וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע הטוטו: בית"ר ונתניה נפרדו ב-3:3

רגע לפני שליגת העל נפתחת הציגו מכבי נתניה ובית"ר ירושלים משחק הגנה שערורייתי ב-3:3 ביניהן בגביע הטוטו והוכיחו שנשארה להן הרבה עבודה

חן עזרא, שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
בתוך כל הבלאגן של הקיץ, לנתניה יש סיבות לאופטימיות. חן עזרא הוא אחת מהן/ברני ארדוב

פחות משבוע לפני פתיחת ליגת העל לעונת 2009/10 נפרדו הערב מכבי נתניה ובית"ר ירושלים ב-3:3 במסגרת המחזור הרביעי של בית ד' בגביע הטוטו. מבחינת שני המאמנים מדובר היה במשחק רשמי ואחרון לפני פתיחת הליגה, מי ביום שבת ומי ביום שני וכנראה שגם יצחק שום וגם נתי עזריה למדו הערב שיש להם עוד הרבה עבודה, בעיקר על החלק האחורי של הקבוצות שלהם.

המשחק הערב התאפיין בעיקר ביכולת הגנתית לא טובה ולפעמים אף עלובה של שתי הקבוצות, במשחק רפה ונרפה של שני השוערים, אבל גם בשערים יפים, מהפכים והרבה עניין. שמעון גרשון עם שער עצמי בדקה ה-12 ואלירן דנין עם בישול דוקא לחן עזרא בדקה ה-44, היו חתומים על שניים משלושת השערים של המארחת, כשסבן כובש שער יפהפה אללה אלמוג חזן בדקה ה-57. דייויד גומז כבש צמד בצד השני בדקות 29 ו-34 וכריסטיאן אלברז הוסיף בדקה ה-74.

אחרי מספר משחקים ניתן לשים אצבע מסויימת על הפלוסים והמינוסים הנוכחיים אצל בית"ר ירושלים. בהתקפה הכל עובד ודופק, ככה זה שיש לך שחקנים כמו אבירם ברוכיאן, ברק יצחקי ועידן ורד - אתה יכול לבנות אך ורק על הכשרון שלהם בביצה הישראלית. היום יצחק שום הרשה ליצחקי לנוח, בן שושן היה מורחק, אבל ג'וניור ויסה ודייויד גומז הראו ניצוצות של שחקנים נפלאים והוכיחו כמה עומק יש לקבוצה מהבירה בכל הנוגע לחלק הקדמי.

קצת יותר מאחור, המצב הרבה פחות טוב. אם מישהו חשב שהיכולת החלשה של הגנת בית"ר נגד הפועל תל אביב ביום שבת הייתה מקרית, שמעון גרשון התעקש להוכיח לו הערב שהוא טועה וסחף איתו את שאר החברי החולייה. בלי תמיכה של קשר אחורי וללא כל תיאום גם המנוחה שמאמן בית"ר העניק לבנאדו לא יכולה להוות תירוץ. שניר גואטה ודלה ימפולסקי התזזיתיים עשו להגנה של שום כאבי ראש שוב ושוב, חן עזרא הבריק מעל כולם ואחמד סבע זכה ליותר מדי חופש למרות ששימש כחלוץ בודד.

המשחק הערב היה תלוי בבית"ר ירושלים ושני הניגודים בין החוליות שלה באו לידי ביטוי נהדר, כשלצערם של אנשיה ושחקניה ההתקפה הכשרונית נפרדה בתיקו מרתק מההגנה הרעה שלה. בנתניה אומרים כבר תקופה ארוכה שהם מרוצים מהחלק הקדמי, אבל הרבה פחות מזה האחורי. בדיוק כמו בית"ר, רק ביותר קטן. הערב הבנו בדיוק למה, כשברחבה שלה נפתחה טיילת, כשטארק נאטור מציג יכולת שלא מספיקה לשוער שני גם בליגת המשנה.

בסופו של יום לשתי הקבוצות נותרה עוד הרבה עבודה. שום מאוד רוצה עוד קשר אחורי, עזריה מחפש שוער ובלם, אבל זה לא רק עניין של חיזוק פרסונלי ברמת השחקנים, אלא בעיקר עבודה קשה על תיאום, עמל רב על משחק קבוצתי, על התגייסות של גדולי הכשרונות לעזרה להגנה. יש עוד זמן, זה עוד יקרה, הניצוץ מקדימה כבר כאן ובית"ר ונתניה נושאות הבטחה שגם העונה הן יספקו לנו המון עניין.

מהלך המשחק

דקה 9: ויסה שלח כדור על 40 מטר לברוכיאן משמאל לימין, האחרון חדר לרחבה לבדו מול נאטור ובעט חלש, השוער נגע קלות ופרנסמן הרחיק מהקו.

דקה 12: גול! גזל ניהל התקפה נתנייתית והעביר לסבן, זה הכניס כדור לחן עזרא בתוך הרחבה, עזרא הוציא כדור רוחב שפגע בשמעון גרשון, הטעה את הרוש ולדר לשער בית"ר. 0:1 לנתניה.

דקה 17: שניר גואטה עשה לשמעון גרשון סחרחורת ושיחרר בעיטה שטוחה ברגל שמאל מ-17 מטרים, הרוש ירד טוב וקלט.

דקה 29: גול! דייויד גומז קיבל כדור כ-30 מטרים מהשער, הכדור קפץ קלות על הקרקע והברזילאי שיגר כדור חזק לחיבור של נאטור שהתמקם לא נכון וספג. 1:1.

דקה 34: גול! עידן ורד סיבסב את ההגנה הצהובה, עבר את פרנסמן והוציא רוחב מצד ימין, דייויד גומז רק היה צריך לדחוק מתוך רחבת החמש. 1:2 לבית"ר.

דקה 44: גול! הגנת בית"ר לא הצליחה להתמודד עם כדור נתנייתי, דנין הרחיק לא טוב בראשו ולמעשה בישל לחן עזרא שבעט כדור חזק מתוך הרחבה פנימה. 2:2.

דקה 57: גול! אוראל דגני חילץ כדור באזור מרכז המגרש והעביר לקלמי סבן, המגן הימני התקדם מעט ושיחרר טיל אלכסוני מ-30 מטרים לחיבור של הרוש. שער מדהים ו-2:3 לנתניה.

דקה 74: גול! נאטור הדף כדור פשוט לקרן וכשזו הוגבהה לא יצא. ההגנה הצהובה קפאה ואלברז נגח מקרוב פנימה. 3:3.

דקה 78: הרוש יצא גרוע לכדור חופשי קשתי וארוך והדף רע, פרנסמן קיבל את הריבאונד והפציץ שטוח למרכז השער, אבל טיבי הרחיק מהקו.

דקה 88: ברוכיאן שוב קיבל כדור לבדו מול נאטור ובעט לגופו של השוער, גומז עט על הריבאונד אך הבעיטה שלו נבלמה על הקו על ידי סבן ועזריאל סיים את האקט עם בעיטה חזקה ושטוחה לקורה.

מכבי נתניה: טארק נאטור, קלמי סבן, ביוואן פרנסמן, אוראל דגני, קרסימיר קרסטב (מעוז סמיה, 46), אמייה טגה (ריף מסיקה, 60), רביד גזל,שניר גואטה (פיראס מוגרבי, 46), דלה ימפולסקי (אלון וייסברג, 59), חן עזרא, אחמד סבע (שלו מנשה, 66).

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, שמואל קוזוקין (אביתר ברוכיאן 71), שמעון גרשון, איתן טיבי, אלירן דנין (עידן טל, 46), אבי ריקן, עידן ורד, ג'וניור ויסה (כריסטיאן אלברז, 46), אבירם ברוכיאן, דיוויד גומז, חן עזריאל.

אוהדי מכבי נתניה. ברני ארדוב
הקבוצה נחלשה, אבל נשארה מאוד מעניינת. אוהדי נתניה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully