וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה גם סופי וגם רשמי: מכבי תל אביב של גולדהאר

המיליארדר היהודי-קנדי חתם עם אלכס שניידר על הסכם העברת בעלות. שניידר: "גיליתי שהשבר גדול, מכבי זקוקה לשיקום"

עכשיו זה רשמי וסופי, המיליארדר היהודי קנדי מיטשל גולדהאר הוא הבעלים החדש של מועדון הכדורגל מכבי תל אביב והוא יחליף את אלכס שניידר שמפנה את מקומו לאחר קרוב לשנתיים. הערב (שלישי) חתמו השניים על הסכם העברת הבעלות וכבר מחר יועברו המסמכים לאישור ההתאחדות לכדורגל, מוסדותיה המשפטיים והבקרה התקציבית, כאשר התהליך צפוי לקחת כשלושה שבועות.

כזכור, אמש (שני) נערכה פגישה בין יושב ראש המועדון אביב בושינסקי לבין אנשי אגודת מכבי תל אביב וכאשר הצדדים הגיעו להבנות וסוכם גובה הפיצוי הכספי אותו תקבל אגודת מכבי בתמורה לוויתור על 20 אחוזי השליטה שלה במועדון, נסללה למעשה הדרך להסכם בין שניידר וגולדהאר.

כעת צפוי גולדהאר להכניס סכום של כ-4 מיליון דולר שיופנו לבקרה התקציבית ויחליפו למעשה את הערבויות שהפקיד שניידר לפני כשבוע. בנוסף ייקח על עצמו גולדהאר את התחייבויות העבר של שניידר, בהם גם התשלום שעדיין מגיע ללוני הרציקוביץ' כחלק מרכישתו של שניידר את המועדון לפני שנתיים.

שניידר: "משוכנע שגולדהאר יצעיד את המועדון להישגים"

אחרי רומן קצר של פחות משנתיים, עוזב אלכס שניידר את מכבי תל אביב והוא אמר היום אחרי החתימה: "רכשתי את מכבי תל אביב מתוך רצון לתרום לישראל וללא שום כוונה נסתרת אחרת. אדם שמשקיע למעלה 20 מיליון דולר בשנה וחצי במועדון כדורגל אינו בא 'לעשות סיבוב' כפי שלצערי היו שהגדירו זאת".

עוד אמר הבעלים העוזב: "נפלה בחלקי הזכות לתרום לקבוצה עם היסטוריה מפוארת ולהיות חלק מקהל עצום ואוהב, אולם למרות הציפיות שהיו לי, גיליתי למרבה הצער, שהשבר במועדון גדול מאוד. מכבי תל אביב הוא מועדון שזקוק לשיקום ובנייה מהיסודות. אני מרגיש שלם עם החלטתי לפנות את מקומי לכל מי שמסוגל להמשיך מנקודה זו ולהחזיר את המועדון לימיו הגדולים".

על התופעות שפחות אהב אמר: "אין זה סוד שהצטערתי לראות תופעות שפוגעות בכדורגל בכלל ובמועדון שלי בפרט כמו הגישה הצינית של חלק מאלה שמסקרים או חיים את הכדורגל, מחנאות בין האוהדים וחוסר סבלנות כלפי שליחיהם על המגרש. אני לא נאיבי, אבל בכל זאת מקווה שכל התופעות האלה ייעלמו והבאים אחרי יוכלו ליהנות יותר מהמועדון הצהוב.

"אני משאיר מאחורי צוות שיידע להפיק את המיטב מהדבר היקר הזה. מדובר בסיומה של תקופה מאתגרת ומרגשת עבורי ובמהלכה רכשתי לא מעט חברים. אני משוכנע שמיטש גולדהאר יצליח מהנקודה הזו להצעיד את המועדון להישגים ואני מאחל הצלחה לו ולכל ידידי עם הלב הצהוב".

"מדובר באיש עסקים שמתנהל וחושב כמו איש עסקים"

"אנחנו ממש לא מודאגים מהבדיקות שיעשו בהתאחדות ובבקרה", אמר היום גורם בכיר בהנהלת מכבי לוואלה! ספורט. "גם אם יחפשו מתחת לאדמה לא ימצאו שום דבר שאינו תקין בנוגע לגולדהאר, אנחנו מניחים שכמו שחיפשו את שניידר והפכו את האדמה בכדי למצוא עליו סיפורים כך יעשו גם לגולדהאר", אמר הגורם.

אם אוהדי הקבוצה חשבו שכעת ינחתו כאן בזה אחר זה שחקני חיזוק וזרים ללא הכרה, יש מי שדואג לצנן את ההתלהבות. "שאף אחד לא יחשוב לרגע שמיטשל יפזר כאן כספים ללא הגבלה", הוסיף הגורם הבכיר. "מדובר באיש עסקים שמתנהל וחושב כמו איש עסקים ולכן כל הוצאה כספית שלו תהיה מחושבת ובמודע. הוא יהיה מעורב בפרטי פרטים בכל דבר ועניין. כל נושא החיזוק יעשה בצורה מחושבת כי אנחנו לא מאמינים שצריך לפזר עכשיו כספים ללא הגבלה.

"מבחינת הרכש נביא שחקנים לפי סדר עדיפות מקצועי, וזה אומר קודם כל קשר אחורי ואחר כך בלם. בהמשך נצטרך לחשוב מה עוד צריך בקבוצה וגם זה יהיה בהתאם לסכומים שיוקצו לנו לכך על ידי הבעלים החדש. אם מישהו חושב שגולדהאר הולך לשפוך כסף ללא אבחנה על רכש, טעות גדולה בידיו."

השמות החמים על הפרק נותרו אותם שמות שהוזכרו כבר קודם, מרק אדוסיי ואנדריי קומאץ' לתפקיד הקשר האחורי וביבאן פרנסמן וסאבו פאביצ'ביץ' לעמדת הבלם. "הכל תלוי במשא ומתן הכספי על כל שחקן ושחקן, אנחנו לא הולכים להשתולל עם הסכומים ואם אותם שחקנים יחשבו להעלות את דרישותיהם בגלל מחשבה שיש כאן בעלים חדש שיפזר כספים, הם פשוט טועים והם לא יהיו במכבי", אמרו בקבוצה. "לא נצרף שחקנים בלחץ, יש לנו מספיק זמן עד סיום מועד ההעברות באמצע חודש ספטמבר ואנחנו ממש לא לחוצים. למדנו מטעויות העבר והפעם נבחן היטב את הדברים לפני שיונחתו כאן זרים חדשים לחיזוק".

בתוך כך, ממשיכה הקבוצה בהכנות לקראת משחק גביע הטוטו בשבת מול מ.ס. אשדוד בבלומפילד. מחר (רביעי), תקיים הקבוצה משחק אימון נגד מכבי פ"ת בקרית שלום.

(עדכון ראשון 17:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully