וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה עשתה עוד צעד בדרך לליגת האלופות

שריף טיראספול הדהימה את סלביה פראג, הירוקים יתפסו את מקומם של הצ'כים כמדורגים וייזכו להגרלה קלה בפלייאוף

דיברנו על פרטיזן בלגרד ואפואל ניקוסיה, על האפשרות שהקפריסאים ידיחו את הסרבים ויהפכו את מכבי חיפה למדורגת, אבל מי שעשתה את העבודה עבור הירוקים הייתה דווקא שריף טירספול המולדובית, שעם שער בדקה ה-94 כפתה 1:1 על סלביה פראג בצ'כיה ועלתה שלב בזכות 0:0 במשחק הראשון ושער החוץ הדרמטי. מאוחר יותר אכן הדיחה אפואל את פרטיזן וסידרה גם לפ.צ ציריך מקום בין המדורגות.

מיד לאחר שריקת הסיום בבירת צ'כיה הפכה חיפה למדורגת, כשהיא תופסת את מקומם של הצ'כים. המשמעות היא כמובן שאלישע לוי ושחקניו בכל מקרה לא ייפגשו יריבות כמו אולימפיאקוס או פ.צ קופנהגן, המדורגות גם הן. היריבות האפשריות של חיפה כעת הן רד בול זלצבורג, דברצן, ונטספילס, אפואל ניקוסיה ואותה שריף טירספול.

מבין הקבוצות הללו חיפה תבקש להמנע קודם כל ממפגש לא קל בכלל עם אלופת אוסטריה, רד בול זלצבורג, שהדיחה את דינמו זאגרב כבר אתמול, כשגם אפואל ניקוסיה לא מסתמנת כהגרלה קלה. שאר הקבוצות חלשות מחיפה והיא אמורה לעבור אותן ולעלות לשלב הבתים בפעם השנייה בהיסטוריה.

הכי קשה

רד בול זלצבורג

הסגל של אלופת אוסטריה לא נופל מזה של חיפה ואף עולה עליו. חיפה כבר פגשה בעבר את קזינו זלצבורג (שהיא למעשה אותה קבוצה) במוקדמות הצ'מפיונס בעונת 1994/5 והקבוצה האוסטרית ניצחה 2:5 בסיכום שני המשחקים, אך מאז עבר המועדון גלגולים רבים והיום הוא נחשב לאחד מהעשירים באוסטריה ונתמך על ידי חברת רד בול.

מאז השתלטה החברה על המועדון הוא עבר שינויים רבים ביניהם גם ניתוק של חלק גדול מהאוהדים וזאת לאחר שרד בול החליטה לשנות לא רק את שם הקבוצה, אלא גם את התלבושת הסגולה המסורתית שלה. האוהדים הקימו קבוצה משלהם בליגה נמוכה אחרי מו"מ עם ההנהלה שעלה על שרטון וזו בתגובה הודיעה באתר הרשמי שהמועדון הוקם ב-2005 ומחקה את כל הגביעים והאליפויות בהם זכתה הקבוצה בעבר.

מאז כניסת רד בול למועדון בזלצבורג חושבים בגדול, אבל המטרה הגדולה - עלייה לליגת האלופות, טרם הושגה. ג'אובני טראפטוני ולותר מתיאוס עבדו בקבוצה במשותף והובילו את הקבוצה לאליפות ב-2007, אבל בקיץ לאחר מכן רד בול לא הצליחה להעפיל למפעל היוקרתי.

הקבוצה נוהגת להנחית שנים האחרונות כוכבים מתבגרים מהבונדסליגה הגרמנית וכזה הוא כריסטיאן ציקלר בן ה-35, שעדיין משחק בקבוצה ולפני כן שיחקו בקבוצה בשנים האחרונות גם ניקו קובאץ' ותומאס לינקה.

שמות בולטים נוספים שמשחקים היום בקבוצה הם בארי אופדם ורובין נליסה ההולנדים, סיימון צ'יומר הגרמני ושחקני נבחרת אוסטריה, מארק ינקו ורנה אפהואזר. הוב סטיבנס ההולנדי הוא מאמן מכובד ומוערך בהולנד וגרמניה, על אף שבשנים האחרונות התקשה לצבור הצלחות.

המוקש

אפואל ניקוסיה

הכדורגל הקפריסאי הוא מזמן לא דבר שבישראל מזלזלים בו, אבל ב-12 החודשים האחרונים למדו להעריך אותו גם באירופה. אנורטוזיס פמגוסטה עלתה לליגת האלופות בשנה שעברה; אפואל הדיחה לפני שנה את הכוכב האדום בלגרד מגביע אופ"א, והעיפה היום את הנציגה הבולטת השנייה של עיר הבירה הסרבית, פרטיזן, וכעת גם היא רוצה צ'מפיונס.

לקפריסאים היסטוריה ארוכה באירופה ולמרות שבשנים עברו הם שימשו לא פעם כשק חבטות, המפגש היחיד שלהם נגד קבוצה ישראלית, מכבי תל אביב במוקדמות גביע אופ"א ב-2005/6, הסתיים בניצחונם אחרי הארכה. כיום מדובר בקבוצה אירופאית לכל דבר.

את הקבוצה מאמן איבן יובנוביץ' הסרבי והשחקן המוכר ביותר עבורינו בסגל שלה הוא בובאן גרנצ'רוב המקדוני, בלם מכבי פתח תקוה בעונה שעברה. קמיל קוסובסקי הפולני שיחק בעבר בקייבו וסאות'האמפטון, אדריאן סיקורה הגיע ממורסיה הספרדית ומרצין זבלאקוב משלים שלישיית פולנים אחרי ששיחק בעבר בבלגיה וצרפת. לקבוצה גם שלושה יוונים, נציגות מכובדת בנבחרת קפריסין ואוהדים חמים, כך שלחיפה לא יהיו סיבות לחגיגות מוקדמות במקרה של נסיעה לאי השכן.

הדייטים הנוחים

דברצן

האלופה ההונגרית הייתה הקבוצה החזקה ביותר אותה יכולה הייתה מכבי חיפה לפגוש בהגרלה שלבסוף זימנה לה את גלנטורן, אבל אולי המפגש נדחה לעכשיו. להונגרים אין הרבה נקודות דירוג, אבל הם עברו את אלופת שבדיה, קלמאר ובשלב הקודם כבר לא התקשו לדלג מעל לבדיה טאלין עם ניצחון 0:2 בסיכום המשחקים. הקבוצה זכתה בארבע אליפויות בהיסטוריה, אבל כולן הגיעו מאז 2004 ובהחלט ניתן לומר שכיום זו הקבוצה הבולטת בכדורגל הונגרי.

בין השמות הבולטים של דברצן ניתן למצוא את החלוץ הצרפתי אדמו קוליבלי, שהגיע אליה בקיץ אחרי מספר שנים בליגה הבלגית וכן החלוצים ההונגרים לוראנט אולה וגרגלי רודולף, שבשנה שעברה כבש 17 שערי ליגה וסיים כמלך שערי הקבוצה.

שריף טיראספול

המולדובית אמנם סידרה לחיפה את המקום כמדורגת אחרי שהפתיעה את סלביה פראג, ובמקרה שחיפה תוגרל מולה הירוקים יזכירו לנו שוב ושוב שאסור לזלזל בה, אבל זו יריבה שאלופת ישראל תהיה חייבת לעבור ושתשמש כהגרלה קלה. שריף היא השליטה הבלעדית של הכדורגל המולדובי בעשור האחרון והיא זכתה בכל תשע האליפויות האחרונות, כשבאותן שנים היא גם מניפה חמש פעמים את הגביע.

בקבוצה של המאמן הבלארוסי לאוניד קוטצ'וק משחקים זרים מברזיל, ארגנטינה, בלארוס, בורקינה פאסו, גיאורגיה, רוסיה, טוגו, לטביה, ונצואלה, סנגל ורומניה, אך לגיון הזרים הזה חלש בהרבה מהסגל של מכבי חיפה, לפחות על הנייר. זר שכבר שיחק במדי אלופת מולדובה בעבר והיום מופיע על מדשאות ליגת העל שלנו הוא חלוץ הפועל תל אביב, סמואל יבואה.

ונטספילס

סמואל יבואה הוא לא השחקן היחיד של הפועל תל אביב ששיחק בעבר ביריבה אפשרית של מכבי חיפה, כשהשני הוא זוראב מנטשאשווילי, שהגיע לאדומים מונטספילס ממש לא מזמן. בחיפה יוכלו להיות מאוד מרוצים ממפגש עם אלופת לטביה החלשה, שאמנם עברה את באטה בוריסוב בסיבוב הקודם, אבל לא נתקלה ביריבה חזקה של ממש. את הקבוצה מאמן רומן גריגורצ'וק האוקראיני והיא זכתה באליפות ארצה בשלוש השנים האחרונות.

בסגל של הקבוצה אין שמות בולטים, אבל ניתן למצוא את החלוץ הוותיק ויטס רימקוס (36) שסיים את השנתיים האחרונות כמלך שערי הליגה ושהעונה כבר הספיק לכבוש 14 שערי ליגה. הקשר הרוסי גרגורי צ'ירלין נחשב גם הוא לאחד מהשחקנים הטובים בקבוצה וכך גם יוריס זיגייבס, קשר נבחרת לטביה. אם בחיפה יתעקשו לחפש מוקש, הרי שהם ימצאו אותו בעובדה שהעונה בלטביה כבר נמצאת בעיצומה ו-ונטספילס כבר שיחקה 19 משחקי ליגה, כשכעת היא מדורגת במקום השני עם משחק חסר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully