וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לקבל בראש

אחרי שעברה את סליימה, מכבי נתניה מקווה רק לצאת בשלום מ'עלי סמי יין' כשהיא תפגוש את גלאטסראיי. איך זה ייגמר? ניצחון של הטורקים, כמובן

משחק מספר 54: מכבי נתניה - גלאטסראיי (טורקיה) 4.0, 3.25, 1.45

מכבי נתניה, שנראה היה שתתקשה העונה להתחבר בשל שחרור השחקנים המאסיבי ופיחות התמיכה של הבעלים, דניאל יאמר, הצליחה לעבור בשלב הקודם את סליימה ופתאום היא פוגשת יריבה כמעט בלתי אפשרית, את גלאטסראיי הטורקית. נתניה, שהשנה כנראה לא יהיו לה יומרות צמרת אחרי שלוש שנים מוצלחות בליגת העל, מקווה להמשיך ולעשות היסטוריה, כשכדי לעשות זאת היא צריכה לעבור שלב נוסף. האם זה אפשרי? בואו נעיף מבט על היריבה.

קבוצת הפאר הטורקית גלאטסראיי נוסדה לפני יותר מ-100 שנים ב-1905 בעיר איסטנבול. גלא הינה אחת מהקבוצות המצליחות והמעוטרות ביותר בכדורגל הטורקי. הצלחתה הגדולה ביותר בזירה האירופית היא הזכייה בשנת 2000 בגביע אופ"א לאחר ניצחון בפנדלים על ארסנל. כמו כן, גלא הייתה לקבוצה הטורקית הראשונה שהגיעה עד חצי גמר בגביע אירופה.

לגלא יש את אחד מהאצטדיונים המפחידים בטורקיה ובכלל באירופה, ה'עלי סמי יין', אליו היא עברה ב-1964, ושחקני מכבי נתניה יוכלו לחוות את החוויה בעלי סמי יין מכיוון שהחל מאוקטובר 2009 תעבור הקבוצה למשכנה החודש, הטורק טלקום ארינה. מלבד, כאמור, הזכייה בגביע אופ"א ובסופר קאפ האירופי, גם בשנת המילניום, לקבוצה 18 אליפויות מקומיות, והיא שיאנית הזכיות בגביע הטורקי עם 14. ב-2008 היא זכתה באליפות האחרונה שלה, כאשר דווקא בשנה שעברה לא הצליחה הקבוצה וסיימה רק במקום החמישי בליגה. לאור זאת ועם רצון גובר להצליח בטורקיה ובאירופה, בגלא מינו את פרנק רייקארד למאמן. ההולנדי הוליך את ברצלונה ב-2006 לזכייה באליפות ספרד ובליגת האלופות, והוא חיזק את הקבוצה במספר שחקנים משמעותיים.

בקבוצה ניתן למצוא שחקנים טורקיים רבים המשחקים בנבחרת שהגיעה עד חצי הגמר ביורו 2008, ביניהם: גוקאן זן, ארדה טואראן הקפטן, מחמט טופאל, סברי סריוגולו, סרבט צ'טין ועוד. מבחינת הזרים שלה, הרי שמשחקים בה טוביאס לינדרות' השבדי, באריס אוזבק הגרמני, עבדול קאדר קייטה מחוף השנהב, מילאן בארוש הצ'כי, הארי קיואל האוסטרלי, שאבני נונדה הקונגולזי, השוער הארגנטינאי לאו פרנקו וכן הקשר הברזילאי לינקולן. האם זה אפשרי שנתניה תעבור? לנו לא נראה כך. ההימור: 2 (1.45)

שחקני מכבי נתניה חוגגים שער. ברני ארדוב
יצליחו לחגוג שוב? שחקני נתניה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully