וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בושינסקי: "אני עצוב בשביל שניידר"

יו”ר מכבי ת”א אופטימי לקראת עידן גולדהאר, לאחר שסוכמה העברת המועדון לידיו (”שמח שהכל נסגר”), ומצר על עזיבת שניידר: ”הוא לא בא לעשות סיבוב פוליטי, חבל שככה זה נגמר”. כעת מחכים לאישור ההתאחדות

לאחר מספר שבועות של משא ומתן, נסגרה הערב (שני) סופית העברת הבעלות בין הבעלים הקודמים של מכבי תל אביב, אלכס שניידר, אל החדשים, מיטשל גולדהאר, שהגיע בתיווכו של יו"ר הצהובים אביב בושינסקי. חתימה בין שניידר לגולדהאר עדיין לא הושגה, אולם במכבי תל אביב מעריכים שעוד הערב תיסגר העיסקה סופית כאשר גם שניידר וגם גולדהאר יחתמו על ההסכם באופן רשמי.

לאחר פגישה שנערכה הערב בין אגודת הקבוצה ליו"ר אביב בושינסקי, הגיעו כל הצדדים להסכמות, במהלכן יקבל המיליארדר הקנדי בעלות מלאה על הקבוצה החל מהימים הקרובים. כעת ימתינו במועדון שההתאחדות לכדורגל והמוסדות המשפטיים שלה יאשרו את העברת הבעלות באופן רשמי. שניידר מסר את המועדון ללא סכום מכירה, וזאת בתמורה לכך שגולדהאר יישא בחובות העבר שנותרו להעביר ללוני הרציקוביץ', תשלום הפיצוי לאגודת מכבי וכן ההתחייבויות לעונה הקרובה, כולל הפקדת כארבעה מיליון דולר בבקרת התקציבים במקום הערבויות אותן הפקיד שניידר לפני כשבוע.

העסקה נסגרה בעקבות נכונות ראשי אגודת מכבי תל אביב לקבל את הפשרה, אותה יזמו היו"ר בושינסקי ואיש העסקים דייויד פדרמן, כשהאגודה תקבל פיצוי בגובה של כשלושה מיליון שקל. עו"ד טל רוטמן העביר הודעה לתקשורת מטעם אגודת מכבי: "הנהלת אגודת תל אביב החליטה להצטרף למר אלכס שניידר בעסקה של העברת מלוא האחזקות במועדון מכבי תל אביב למיטשל גולדהאר. הנהלת האגודה רוצה להודות למר שניידר על תרומתו ולאחל בהצלחה למר גולדהאר בהמשך דרכו".

גולדהאר צפוי להשקיע כספים באופן מיידי בקבוצה, כאשר מרבית הסכום יופנה מן הסתם לרכש. הקבוצה תוכל כרגע להאיץ את המגעים עם שחקנים זרים. כבר במהלך השבוע הנוכחי עשויים לנחות בישראל מספר זרים למבחנים והתרשמות במועדון. לצהובים מספר זרים על הכוונת כאשר הכוונה היא לצרף בלם, קשר אחורי וחלוץ.

בין השאר, הוזכרו כמועמדים לחזק את הגנת הקבוצה בלם מכבי נתניה בעונה החולפת, ביוואן פרנסמן, וכן הבלם המונטנגרי סאבו פאביצ'ביץ', עימו כבר נפתח משא ומתן. בחוליית הקישור, בוחנים במועדון את מועמדותם של מארק אדוסיי הגנאי ואנדריי קומאץ' הסלובני, שנבחן והרשים במחנה האימונים של הקבוצה. עם זאת, במועדון לא מתכוונים להשתולל מבחינה כלכלית.

בושינסקי: "הרגשות הם מעורבים"

"הערב נסללה הדרך להעברת 100 אחוזי הבעלות של המועדון לידיו של היהודי-קנדי מיטשל גולדהאר", אמר בושינסקי בהודעה הרשמית שהוציא המועדון, "בזכות נכונותם של אנשי העסקים התומכים באגודת מכבי תל אביב ובמועדון הכדורגל לוותר על הסיכוי לקבל חזרה חלק מכספם שהשקיעו במועדון, ובזכות נכונותו של אלכס שניידר לוותר על כל תמורה מהמכירה ואף להוסיף סכום כסף מסוים".

בושינסקי התייחס אף אחר כך להבנות שהושגו עם אנשי אגודת מכבי תל אביב ואמר לוואלה! ספורט: "עברנו משוכה מאוד קשה. ישבנו עם אנשים שבסך הכול הוציאו כסף מהכיס שלהם לאורך השנים. אני שמח שאנשים שתמכו במכבי תל אביב כל השנים הסכימו להתעלות מעל הוויכוח האם מגיע להם כסף או לא, ומה שעמד לנגד עיניהם זו טובת המועדון. הדבר המרכזי שהנחה אותם היא העובדה שהקבוצה תוכל להבטיח את עתידה הכלכלי".

בושינסקי נשאל האם השדרוג הכלכלי מעלה את הציפיות המקצועיות מהקבוצה לקראת העונה הקרובה ואמר: "אני דווקא לא חושב שזה נכון להתפרע מבחינת סכומים שישולמו לשחקנים כאלה או אחרים, נצטרך לעבוד עכשיו בתבונה ורגישות ולא להתפרע. השוק הפרוע הוכח עד כה כלא נכון".

לגבי שניידר אמר היו"ר: "מצד אחד אני שמח שהכול כנראה נסגר, מצד שני אני עצוב בשבילו כיוון שהוא השקיע כספים רבים מכיסו הפרטי. הוא כיסה את גרעון המועדון ונתן אשתקד תקציב גדול מאוד בשביל להגיע להישגים, ולכן הרגשות הם מעורבים. בנקודה מסוימת אני אולי גם שמח שהוא השתחרר מהעול. חבל כי מדובר באדם שבא עם כוונות טובות מאוד. הוא לא בא לפה לעשות סיבוב פוליטי או עסקי ולא לצרכי פרסום. חבל שככה זה נגמר".

מי אתה, גולדהאר?

מיטשל גולדהאר, 47, הוא יהודי קנדי שנולד וגדל בטורונטו. גולדהאר הוא המייסד והבעלים של חברת "סמארט-סנטרס", שהיא למעשה יזמית נדל"ן שרוכשת קרקעות ומקימה עליהן מרכזים מסחריים גדולים, בעיקר בפרברי הערים.

גולדהאר הוא השותף הקנדי של קונצרן הענק האמריקאי "וול-מארט". בשנת 1994 הקים גולדהאר את המרכז המסחרי הראשון שלו ומאז פיתח ובנה למעלה מ-200 מרכזים, אשר ברובם מצוי סניף של "וול-מארט", שגולדהאר הוא הזכיין הבלעדי שלה בקנדה.

בנוסף, גולדהאר הוא דירקטור בחברת "אינדיגו", רשת חנויות ספרים ומוזיקה, מחזיק ב-30 אחוז ממניות חברת הנדל"ן "קאלוויי" וחבר במועצת המנהלים של עמותת "ילדים חולים", לה תרם מיליוני דולרים לפיתוח מחלקות למחקר מחלות לב בילדים.

בין כל עסקיו, מצא ב-10 השנים האחרונות איש העסקים זמן לשמש כמרצה בקורס "פיתוח נדל"ן", בבית הספר לניהול של אוניברסיטת טורונטו. בשנת 2008 דורג גולדהאר במקום ה-50 מבין עשירי קנדה והונו מוערך ב-1.06 מיליארד דולר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

שניידר חווה קשיים כלכליים

ב-18 לדצמבר 2007, לאחר שהייתה 11 שנים (1996-2007) תחת בעלותו של איש העסקים הישראלי לוני הרציקוביץ', נמכרה מכבי תל אביב לאלכס שניידר, מיליארד יהודי-קנדי, ששלט ב-80 אחוזים מהקבוצה, בעוד 20 אחוזים נוספים נותרו בידי אגודת מכבי תל אביב. מכבי תל אביב סיימה את עונת 2007/8 במקום השישי, כאשר בקיץ החל מסע רכש גדול של הקבוצה במטרה להיאבק על כל התארים.

בעונת 2008/9 תקציב הקבוצה הוכפל כמעט, והועמד על כ-80 מיליון שקלים. רן בן שמעון מונה למאמן הקבוצה, כאשר בגזרת השחקנים הנחיתו הצהובים מספר שחקנים בולטים דוגמת מאור בוזגלו, איליה יבוריאן, גיז'רמו ישראלביץ' ודולי ג'ונסון. אלא שפתיחת העונה של מכבי תל אביב לא בישרה טובות, ואחרי שמונה מחזורים פוטר בן שמעון כשבמקומו מונה אבי נמני למנג'ר הקבוצה. הצהובים המשיכו לדשדש במהלך העונה, ואחרי שהצליחו להיחלץ מהתחתית סיימו את העונה במקום השישי בטבלה.

המשבר הכלכלי שהתרחש בשנה שעברה פגע קשות בעסקיו של שניידר, שבחודשים האחרונים החליט לקצץ הרבה בתקציב. לאחרונה שניידר לא רווה נחת מאוהדי הקבוצה, שרטנו על כך שאין חיזוק ושהמגעים עם זרים הוקפאו, וכן מאנשי האגודה שהערימו עליו קשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully