וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק בלי פאדיחות

הפועל ת"א אמורה לעבור את טפליצ'ה הצ'כית בלי בעיות ולארגן לעצמה מקום בשלב הבתים של הליגה האירופית. אלא שהכל בינתיים על הנייר

משחק מספר 60: טפליצ'ה (צ'כיה) - הפועל תל אביב 2.0, 2.9, 3.05

אחרי הניצחון על בית"ר ירושלים בשבת האחרונה, נראה שהביטחון של שחקני הפועל תל אביב נמצא בשמיים. האדומים, שעברו בסיבוב הקודם של מוקדמות הליגה האירופית את גטבורג, מבינים שיש להם הזדמנות מצוינת לעשות עוד עונה מרשימה באירופה כשניצחון בשני המשחקים על היריבה הצ'כית יקנה להם עלייה לשלב הבתים היוקרתי של המפעל השני בחשיבותו באירופה. אז מי זו אותה יריבה אלמונית? מיד נעשה עימה היכרות קצרה.

מצב בליגה - טפליצ'ה כבר שיחקה ארבעה מחזורי ליגה, שזה בעצם ארבעה יותר ממה שהפועל תל אביב שיחקה. וברצינות, היריבה של הפועל תל אביב מדורגת נכון לעכשיו רביעית בליגה אחרי שהיא ניצחה בשני משחקים, סיימה בשני משחקים בתיקו ועדיין לא הפסידה. עד כה היא כבשה שמונה שערים וספגה שלושה.

תוצאות בליגה - הקבוצה סיימה במחזור הראשון של הליגה הצ'כית ב-0:0 נגד ספרטה פראג, לאחר מכן היא סיימה ב-2:2 מאכזב מבחינתה נגד ויקטוריה פלז'ן, במחזור השלישי הגיע הניצחון הראשון של הקבוצה, 0:3 על בודיוביצה וביום ראשון האחרון הגיע ניצחון נוסף, 1:3 על בוהמיינס.

היסטוריה - טפליצ'ה, המשחקת בעיר הממוקמת 80 קילומטר צפונית לפראג, הוקמה בשנת 1945 ועברה גלגולי שמות רבים לפני שנקבע שמה ב-1994. שנתיים מאוחר יותר חזרה הקבוצה לליגה הראשונה והחלה בתהליך של בניית שמה. טפליצ'ה סיימה כסגנית האלופה ב-1999 ובמקום השלישי בעונת 2004/5. עונת 2004 הייתה הטובה ביותר של המועדון באירופה. טפליצ'ה, תחת הדרכתו של פרנטיסק סטראקה (מאמן נבחרת צ'כיה) הדיחה הקבוצה את קייזרסלאוטרן ופיינורד בדרך להדחה מול סלטיק.

אשתקד, הקבוצה שמודרכת שנה שנייה ברציפות על ידי ייז'י פלישק, סיימה רק במקום השביעי. היא נהנתה מהגנה חזקה שספגה רק 25 שערים, אך כבשה 33 שערים בלבד. היא זכתה בכרטיס לאירופה לאחר שזכתה בגביע הצ'כי, בפעם השנייה בתולדותיה. הסגל של טפליצ'ה מורכס מארבעה זרים בוסנים: החלוצים אלדין מחמוטוביץ' ואלן מלונוביץ', שחקן ההגנה הבינלאומי סמיר מרזיץ' והקשר האחורי אדמיר לייאקוביץ'. שחקן מעניין נוסף הוא החלוץ המצרי, יליד יפן, עוסמה אלסמני בן ה-21. הבלם אנטונין רוסה נמנה על הסגל המורחב של נבחרת צ'כיה הצעירה. טפליצ'ה היא קבוצה צעירה, שבסגל שלה שלושה שחקנים בלבד מעל גיל 30. הבולט ביניהם הוא מיקאל דולזל שמשחק במועדון מאז שנת 2001.

הערכה - הפועל תל אביב אמורה לעבור את הצ'כים ונראה שהיא מסוגלת לסיים עם ניצחון במשחק החוץ. ההימור: 2, היחס: 3.05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully