וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובזילר פורשת: "העת הנכונה הגיעה”

ציפי אובזילר, אחת הטניסאיות הגדולות בתולדות ישראל, הודיעה על פרישה בגיל 36: "היום הגיעה לסיומה תקופה ארוכה ומפוארת בחיי"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

במסיבת עיתונאים מרגשת שכינסה היום (חמישי) הודיעה ציפי אובזילר, אחת הטניסאיות הגדולות של ישראל אי פעם, על פרישתה ממשחק פעיל. אחרי קריירה ארוכה ומגוונת, במהלכה שברה את שיא ההופעות הבינלאומי במשחקי גביע הפדרציה בו שיחקה 61 פעמים, החליטה אובזילר לתלות את המחבט בגיל 36.

"היום מגיעה לסיומה תקופה ארוכה ומפוארת בחיי", אמרה אובזילר בהתרגשות. "לאחר מחשבות ארוכות וספקות הגעתי להכרעה בין הלב שרוצה להמשיך לגוף שרוצה מנוחה. מבחינתי העת הנכונה הגיעה, החלטתי לפרוש מקריירת המשחק המקצוענית הפעילה. אני רוצה להודות למדינה שנתנה לי במה לקריירה ארוכה ופעילה. תמיד התרגשתי לשיר את ההמנון הלאומי שלנו ולראות את הדגל שלנו מתנופף זאת גאווה. בעקבות הכדור הירוק זכיתי להגיע למקומות ושיאים בכל רחבי הכדור שלנו".

אובזילר הנרגשת הודתה למאמנים שליוו אותה בצעדיה הראשונים בעולם הטניס. "על המגרש ברמת השרון הדריכה חווה אשכנזי שקלטה אותי, חווה, לא שכחתי ואלמלא ההחלטה הראשונה שלך, הכל היה שונה. תודה ליקר באדם למאמן עודד יעקב, אין לי מילים להודות לך כחבר, מאמן וקפטן נבחרת הפדרציה". כאן פרצה אובזילר בדמעות, ובקול חנוק הוסיפה: "תמיד ידעתי עודד שבכל זמן ומצב תימצא עבורי, תומך מכוון, מדריך ועוזר בזמנים טובים וגם בתקופות הפחות טובות".

"תודה גם לאגדת הטניס שלמה גליקשטיין, קפטן נבחרת הפדרציה הראשון שלי. ההחלטה שלך לצרף אותי לפני 16 שנים לנבחרת פתחה דלת לדרך ארוכה, שהפכה אותי לשיאנית ההופעות במפעל. תודה גם לקפטן ליאור מור על האמון. זה המקום למילת פרידה מהחברות לנבחרת ישראל - אני מאחלת לכן הרבה שנים של הצלחה".

"לבת זוגי הדס, הדס שלי, זו הזדמנות חד פעמית להודות לך על התמיכה הרגשית בכל השנים התובעניות. התברכתי בבת זוג שנתנה לי את כל הבמה להצליח. להורי ומשפחתי - תודה ענקית על התמיכה והעצה, האוזן הקשבת בכל עת. אוהבת ומעריכה מאוד מאוד. אחרונה וחביבה - בתי ליהי, שמבחינתה יש אמא הדס בבית ואמא ציפי במטוס. אז עכשיו ליהי, יש גם אמא ציפי, יש לנו המון מה להשלים ונעשה את זה".

"אומנם החלק הפעיל הגיע לסיומו היום", סיכמה אובזילר. "אולם בכוונתי להמשיך ולעשות למען קידום הענף. להשקיע את הידע והיכולות שלי למען דור חדש, צעיר ומוכשר".

פריחה מאוחרת

אובזילר הצטרפה לסבב הנשים המקצועני עוד בשנת 1990, אבל התקשתה להביא את הכישרון שלה לידי ביטוי בשנים הראשונות. במה שהיו אמורות להיות שנות השיא של הקריירה שלה, היא מעולם לא הצליחה לעלות גבוה יותר מהמקום ה-200 בעולם, מה שגרם לה למחשבות על פרישה. הכל השתנה במפגש גביע הפדרציה מול ארצות הברית, כאשר טניסאיות בכירות מהנבחרת האמריקאית רמזו לאובזילר שהכשרון שלה רחוק מלהיות מנוצל.

אובזילר בחרה להמשיך בטניס ובעשור הרביעי לחייה הצליחה להתברג אפילו בין 100 הראשונות בעולם ולטפס למקום ה-75. כמו כן, היא הייתה שותפה להצלחה האדירה של נבחרת הפדרציה, שעלתה בשנה שעברה לבית העליון, וייצגה את ישראל באולימפיאדת בייג'ינג. בשנה האחרונה חלה ירידה חדה בכושרה, והיא מדורגת כעת במקום ה-305 בעולם. כזכור, במשחק גביע הדייויס של ישראל מול רוסיה לפני כחודש נערך לכבודה טקס הוקרה מיוחד, שאיפשר לקהל להיפרד ממנה באופן אישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully