וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב תפגוש ענק וגמד

האימפריה ההולנדית שוב רעבה לתארים. הקבוצה הצעירה מצ'כיה רוצה להפתיע. הכירו את יריבות הפועל ת"א ובני יהודה

המסע המופלא של בני יהודה באירופה (שישה ניצחונות במאזן שערים של 0:11) נתקל במשוכה קשה ביותר. פ.ס.וו איינדהובן, האימפריה ההולנדית, היא זו שמפרידה בין הזהובים למקום בשלב הבתים של הליגה האירופית. בני יהודה היא הקבוצה היחידה שהגיעה לשלב הפלייאוף מסיבוב המוקדמות הראשון, וכעת צפויה לגיא לוזון ושחקניו חוויה בלתי נשכחת מול פ.ס.וו הנפלאה של פרד רוטן על שלל כוכביה.

איינדהובן הוקמה ב-1913. במהלך ההיסטוריה עברו בשורותיה שמות גדולים בכדורגל העולמי כמו למשל: רוד חוליו, רומאריו, רונאלדו, יאפ סתאם וגם אריין רובן ופארק ג'י סונג. התקופה הכי יפה הייתה עם חוס הידינק בסוף שנות ה-80. פ.ס.וו זכתה בליגת האלופות עם רונאלד קומאן, אריק גרטס, סורן לרבי ואחרים.

21 אליפויות יש לאיינדהובן בהיסטוריה. אשתקד, נקטע רצף של ארבע אליפויות רצופות, כשפ.ס.וו סיימה רביעית ולא נאבקה על התואר שהלך לאלקמאר. כבר במהלך העונה פוטר הוב סטיבנס ועל הקווים העונה יעמוד פרד רוטן, שמגיע לאחר קדנציה כושלת בשאלקה הגרמנית. רוטן בן ה-46, שימש בעבר כמאמן הנוער ועוזר המאמן בפ.ס.וו. לעוזרו של רוטן מונה פיליפ קוקו האגדי, כוכב העבר של נבחרת הולנד, איינדהובן וברצלונה, ששימש בתפקיד גם תחת סטיבנס.

העונה האחרונה הייתה עונה פיננסית ובמועדון דיברו על תחושה של שובע. בשביל ההתחדשות, הגיע רוטן, שחיזק את העמדות הבעייתיות עם הבלם אנדרה אוויר שחזר מבלקבורן ואורלנדו אנגלאר, הקשר ששירת אותו בטוונטה ושאלקה. הסגל הנפלא כולל גם את חלוץ נבחרת שבדיה אולה טויבונן, הקפטן הבלגי הוותיק טימי סימונס, איברהים אפלאיי שכבש אשתקד 13 שערים, דנקו לזוביץ' הסרבי ובלאש דז'ודז'אק ההונגרי. עוד בסגל ניתן למצוא את שחקני ההגנה של נבחרת מקסיקו, קרלוס סלסידו ופרנסיסקו חבייר רודריגז, המגן הימני הבולגרי סטניסלב מנולב ושוער נבחרת שבדיה, אנדראס איזקסון.

פ.ס.וו נעדרת השנה לראשונה מליגת האלופות מאז עונת 1996/7. הקבוצה עברה בסיבוב הקודם את צ'רנו מורה הבולגרית, אך לא הרשימה. שער דרמטי של דירק מרסליס הצעיר קבע 0:1 במשחק הראשון בפיליפס המכיל 35,000 מקומות וכבר אירח משחקים ביורו 2000 ואת גמר גביע אופ"א ב-2006. טויבונן כבש את השער היחיד במשחק בניצחון 0:1 בבולגריה. גם בפתיחת הליגה ההולנדית פ.ס.וו גמגמה עם 3:3 ביתי מול ונלו.

הקבוצה של אדין דזקו

דירוג, כפי שתעיד מכבי חיפה, לא בהכרח מבטיח הגרלה קלה. אחרי שבסיבוב הקודם הוגרלה הפועל תל אביב מול גטבורג, מהיריבות הלא מדורגות הקשות שהיו בנמצא, הפעם המזל האיר פנים לאדומים. טפליצ'ה הצ'כית היא ודאי לא קבוצה שאפשר לזלזל בה, אבל בהחלט נוחה יותר מאמקאר פרם, לך פוזנן או ברדה שחיכו לאדומים. הפועל בוודאי תשמח לדעת שטפליצ'ה משחקת בצבעי כחול-צהוב, מה שאולי יגביר את המוטיבציה אצל השחקנים של גוטמן.

טפליצ'ה, המשחקת בעיר הממוקמת 80 קילומטר צפונית לפראג, הוקמה בשנת 1945 ועברה גלגולי שמות רבים לפני שנקבע שמה ב-1994. שנתיים מאוחר יותר חזרה הקבוצה לליגה הראשונה והחלה בתהליך של בניית שמה. טפליצ'ה סיימה כסגנית האלופה ב-1999 ובמקום השלישי בעונת 2004/5. עונת 2004 הייתה הטובה ביותר של המועדון באירופה. טפליצ'ה, תחת הדרכתו של פרנטיסק סטראקה (מאמן נבחרת צ'כיה) הדיחה הקבוצה את קייזרסלאוטרן ופיינורד בדרך להדחה מול סלטיק.

אשתקד, הקבוצה שמודרכת שנה שנייה ברציפות על ידי ייז'י פלישק, סיימה רק במקום השביעי. היא נהנתה מהגנה חזקה שספגה רק 25 שערים, אך כבשה 33 שערים בלבד. היא זכתה בכרטיס לאירופה לאחר שזכתה בגביע הצ'כי, בפעם השנייה בתולדותיה.

הסגל של טפליצ'ה מורכס מארבעה זרים בוסנים: החלוצים אלדין מחמוטוביץ' ואלן מלונוביץ', שחקן ההגנה הבינלאומי סמיר מרזיץ' והקשר האחורי אדמיר לייאקוביץ'. שחקן מעניין נוסף הוא החלוץ המצרי, יליד יפן, עוסמה אלסמני בן ה-21. הבלם אנטונין רוסה נמנה על הסגל המורחב של נבחרת צ'כיה הצעירה. טפליצ'ה היא קבוצה צעירה, שבסגל שלה שלושה שחקנים בלבד מעל גיל 30. הבולט ביניהם הוא מיקאל דולזל שמשחק במועדון מאז שנת 2001.

בבסיסה, טפליצ'ה היא קבוצה שהמוטו שלה הוא לפתח שחקנים צעירים ולמכור אותם. אחד האחרונים שבהם היה המפציץ הבוסני, אדין דזקו, שכבש אשתקד 26 שערים במדי וולפסבורג והפך ללהיט של אירופה. גם חלוץ נבחרת צ'יכה, מרטין פנין, שיחק עד לפני שנה בקבוצה. אגב, טפליצ'ה, שמתחילה את מסעה האירופי בסיבוב הנוכחי, כבר פתחה את העונה בצ'כיה והשיגה שתי תוצאות תיקו (0:0 עם ספרטה פראג ו-2:2 עם ויקטוריה פלזן) בשני המחזורים הראשונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully