וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: פתיחה חלקה לדשאן

מארסיי ומאמנה החדש ניצחו 0:2 בגרנובל במחזור הפתיחה, ליון סחטה 2:2 דרמטי בלה מאן, רק 1:1 לפ.ס.ז' במונפלייה

בשעה טובה נפתחה הערב (שבת) עונת 2009/2010 בליגה הצרפתית, עם הרבה ציפיות לליגה מותחת וצמודה לפחות כמו בשנה שעברה, אז איבדה ליון את הצלחת שהייתה שייכת לה בלעדית במשך שבע שנים לטובת בורדו המלהיבה של לורן בלאן, ועם לא מעט פרצופים חדשים ומסקרנים בסגלי הקבוצות.

מארסיי, הפייבוריטית לזכות באליפות ראשונה מאז 1992, פתחה את העונה עם 0:2 קל בגרנובל, וסידרה למאמנה החדש דידייה דשאן, שביצע רכש מקיף בקבוצתו החדשה וצירף עשרה שחקנים חדשים, כניסה חלקה לתפקיד. ליון עמדה בפני הפסד ראשון בלה מאן לפני שחלוץ הרכש ליסנדרו לופז הציל אותה וקבע 2:2 בדקה ה-90. פ.ס.ז', עוד מועמדת ללכת עד הסוף, מצאה את עצמה בצד השני של הדרמה, כשספגה בדקה ה-90 שער שוויון ממונפלייה שקבע 1:1. האלופה בורדו תשחק מחר מול העולה החדשה לאנס.

גרנובל - מארסיי 2:0

ערב פתיחת העונה התבטא דידייה דשאן שהלחץ הוא על האלופה בורדו, אבל הוא יודע היטב שגם עליו ועל הקבוצה שלו יש לחץ רב. אלא שלחץ או לא לחץ, דשאן עבר את המבחן הראשון בהצלחה כשמאמדו ניאנג מעלה את הקבוצה מהדרום ל-0:1 כבר בדקה השנייה. בנואה שיירו חתם את התוצאה כשעל השעון נותרו תשע דקות ודשאן עוד הספיק להעניק בכורה לפרננדו מוריינטס, כשהכניס אותו בדקה ה-90.

לה מאן - ליון 2:2

אחרי אובדן התואר נאלצה ליון להתמודד גם עם נטישתם של הכוכבים קארים בנזמה וז'וניניו, אבל המאמן קלוד פואל זכה לרכש מכובד עם הצטרפותם של ליסנדרו לופז, בפטימבי גומיס, עלי סיסוקו ומישל בסטוס. אחרי 21 דקות כבר תפסו שחקני ליון את הראש כשמודיבו מאיגה כבש את הראשון של לה מאן, אבל מתיו בודמר דאג לאזן כעבור שבע דקות.

בדקה ה-59 חזר היתרון לקבוצה של המאמן הפורטוגלי פאולו דוארטה בזכות שער של מתיו קוטאדור, אבל המילה האחרונה הייתה של לופז, החלוץ הארגנטינאי שהפך הקיץ להעברה היקרה בצרפת כשהגיע לליון מפורטו תמורת 24 מיליון יורו, שפרע שטר ראשון עם שער שוויון דרמטי בדקה ה-90 וחילק את הנקודות.

מונפלייה - פריס סן ז'רמן 1:1

המשחק המסקרן של מחזור הפתיחה נערך דווקא בסטאד דה לה מוסון של מונפלייה, כשנשיא אופ"א מישל פלאטיני ומפורסמים אחרים כמו הטניסאי רישאר גאסקה הגיעו לתת כבוד לעולה החדשה במשחקה הביתי מול פ.ס.ז'. מונפלייה של רנה ז'יראר חזרה לליגה אחרי חמש שנים, קיוותה להמשיך את הפסטיבל מול הקבוצה מהבירה וגם הצליחה לאור הנסיבות. הפתיחה של המקומיים בישרה על המשך לא טובה אחרי שסיריל ז'ונשן הוותיק ספג שני כרטיסים צהובים בתוך זמן קצר והורחק בדקה ה-33.

לקבוצה מהבירה לקח הרבה זמן כדי לנצל את היתרון המספרי, אך השער של לודוביק ז'יולי בדקה ה-71 נראה היה כמו זה שינחיל ניצחון לאנטואן קומבוארה במשחק הבכורה שלו בליגה כמאמן פ.ס.ז'. אבל למונפלייה היו תכניות משלה ואמרי ספחיץ' הבוסני השווה בדקה ה-90 ודאג לחלוקת הנקודות.

משחקים נוספים:

ראן - בולון 0:3
לראן: איסמעיל בנגורה (7), קאדר מנגנה (45), ז'רום לרואה (90).

סט. אטיין - ניס 2:0
לניס: מהמנה טראורה (39), לוק רמי (88).

אוקזר - סושו 1:0
לסושו: ואצ'סלב סברקוס (40)

מונאקו - טולוז 0:1
למונאקו: ננה (44)

ואלנסיין - נאנסי 3:1
לואלנסיין: ממאדו סמאסה (9). לנאנסי: פלויד אייטה (20), ג'ונתן בריסון (61), בקאיה טראורה (72).

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully