וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניידר וגולדהאר עשויים לסכם בשבוע הבא

31.7.2009 / 14:37

התקרבות משמעותית במו”מ לרכישת מכבי ת”א, אך הבעלים המיועד לא הגיע לסיכום עם האגודה, שעלולה לטרפד את העסקה

האם מכבי תל אביב מתקרבת לידיו של היהודי קנדי מיטשל גולדהאר? בימים האחרונים חלה התקרבות גדולה במשא ומתן בין הבעלים הנוכחי, אלכס שניידר, לבין גולדהאר על רכישת 80 אחוז מהשליטה במועדון וההערכה היא כי כבר בתחילת השבוע הבא יושלם הליך העברת הבעלות לגולדהאר.

שניידר עצמו העביר השבוע כארבעה מיליון דולר ערבויות לתקציב הקבוצה בבקרת התקציבים, אולם בתקופה האחרונה ולמעשה במהלך כל הקיץ הוא חיפש מי שיקח מידיו את הבעלות על המועדון. התבטאויותיהם של אנשי אגודת מכבי תל אביב, שמחזיקים ב-20 אחוז נוספים, רק זירזו את ההחלטה אצל המיליארדר הקנדי, שהגיע לפני שנה וחצי, למסור את חלקו ולעזוב.

על פי המתווה המסתמן מוכן שניידר לתת את המועדון לגולדהאר ללא עלות, כאשר האחרון יתחייב לקחת על עצמו את כל התחייבויות העונה הקרובה ובנוסף את כל חובות העבר שעוד נותרו לכיסוי ושאת חלקן שילם שניידר בעונה שעברה.

סלע המחלוקת העיקרי המסתמן בשלב זה הוא רצונו של גולדהאר לקבל 100 אחוז שליטה על המועדון, מה שאומר שהוא יקבל גם את חלקה של האגודה בבעלות. בשלב זה מתעקשים גורמים באגודת מכבי על קיומו של סעיף בחוזה הבעלות שאמור להעניק להם סכום של 11.2 מיליון ש"ח עבור השקעתם הראשונית ברכישת המועדון לפני כשנה וחצי. הסעיף הזה נבחן כעת מבחינה משפטית הן מצד אנשי האגודה והן מצידו של שניידר.

בסביבתו של שניידר אמרו היום: "איך האגודה יכולה לבקש כסף משניידר אם הוא צפוי לתת את המועדון בחינם? מעבר לבחינה המשפטית של הסעיף הקיים יש כאן גם רמה מוסרית כי הרי מגוחך לצפות ששניידר לא יקבל דולר על המועדון בעוד אנשי האגודה מבקשים 11.2 מיליון ש"ח. חבל מאוד שבאגודה מדברים כל כך הרבה בגנותו של אדם שהגיע והציל בפועל את המועדון מפשיטת רגל".

"כל ההתבטאויות בתקופה האחרונה רק גורמת לאנשים להתרחק מכאן ולא לבוא לכדורגל הישראלי ולמכבי בפרט", הוסיף גורם המקורב לשניידר. "מוזר שאנשים באגודת מכבי הביעו פליאה ותמיהה על כך ששניידר מעוניין למכור את המועדון. כל מי שמעורב בתהליך, יודע את הדברים הללו כבר זמן רב, וזה כולל את מאיר שמיר ודייויד פדרמן. הרי בתקשורת מדובר על זה כבר במשך חודשיים".

בהנהלת מכבי ממתינים בדריכות להתפתחויות בנושא הבעלות ומקווים שכניסתו של גולדהאר תגדיל את התקציב לעונה הקרובה ותאפשר את צירופם של שלושה זרים בעמדות הבלם, קשר אחורי וחלוץ באופן מיידי, כאשר על הפרק נמצאים שמם של הבלם סאבו פאביצ'ביץ' המונטנגרי, אנדריי קומאץ' הסלובני ומארק אדוסאיי הגנאי וכן שמו של דוקאן ג'וקיץ' החלוץ הסרבי. גם שמו של הקשר דוד רביבו נמצא שוב על הפרק לאחר שנודע שהקשר, שטרם חתם על חוזהו באשדוד, מעוניין מאוד להגיע לקרית שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully