וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפי בירנבוים מועמד לנבחרת רומניה

9.8.2009 / 8:12

מאמן מכבי ראשון לציון יצא במהלך השבוע ליוון לנהל מגעים על הצטרפות לנבחרת שמדורגת בדרג ב' של אליפות אירופה

אפי בירנבוים, מאמנה של מכבי ראשון לציון לעונה הקרובה, ימריא במהלך השבוע ליוון על מנת לנהל מגעים על מינוי אפשרי לאימון נבחרת רומניה. המינוי ככל הנראה אינו נוגע לשנה הקרובה, אלא לשנה הבאה בלבד, כאשר השבוע יצפה המאמן במשחקי ההכנה של הרומנים לקראת נסיונות ההעפלה לדרג א' של אירופה שימשיכו מה-15 לאוגוסט, כהמשך ישיר לקיץ שעבר. בנוסף לבירנבוים, מדווחת התקשורת הרומנית הבוקר (ראשון), קיימים 4 מועמדים נוספים, שצפויים גם כן ליוון.

בירנבוים דיווח להנהלת ראשון לציון על הצעד, שלא צפוי להפריע לו באימון הקבוצה. במידה ויחתום ברומניה, יהיה המאמן הישראלי השישי שמאמן נבחרת לאומית בנוסף לצביקה שרף (ישראל), פיני גרשון (בולגריה), דיוויד בלאט (רוסיה), מולי קצורין (פולין) וגדי קידר (הולנד).

הנבחרת הרומנית אינה נחשבת לאחת מאריות הכדורסל האירופי ולמעשה השנים היותר יפות שלה נגמרו בסוף שנות ה-80 כאשר ההופעה האחרונה שלה באליפות אירופה הייתה בשנת 1987. הישג השיא של הכדורסל הרומני היה המקום החמישי באליפות אירופה ב-1957 וב-1967. את נבחרת רומניה מאמן הצרפתי מארק סילבר, והקבוצה ממוקמת במקום השני בבית ב' של אליפות אירופה דרג ב'. מי שמדורגת ראשונה ללא הפסדים היא בלארוס, שקרובה מאוד להבטיח את חזרתה לדרג א' באירופה.

בירנבוים (55), גדל על מגרשי הבלטות ברמת גן, כשמכבי רמת גן היא קבוצת הבוגרים הראשונה שאימן בעונת 1986/7, אותה הוביל במרוץ השנים לגמר הגביע ולחצי גמר הפלייאוף. בתחילת שנות ה-90 עבר בירנבוים להפועל חולון, עמה גם כן הגיע לגמר הגביע. בשנת 1993/4 מונה למאמן בני הרצליה, ובעונה השנייה כמאמנה זכה בגביע המדינה, התואר היחיד שלו עד כה.

בין שלל תחנות הקריירה שלו עבר המאמן גם בהפועל אילת, ממנה פוטר, הפועל ירושלים, איתה זכה באליפות הליגה הסדירה אך הפסיד בגמר הפלייאוף למכבי תל אביב, מ.כ חיפה, בני השרון וגבעת שמואל. בעונה שעברה מונה למאמן מכבי תל אביב, בצעד שהפתיע רבים, אך אחרי שלושה וחצי חודשים בלבד בתפקיד פוטר, והוחלף על ידי פיני גרשון. אחרי שתיקה ארוכה, חזר הקיץ לאמן כשחתם במכבי ראשון לציון. ברמת הנבחרות אימן בירנבוים את נבחרת הנשים של ישראל, והיה מועמד לאימון נבחרת הגברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully