וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו? תזכירו לנו?

לירן שבתאי

17.8.2009 / 14:00

המלחמה, הקצב, הדרמות, הגולים והתשוקה: המחזור הראשון באנגליה הזכיר לעולם שהפרמיירליג היא הרבה יותר משחקן אחד. לירן שבתאי במדור חדש מסכם מחזור בליגה המרגשת בעולם

כוס התה שלי

איך פותחים מדור חדש על ליגה מתחדשת? אולי עם המנג'ר הצעיר של וויגאן, רוברט ("אם נפסיד, נפסיד בסטייל") מרטינז, שעם אידיאולוגיית משחק התקפית חזר ממשחק החוץ מול אסטון וילה עם ניצחון שהדהים את אנגליה. אולי עם סטיב ברוס, מאמן סנדרלנד, שנראה בינתיים כמי שלקח מועמדת לירידה מהעונה שעברה והפך אותה לאחלה קבוצה, אחרי ניצחון ענק בחוץ על בולטון שגם הדגיש את דארן בנט, שהתעקש לעבור לאיצטדיון האור אחרי החושך בווייט הארט ליין, ואת הוגו רודאז'גה, חלוצה הקולומביאני של וויגאן שנרכש על ידי ברוס כשזה אימן אותה אשתקד.

את מי באמת נהלל יותר מכולם? אולי את הארי רדנאפ, שמטפל היטב בסכיזופרניה של טוטנהאם עם שקט תעשייתי ראוי לשבח וגמול ראוי בדמות ניצחון על ליברפול. אולי את ארסן ונגר, למה לא באמת ארסן ונגר – האיש שיחיה וימות עם הכדורגל הרומנטי שלו, וכשזה מתגשם בדמות שישייה מול אברטון בחוץ, המאמן הצרפתי נראה כל כך צודק ואנחנו, אלו שתמיד ממהרים להספיד אותו, כל כך טועים. ואולי בכלל עם ססק פברגאס. ככה נראה כוכב ששוקל לעזוב את הקבוצה שלו? עם צמד בישולים וכיבושים? ככה נראה הקפטן הכי צעיר בליגה, בקבוצה שחלק מכוכביה נטשו?

כל אלו יצטרכו להמתין ולהתמיד, אבל כשמחברים את הכל מגלים את הגיבור האמיתי – הפרמייר-ליג. עם רונאלדו או בלי רונאלדו, עם יונייטד חזקה/חלשה או ליברפול מועמדת/לא מועמדת, משבר כלכלי, ליגה ספרדית ששואבת אליה את רוב הכוכבים, ליגה אנגלית מדוכאת שמתחת לארבע הגדולות. לכל מי שצקצק הקיץ, ארסן ונגר היה אומר: סייג לחוכמה. הקצב, האווירה, האיצטדיונים המפוצצים, הלחימה על הדשא, או במילה אחת – התשוקה. יש דברים קסומים שהם מעבר לכסף, דברים קסומים שלא תלויים בשמות או כוכבים. אין ספק, התגעגענו.

שחקן טוטנהאם, ג'רמיין דפו, מול שחקן ליברפול, חאבייר מסצ'ראנו. רויטרס
ליברפול לא מצאה בינתיים תשובה לחסרון של ארבלואה ואלונסו, אבל בעיקר לא מצאה חלוץ בעל שם עולמי שיוריד לחץ מטורס. האדומים פותחים עונה עם הפסד/רויטרס

מייבש השיער הולך ל

המחזור הראשון באנגליה לימד שני דברים חשובים: שאתה לא יכול להספיד קבוצה לפני שראית אותה, אבל אתה כן יכול לחשוד בה אם היא מגיעה לא מוכנה לליגה. וזה אולי המכנה המשותף לכל מאוכזבות המחזור הראשון – רובן לא הגיעו מוכנות, ידעו שזהו מצבן ואף הזהירו על כך מראש. כך הן אברטון של דייויד מויס, אסטון וילה של מרטין אוניל וליברפול של רפא בניטז. מויס הודה במהלך השבוע החולף שקבוצתו לא עשתה רכש משמעותי וזקוקה לכוחות חדשים. כמו כן, אמר מאמן אברטון, גם ההתעסקות בעתידו של ג'ולאון לסקוט פגעה בהכנות הקבוצה. מי שראה את לסקוט מול ארסנל, יודע כמה שהמאמן צודק (וכמה שההגנה של אברטון חייבת חיזוק).

אסטון וילה, לעומת זאת, התחילה את העונה בדיוק באותה נקודה שבה סיימה את הקודמת. גם בלי גארת בארי שעזב, אוהדי הוילה ששרקו בוז בסיום ההפסד לוויגאן יודעים שהקבוצה הטובה ביותר ממעמד הביניים מסוגלת ליותר. כנ"ל לגבי בניטז וליברפול, שלא מצאו בינתיים תשובה לחסרון של ארבלואה ואלונסו, אבל בעיקר לא מצאו חלוץ בעל שם עולמי שיוריד לחץ מטורס. סביר להניח שאילו היה לליברפול חלוץ מהשורה הראשונה שיחפה על טורס כשהוא חסר או סתם לא כובש, הם לא היו מתחילים את העונה עם הפסד ודאגה לקראת המשך העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הסקאוט

למי שלא יודע, מנצ'סטר סיטי היא לא רק טבס או רוביניו. יש שם עוד שחקנים ששווים מעקב. בשנה שעברה נשאל קשר הסיטי, שון רייט פיליפס, מי הוא השחקן הטוב בקבוצה. מבלי להסס ענה האנגלי כי "לא אני ולא רוביניו, השחקן הכי המוכשר שלנו הוא סטיבן איירלנד". שלשום שלח אותו פיליפס כדור לאיירלנד בדקות האחרונות של המשחק נגד בלקבורן, הקשר בעל השורשים האיטלקיים טייל ברחבה ולבסוף, בדיוק כירורגי של טייגר וודס, הכניס הצעיר את הכדור לגומה בין כל המכשולים, שחקני בלקבורן ופול רובינסון.

כולם זוכרים עדיין לאיירנלד את התקרית המביכה בנבחרת אירלנד, אז הודה ששיקר כשסיפר שסבתו נפטרה רק כדי לבקר את חברתו. ההודאה לא עזרה לאיירלנד, אבל אולי השער בשבת יסיט מחדש את הפוקוס לכיוון הכישרון הענק של הקשר. אגב, עוד שחקן מוכשר של הסיטי הוא השוער ג'ו הארט שמושאל לברמינגהאם. הארט האנגלי הציג יכולת נפלאה בהפסד ליונייטד ומנע באחד על אחד ממייקל אואן לכבוש את שערו המיוחל באולד טרפורד. אז מי אמר שהסיטי לא חושבים על העתיד והכל זה רק כסף ושיח'ים?

פטר צ'ך שוער צ'לסי עוצר פנדל במשחק מגן הקהילה. רויטרס
מזכרת מחבר ישן. צ'ך/רויטרס

מספרים ואנקדוטות

• לפני שלוש שנים נפצע פטר צ'ך בראשו ונעדר כמעט עונה שלמה. מאז הפציעה השוער חובש קסדה שלא הייתה מביישת לוחם טקוואנדו, כשפה ושם הפגיעה בראש מראה את אותותיה עם טעות ביזארית. מי שפגע בצ'כי היה שחקן רדינג דאז, סטיבן האנט. שלשום במדי קבוצתו החדשה, האל סיטי, כבש הסיוט של צ'ך את השער הראשון לעונה דווקא לשערו של קורבנו - פטר צ'ך.

• 85 משחקים ניצחו התותחנים של לונדון את הסוכריות של ליברפול בליגה, יותר מכל קבוצה אחרת. הניצחון ה-86 של ארסנל נגד אברטון בליגה, הוא הניצחון הגבוה ביותר במחזור הפתיחה שהושג בפרמיירליג בצוותא עם ה-1:6 של ליברפול נגד קריסטל פאלאס ביום הראשון של עונת 95'-94'. שתי המנצחות ביצעו את הטבח מחוץ לביתן. אגב, נחמד שבליברפול מחזיקים בשיא משני צדי המתרס. סולידריות עירונית.

קרלו אנצ'לוטי מאמן צ'לסי. רויטרס
האם הוא יודע לאן הוא הגיע? אנצ'לוטי/רויטרס

במחזור הבא

מה שיפה במחזור ראשון הוא שתמיד יש מחזור שני. מה שמעצבן בכל משחק פתיחה ענק, הוא שמיד אחר כך אתה צריך להוכיח את עצמך מחדש כאילו לא עשית כלום. כשזה מגיע כבר מחר, יום שלישי, זה כבר הופך למבחן מרתק. מצד אחד צ'לסי ואנצ'לוטי, מצד שני איצטדיון האור של סנדרלנד, כן סנדרלנד של סטיב ברוס. המפגש ביניהן אשתקד חתם את העונה והשער שכבש ניקולס אנלקה, בניצחון הבלוז 2:3, העניק לו את מלכות השערים. המפגש ביניהן העונה נראה יותר כמו מכשול שהמאמן האיטלקי יהיה חייב להיזהר ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully