וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארי מפריד בין פדרר לנדאל

אנדי מארי גבר על צונגה בחצי הגמר במונטריאול והעפיל למקום השני בעולם, בגמר מחכה לו דל פוטרו. רם ומירני בגמר הזוגות

אנדי מארי מחכה בקוצר רוח ליום שני, אז יתפרסם דירוג ה-ATP של הטניס העולמי, בו ידורג הבריטי במקום השני בעולם. מארי גבר הלילה 4:6, 6:7 על ג'ו ווילפריד צונגה בחצי גמר נהדר בטורניר מונטריאול (סך פרסים 3 מיליון דולר), ובזכות העפלתו לגמר חלף על פני רפאל נדאל הספרדי, ואחרי שנים ארוכות חוצץ בין רוג'ר פדרר לנדאל.

גם נדאל ופדרר, שהחליפו ביניהם את המקום הראשון והשני מאז יולי 2005, מביטים בהשתאות על המסע המרשים לצמרת של מארי בן ה-22, שהפך לבריטי הבכיר מאז החל דירוג ה-ATP ב-1973. "במשך חמש שנים אלה היו רפא ורוג'ר במקום הראשון ובמקום שני", אמר מארי, "זה קשה להיכנס ביניהם כי לדעתי הם אולי שני הטניסאים הגדולים בכל הזמנים, ככה שזה די מיוחד להיות ביניהם".

במערכה הראשונה שבר מארי את יריבו פעמיים, בעוד צונגה הסתפק בשבירה אחת. במערכה השנייה השניים שמרו על מכות ההגשה שלהם, אז הגיעו לשובר שוויון מותח ואיכותי. ברגעי ההכרעה צונגה שוב הציג משחק חסר אחריות, ואיפשר ליריבו הסקוטי להבטיח את הניצחון, 8:10.

מארי יפגוש בגמר את חואן מרטין דל פוטרו, שניצח את אנדי רודיק בתוצאה 6:4, 2:6, 5:7. הארגנטינאי העפיל לגמר טורניר מסדרת המאסטרס לראשונה בקריירה שלו. דל פוטרו הגבוה (1.98 מ') חבט 19 אייסים, ושבר את רודיק במצב של 5:5 במערכה השלישית כדי להעפיל לשלב הבא, שם, כאמור, יפגוש את מארי, שרוצה להיות הבריטי הראשון שזוכה בטורניר ב-128 שנותיו.

סינסינטי: סאפינה השוחטת

המדורגת ראשונה בעולם, דינארה סאפינה, רמסה הערב (שבת) את פלאביה פנטה האיטלקייה בחצי גמר טורניר סינסינטי (סך פרסים 2 מיליון דולר), והעפילה לגמר השמיני שלה השנה. סאפינה, שממשיכה להראות דומיננטיות בטניס הנשים אך עדיין מחפשת תואר גראנד סלאם ראשון, רמסה את יריבתה תוך 56 דקות בלבד וגברה עליה 2:6, 0:6.

פנטה הגיעה למשחק אחרי 15 ניצחנות רצופים, ונראתה תשושה מול העוצמות של הרוסייה. אחרי שניצחה בשבוע שעבר בטורניר לוס אנג'לס, פנטה תהפוך לאיטלקייה הראשונה שנכנסת לעשר הראשונות (כך יהיה בדירוג שיתפרסם ביום שני הקרוב), ואמרה בסיום: "הפלאפון שלי היה מפוצץ הבוקר באס-אמ-אסים. כן, זה בהחלט הישג יפה".

סאפינה תחכה בגמר לילנה יאנקוביץ', שניצחה לאחר משחק דרמטי את אלנה דמנטייבה בתוצאה 6:7, 6:0, 6:7. יאנקוביץ' השיגה שלוש נקודות משחק בכשהוליכה 4:5 במערכה השלישית, אולם דמנטייבה שברה והשתיים הלכו לשובר שוויון בו הוליכה דמנטייבה 2:6 ונהנתה מארבע נקודות שבירה. יאנקוביץ' הפכה את המשחק למותח ודרמטי יותר, וחזרה ל-6:6. דמנטייבה ביצעה את הטעות הכפולה ה-17 שלה במשחק ואחר כך שלחה כף יד לרשת ונוצחה. "ראיתם את התגובה שלי, זה היה משהו כמו 'הו אלוהים, אני לא מאמינה שניצחתי'", אמרה יאנקוביץ' בסיום. זהו הגמר השני בלבד השנה אליו יאנקוביץ' מעפילה, "ההרגשת מעולה, אבר הרבה זמן מאז עליתי לגמר, אני מקווה שאשחק טוב נגד דינארה, זה הולך להיות קשה".

אכזבה ללוי, אתגר לסלע

* אנדי רם ובן זוגו מקס מירני הבלארוסי גברו הלילה בחצי גמר טורניר הזוגות של מונטריאול 6:7, 2:6 על האחים בוב ומייק בריאן. בגמר, שייערך הלילה, יפגשו רם ומירני, המדורגים 7 בטורניר, את מהאש בופאטי ההודי ומארק נואלס מהבהאמס, המדורג 3 בטורניר. רם ומירני כבר הבטיחו לעצמם פרס כספי בסך 76,100 דולר, ואם יזכו בטורניר יקבלו 175 אלף דולר.

* הראל לוי נוצח הערב בחצי הגמר של טורניר הצ'לנג'ר בינגהמטון (סך פרסים 50 אלף דולר). לוי, המדורג 148 בעולם, הפסיד 6:4, 6:4 לקווין אנדרסון מדרום אפריקה (149 בעולם), ונעצר אחרי שבוע די מוצלח מבחינתו. הישראלי יסתפק בפרס כספי של 2,510 דולר ו-27 נקודות דירוג.

* דודי סלע (34 בעולם), שישתתף בשבוע הבא בטורניר המאסטרס בסינסינטי (סך פרסים 3 מיליון דולר), הוגרל לשחק בסיבוב הראשון מול הספרדי ניקולאס אלמגרו, המדורג 35 בעולם. במידה שסלע ינצח יחכה לו בסיבוב השני אנדי מארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully