וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון ראווה

15.8.2009 / 11:00

תמיר כחלון, כמו רוב בני דורו, היה בדרך לאבדון. היום, מי האמין, הוא הפנים של מכבי ת"א החדשה: צנועה, ביתית, טכנית ורעבה

תמיר כחלון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
תמיר כחלון שחקן מכבי תל אביב/ברני ארדוב

ה-31 בינואר 2008 היה כנראה אחד הימים הכי גורליים בקריירה הדי קצרה של תמיר כחלון. זה היה היום האחרון בחלון ההעברות של ינואר. באמצע האימון של בני יהודה באותו יום, נשבר כחלון ופשוט התיישב באחת מפינות המגרש והחל למרר בבכי. הוא ידע שהמאמן אלי כהן לא סופר אותו ולא נותן לו לשחק, והוא לא רצה להישאר בקבוצה.

כחלון חשש שאם לא יינצל את השעות האחרונות של חלון ההעברות, הוא יימחק. חלק מהשחקנים ניגשו אליו וניסו לעודד את רוחו. גם יעקב אסייג ניגש אליו ואמר לו: "ילד, קום, תרים את הראש, בכדורגל אתה אף פעם לא יכול לדעת מה יקרה. מה שצריך לקרות יקרה. רק אלוהים יודע, הכל כתוב בשמיים. תרים את עצמך".

באותו ערב, בסביבות השעה 19:30, חצי שעה לסיום מועד ההעברות, התקשר מנכ"ל בני יהודה משה דמאיו לכחלון מתוך משרדי בקרת התקציבית ואמר לו שיש לו אופציה לעבור להפועל אשקלון שתשמח לקלוט אותו. דמאיו גם הבטיח לכחלון שאם יחליט להישאר בסופו של דבר בבני יהודה, הוא ערב אישית לכך שהמאמן לא יתנכל לו רק בגלל שביקש לעזוב. כחלון, לא ברור למה, החליט להישאר במדים הזהובים והסוף של אותה עונה ידוע. אלי כהן התפטר וכחלון הפך לאחד הברגים החשובים במסע ההישארות.

היום, אחרי בוררות ארוכה בגללה נדחק למכבי תל אביב למרות העדפתו להישאר בבני יהודה, כחלון מביא את הקסם הזה שלו גם לחבורה הצעירה של אבי נמני. שחקנים רבים מסוגו הלכו לאיבוד בדרך, סיפורי סינדרלה כמו שלו כבר לא קיימים, אבל כחלון הטכני, העממי, שרד יותר מדי תלאות ועוד אפילו מרשים במשחקי גביע הטוטו של מכבי תל אביב.

"אם תמיר לא יתפתח להיות אחד השחקנים המובילים בארץ, אני אהיה מופתע", אומר יעקב אסייג. "אני בטוח שזה ייקרה. שחקן טוב מצליח בכל קבוצה. גם במכבי. גם בברצלונה. אני לא מאמין שיש דבר כזה ששחקן מצליח בקבוצה כזאת ולא מתאים לקבוצה אחרת. יש כאלה שמגיעים למכבי ונלחצים פתאום. אולי בגלל התקשורת אולי בגלל שמתעסקים בחוזה שלך ובכסף שלך, וברגע ששחקנים חושבים על מה שאומרים עליהם, כאן הם נכנעים ללחץ ונכשלים. תמיר היה במכבי ומכיר את מכבי. תמיר זה איש של עבודה קשה וברגע שיבואו הגולים הוא גם יוכל להיות שחקן מוביל במכבי".

אם רק ישפר את מאזן השערים

כחלון (22), במובנים רבים, מסמל את אותם מאות שחקנים שעלו מהנוער בעשור האחרון, קיבלו צ'אנס קצר ולא הוגן, ונזרקו לפח הזבל של ההיסטוריה. כחלון, איכשהו, שרד את הגורל שציפה לו. הוא זכה באליפות קבוצת הנוער של מכבי תל אביב עם המאמן רן בן שמעון (כחלון גדל בהפועל תל אביב והועבר לצהובים בגיל 14), עלה לבוגרים וזכה להופעת בכורה בתחילת עונת 2006/7 תחת המאמן אלי כהן. כמובן, כמו כל אותם מאות שחקני נוער שנכחדו, זה היה בגביע הטוטו, ומאז כמעט ולא קיבל דקה.

כמוהם, הוא הרגיש אומלל. כמוהם, הוא הושאל. במקרה שלו לבני יהודה. ניצן שירזי התפטר במהלך אותה עונה. אחר כך הגיע אלי כהן. הגורל היה בשער. "אלי כהן רצה בכלל לשחרר אותו", נזכר אסייג."זה אותו אלי כהן שלא נתן לו לשחק גם במכבי תל אביב שנה קודם לכן. תמיר הרגיש שהוא לא יכול יותר ולא רצה להישאר בבני יהודה כי הוא הרגיש שהקריירה שלו פשוט תרד לטמיון. ביום האחרון של ההעברות אמרו לו שהוא משוחרר, אבל אז כבר היה מאוחר מדי. לאן הוא ילך ברגע האחרון?".

ברגע שאסייג הפך למאמן הקבוצה, הוא שינה את חוקי המשחק. בני יהודה יצאה למסע קסם בדרך להישארות, מסע שקסם בו כחלון לקח חלק משמעותי, מסע שלא נפסק גם בעונה שעברה תחת גיא לוזון. "אני יכול לספר שאם היום אני מקצוען ואם למדתי מה זו מקצוענות, זה רק בזכות תמיר", אומר אלירן עטר. "תמיר מגיע לפני כולם לאימון, מתחיל לעבוד בחדר כושר לפני כולם, יורד לאימון לפני כולם. כל אימון בשבילו זה כמו משחק. בסוף האימון תמיד רוצה לעבוד עוד, אם אפשר להישאר עם יעקב אסייג לאימון בעיטות הוא תמיד נשאר, תמיד מבקש לתרגל עוד אחד על אחד עם הבלמים, או להישאר לבעוט לשוערים. הוא לא יודע מה זה בילויים, לא יודע מה זה אלכוהול, לא יודע מה זה לישון אחרי 12 בלילה. הוא חולה כדורגל, אין שם של שחקן או קבוצה בעולם שהוא לא מכיר. הוא חסר לי. אין לי ספק שהוא יגיע רחוק אם הוא ימשיך ככה".

"תמיר זה שחקן שהוא ברכה לכל מאמן", מוסיף אסייג, "הוא מזכיר את השחקנים של פעם, אלה שישנו עם כדור מתחת לכרית. נושם כדורגל, אוהב כדורגל, חולה כדורגל, כל הזמן רוצה ללמוד ולהתקדם. יש לו כשרון טבעי וכשמצרפים לזה את הרצון הענק שלו להשתפר, אז זו ברכה לכל מערכת בה הוא נמצא. שחקן שבא שעה לפני אימון והולך שעה אחרי אימון. אם אפשר היה להתאמן כל היום, הוא היה עושה את זה. מסוג השחקנים שעצובים כשיש פגרה. במבנה האישיות שלו הוא מזכיר את השחקנים מפעם, ולא את השחקנים הישראלים החצופים שיש היום".

- יעקב, מה התכונות הבולטות שלו בחלק הקדמי?

"זה שחקן שבועט בשתי רגליים, ימין ושמאל אצלו זה אותו דבר, יכולות כדרור מצוינות, אחד על אחד טוב, הוא מבין את המשחק. בעונה שנשארנו בליגה הוא עשה כמה בישולים שהיו תאווה לעיניים. זה שחקן שיכול לשחק גם באמצע וגם בקו. ברגע שהוא גם יתחיל לכבוש יותר שערים ולהציג מספרים, הוא יהפוך לשחקן מוביל במכבי. זה ייקרה ברגע שתהיה לו עמדה פחות או יותר קבועה, כי עד עכשיו שינו לו תפקוד מספר פעמים. כל הזמן אמרתי למאמנים האחרים שמגיע לו לשחק הרבה יותר דקות ממה שהוא קיבל. הוא ילד מלא כשרון, רק צריך להציב אותו במקומות הנכונים במגרש והוא ייתן תפוקה אדירה. מאוד רצינו שהוא יישאר כאן, משנה לשנה הוא נהיה יותר טוב".

אם יש מגיע בכדורגל

כחלון, כאמור, לא רצה שהבורר יחזיר אותו למכבי תל אביב, והוא עוד הגיע אליה במצד די קשה. בגלל הליך הבוררות נאסר על השחקן להמשיך ולהתאמן בבני יהודה ולמעשה הוא פספס את כל אימוני פתיחת העונה של הזהובים. כל הקיץ כחלון התאמן לבד, רץ על חוף הים, עשה אימונים אישיים, ערך אימוני כושר בפארקים ואפילו רץ לבדו במושב שלו (זיתן). אלא שכל זה לא הורגש כמעט כאשר לבש צהוב והיה בין הראשונים באימוני הכושר, ואחד מנקודות האור במשחקי גביע הטוטו.

כעת כחלון יכול להיות הפנים של מכבי תל אביב 2009/10, שחזרה שוב להתבסס על שחקני הבית שלה. יחד איתו חזר צהוב אחר, רוני גפני, ונדמה כי הוא בא בתזמון מושלם. הגישה החדשה במכבי מתאימה לו והעמדה של מאור בוזגלו פנויה עבורו. "תמיר הגיע לאבי נמני שיודע איך לטפל בשחקנים כאלה, ורק טוב יצמח מזה. אבי לקח אותו כפרוייקט וזה יקדם אותו מאוד", אומר רוני "במבי" מאיר, שהביא את כחלון מהפועל תל אביב למכבי ואימן אותו במשך 4 עונות במחלקת הנוער של הצהובים.

"מדובר בשחקן רעב מאוד, בכלל לא בוסר, השנתיים האלה בבני יהודה בהחלט עשו לו רק טוב", אומר גורם בצוות המקצועי של מכבי תל אביב. "הוא מבין את התפקיד שלו עד הקצה, אם זה במשימות ההתקפיות ואם זה במשימות ההגנתיות שלו. הוא עושה רושם של שחקן שמאוד רוצה להשפיע על המשחק. זה לא אחד שיברח מאחריות. חלק מהבגרות שלו ומההבנה שלו היא זה שהוא יודע שאין דברים שבאים בקלות. היה חשוב למועדון להביא שחקן שגדל במחלקת הנוער. מדובר בשחקן שלנו וכחלק מהחשיבה עכשיו במועדון, רצינו אותו השנה במכבי".

כחלון, לא הרבה יודעים, התגבר על רקע כלכלי לא קל, כחלק ממלחמת ההישרדות שלו. עכשיו, מי האמין אז, הוא בורג חשוב במהפכה במכבי תל אביב. אחרי שכבש את שער הניצחון בדקה ה-93 במשחק נגד סכנין לפני שבועיים, נבחר כחלון על ידי אבי נמני להיות זה שייצא להתראיין לתקשורת בתום המשחק. כחלון ביקש שלא להתראיין ואמר לאנשי הקבוצה: "עוד מוקדם לדבר". הוא מעדיף לשמור את זה לליגה ולא לגביע הטוטו.

"תמיר זה שחקן מזן מיוחד", אומר גיא לוזון. "כל מה שאתה מדבר איתו ומלמד אותו, נופל תמיד לקרקע פוריה. הוא מאוד קשוב ומאוד פתוח ללמוד דברים חדשים, חרוץ מאוד ולדעתי הוא משחקני העתיד של הכדורגל הישראלי. יש לו את התכונות שיכולות להפוך אדם טוב לשחקן טוב. הכדורגל זה כל עולמו ויש לו את כל הנתונים להיות מהמובילים בכדורגל שלנו. אם יש מישהו שמגיע לו להצליח זה הוא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully