסטינוסן, סומן טצ'וי, דושאן סבנטו (יצ'ק, 80), כריסטוף לייטגב, רובין נליסה (צ'יומר, 60), אלכסנדר ציקלר (יאנקו, 68).

שחקני מכבי חיפה חוגגים שער מול זלצבורג. KERSTIN JOENSSON, AP
יצאו לעבודה, החזירו את הכבוד. שחקני חיפה חוגגים/AP, KERSTIN JOENSSON

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully