וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארי: "עשיתי מספיק כדי להצדיק את המקום השני בעולם"

אנדי מארי חגג זכייה בטורניר מונטריאול והצהיר על כוונתו לטפס עוד מקום אחד לעבר הפסגה. דודי סלע נותר במקום ה-34

מאז יולי 2005 החזיקו רוג'ר פדרר ורפאל נדאל לסירוגין בשני המקומות הראשונים בדירוג העולמי, שנחשבו לנחלתם הפרטית של שני הגאונים הללו. אבל הבוקר (שני) נשבר הסטטוס קוו הארוך הזה כשאנדי מארי טיפס באופן רשמי למקום השני בעולם על חשבונו של נדאל בדירוג המעודכן שפורסם אחרי זכייתו בטורניר מונטריאול.

מארי, שהיה חולף על פני נדאל, שהודח ברבע הגמר בטורניר הראשון בו נטל חלק מאז חזרתו מפציעה ממושכת, גם אם היה מפסיד בגמר אבל לא הסתפק בכך וגבר בתצוגה נהדרת 7:6, 6:7, 1:6 על חואן מרטין דל פוטרו הלוהט כדי לאותת על כוונותיו. "עשיתי מספיק כדי להצדיק את הדירוג שלי במקום השני בעולם", אמר מארי אחרי הניצחון. "כמובן שאחת המטרות שלי היא להתקרב לפסגה ובתקווה להפוך יום אחד למדורג מס' 1 בעולם".

בדירוג החדש ניצב פדרר, שהודח גם הוא ברבע הגמר במונטריאול, במקום הראשון עם 11,040 נקודות, כשמארי מאחוריו עם 9,250 נקודות ונדאל, שאיבד את התואר בו זכה אשתקד אז נערך הטורניר בטורונטו, ירד למקום השלישי עם 8,665 נקודות. מצב העניינים אמור להספיק למארי להגיע לאליפות ארצות הברית, שם הפסיד כזכור בשנה שעברה לפדרר בגמר, כמדורג שני, ומעריציו בבריטניה מאמינים שהמקום הראשון כבר בהישג ידו.

אחד מהמאמינים במארי הוא אלכס קורצ'ה, מאמנו בעונת החימר, שמשתייך למועדון לא קטן של טניסאים משובחים שהגיע עד למקום השני בעולם אך מעולם לא הצליחו לכבוש את הפסגה, יחד עם גדולים וטובים כמו ארתור אש, מייקל צ'אנג, גוראן איבניסביץ' ופטר קורדה. "אני כנראה לא הייתי טוב מספיק כדי להיות ראשון בעולם", אמר קורצ'ה. "אבל ההבדל ביני לבין אנדי הוא שלו יש עוד הרבה מקום להשתפר, ואני מקווה שאם ימשיך כך הוא יגיע למקום הראשון".

את החמישייה הפותחת של הדירוג העולמי משלימים נובאק דג'וקוביץ' שבמקום הרביעי ואנדי רודיק שבמקום החמישי, כשדל פוטרו הלוהט נותר במקום השישי, כשאחריו על פי הסדר ג'ו ווילפריד צונגה, ניקולאי דוידנקו וז'יל סימון ששמרו על מקומם.

דודי סלע, שהודח כבר בסיבוב הראשון של טורניר מונטריאול, נשאר במקום ה-34. בגזרת יריבינו הספרדים בגביע דייויס, פרננדו ורדסקו חזר לטופ 10 עם עלייה של מקום אחד למקום העשירי, טומי רוברדו ודויד פרר נותרו במקומות ה-16 וה-19 בהתאמה, חואן קרלוס פררו טיפס ארבעה מקומות למקום ה-25 וניקולס אלמגרו, יריבו הבא של סלע בטורניר סינסינטי שייפתח היום, עלה שני שלבים למקום ה-33.

מזל טוב לפנטה

בשורות הנשים אין שינויים דרמטיים בעשירייה הראשונה, מלבד העובדה שילנה יאנקוביץ' הסרבית עלתה מהמקום החמישי למקום הרביעי בעקבות זכייתה בטורניר סינסינטי. דמנטייבה ירדה מקום אחד למקום החמישי, אבל החידוש המרענן נרשם מכיוון איטליה, כשפלאביה פנטה נכנסה לעשירייה הראשונה (בעקבות חצי הגמר בסינסינטי והזכייה בטורניר לוס אנג'לס) והפכה לטניסאית האיטלקייה הראשונה בין עשר הראשונות.

שחר פאר הישראלית ירדה שני שלבים נוספים, למקום ה-66 בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully