וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם בשחייה: גל נבו עלה לגמר ה-400 מ' מעורב

השחיין הישראלי קבע שיא לאומי עם 4:11.51 דקות ועלה מהמקום השישי הכללי לגמר. שיא גם לרביעיית השליחים

אחרי שבוע מאכזב למדי למשלחת הישראלית לאליפות העולם בשחייה, הצליח הבוקר (ראשון) גל נבו לתקן את הרושם ביום התחרויות האחרון ברומא, כשהעפיל לגמר ב-400 מטר מעורב תוך שהוא מנפץ את שיאו הישראלי.

נבו השתתף במקצה השביעי במוקדמות ה-400 מטר מעורב אישי, משחה בו לא נערך שלב חצי גמר, ושמונת השחיינים המהירים ביותר מעפילים ישירות לגמר שיתקיים בשעות הערב (שידור ישיר בערוץ 1, החל מהשעה 19:00). נבו שחה מצוין, היה שני במקצה בחלק מהזמן, צמוד ללאסלו צ'ה האימתני, וסיים עם שיא ישראל נהדר, 4:11.51 דקות.

נבו, שהחמיץ ב-14 מאיות את המקום בגמר בחצי המרחק לפני שלושה ימים, השתרך מאחור בפתיחה כששחה פרפר וגב, אך כשעבר לשחות חזה פרץ קדימה למקום השני. ב-100 המטרים האחרונים שחה נבו בסגנון חופשי, נחלש מעט וסיים שלישי, כשהוא משלים משחה נפלא עם שיפור של שתייים וחצי שניות לשיא. צה סיים ראשון את המשחה (4:10.33 דקות) ושני בדירוג הכללי אחרי האמריקאי סקוט טיילר קלארי (4:10.04 דקות). נבו יתחרה בגמר עם ענקים אחרים דוגמת ריאן לוכטה האמריקאי ולוקה מרין האיטלקי.

הישגו של נבו הוא אחד הגדולים בהיסטוריה של השחיה הישראלית. גל נבו הוא השחיין הרביעי אחרי יואב ברוק, איתן אורבך ויואב גת שעלה לגמר במרחק אולימפי באליפות עולם. השחיין האחרון שעלה לגמר אליפות עולם היה יואב גת, שב-2001 העפיל לגמר 200 מטר גב באליפות שנערכה בפוקוקה, יפן. יש לציין שבאותה תחרות גם השחיינית ורד בורוכובסקי העפילה לגמר ב-100 מטר פרפר, וסיימה את התחרות במקום השביעי. השחיין מיקי מלול העפיל באליפות שנערכה ב-2007 לגמר 50 מטר חזה, מרחק שאינו אולימפי, אותו סיים שישי.

רביעיית השליחים של ישראל שכללה את גל ברנע, תום בארי, אלון מנדל ונמרוד שפירא בר אור, רשמה היום בסיום משחי המוקדמות שיא ישראלי נהדר ב-4X100 מעורב כשקבעה זמן של 3:36.23 דקות. זהו שיפור של חמש שניות לשיא הקודם. ישראל סיימה את המוקדמות במקום ה-17 ולא עלתה למעמד הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully