וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני הנבחרת יתייצבו לאימון בשני

26.7.2009 / 22:42

איגוד הכדורסל נענה לתוספת לפוליסות הביטוח, וכעת בארגון השחקנים מחכים למסמך הרשמי כדי להורות לשחקנים להתאמן

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

נראה כי מחר (שני) בערב יתייצבו סוף-סוף שחקני נבחרת ישראל לאימון, לאחר שביממה האחרונה הסתמן פיתרון בין איגוד הכדורסל לארגון השחקנים. הערב (ראשון), לאחר בדיקת הפוליסות, נפגשו יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון ומנכ"ל איגוד הכדורגל יענקל'ה בן שושן, וסיכמו בעל פה על תוספת כספית לפוליסות שהוצעו מהאיגוד לשחקנים. בארגון השחקנים ימתינו עד מחר בצהרי היום כדי לקבל את הדברים במסמך רשמי, ולאחר מכן יורו לשחקנים להתייצב לאימון הערב של הנבחרת.

עוד לפני כן, בצהרי יום ראשון, העביר איגוד הכדורסל את פוליסות הביטוח של שחקני נבחרת ישראל בכדורסל למשרדו של היועץ הביטוחי של ארגון השחקנים, עו"ד עודד סלע. לאחר מספר שעות, יצא סלע ממשרדו ואמר בתגובה: "לפני זמן לא רב קיבלנו חבילת מעטפות שבה היו אמורים להיות הפוליסות. בדקנו מעטפה מעטפה. החומר הוא לא הפוליסות, אלא מסמך שכולל את החומר הביטוחי, מכתבי שיפוי מטעם איגוד הכדורסל ואישור מפיב"א. אלו מסמכים רציניים שחייבו בדיקה רצינית. יש עדיין צורך עדיין בבדיקה נוספת, האם כל הסכומים מתאימים למשכורות של השחקנים".

סלע עדכן את ניר אלון בממצאים, האחרון הוסיף: "עברנו דרך ארוכה, אנחנו רווצים לראות שהכיסוי מתאים. יש דברים שצריך לתקן. נשב עם כל השחקנים ונקווה שהדברים יהיו מאחורינו. חלק אולי יצטרכו לקחת על עצמם סיכונים מסוימים, ואם יעשו כך נוכל לחזור", אמר אלון. "ננסה לפעול כמה שיותר מהר. עד שאין החלטה סופית שהביטוחים בסדר, לא יקבלו השחקנים הודעה על חזרה לאימונים. יכול להיות שגם מחר לא יהיה אימון".

שחקני הנבחרת לא הגיעו לאימון הבוקר בראשון

היום בבוקר (ראשון) לא הגיעו שחקני נבחרת ישראל לאימון פתיחת ההכנות לאליפות אירופה בשעה היעודה, 10:00 בבוקר, ונתנו את האות לפתיחת סערה בעולם הכדורסל. הסיבה לסכסוך העבודה היא היעדר פוליסות ביטוח לשחקני הנבחרת. מאמני הנבחרת, ראשי איגוד הכדורסל ויו"ר ארגון השחקנים הגיעו לפגישה באולם האימונים בהדר יוסף, בה היו אמורים להיות מוצגות פוליסות הביטוח של שחקני הנבחרת. יו"ר ארגון השחקנים, ניר אלון, אמר עם כניסתו לאולם: "האיגוד הודיע שהפוליסות מוכנות. באנו עם עורך הדין שלנו, שמתמצא בהליכי ביטוח. עד עכשיו לא קיבלתי שום דבר, חיכינו לפגישה למעלה מחודש ועד לרגע זה, זה הסתיים ללא הצלחה.

"אם הפוליסות בסדר, השחקנים יהיו פה תוך שעה", הוסיף אלון. ארגון השחקנים טען כי איגוד הכדורסל איים על שחקני הנבחרת גל מקל ורוברט רות'בארט אשר משרתים בצה"ל, כי במידה שלא יופיעו ישלל מהם מעמד הספורטאי המצטיין. "אין להם זכות לעשות זאת, זאת פגיעה בחופש ההתארגנות. איגוד הכדורסל מתנהל בצורה לא ראויה", אמרו באיגוד השחקנים.

אמש נכתב בהודעת האיגוד כי מי מהשחקנים שלא יתייצב יעבור עבירה משמעתית על פי תקנון איגוד הכדורסל, והוא צפוי להיענש. באיגוד הסבירו כי גם אם סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות הינו חוקי, ההנחיה הקוראת לשחקנים לא להתייצב לפתיחת האימונים הינה עבירה על חוק "יישוב סכסוכי עבודה". ישראל היא לא המדינה היחידה באירופה בה לא נפתחו אימוני הנבחרת לקראת אליפות אירופה, גם בגרמניה לא התאמנו השחקנים בשל בעיות עם פוליסות הביטוח.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

שני: "אין לנו מחלוקת עם אף שחקן ואף מאמן"

"זה בוקר לא טוב, לא לספורט ולא לכדורסל", אמר הבוקר בתגובה יו"ר איגוד הכדורסל שי שני על אירועי היום. "קרה משהו שהוא לא מתחום הספורט. בשבוע האחרון נכנסנו בעל כורחנו למאבק כוחני, מגלומני, בלי פרפורציות, על גבה של נבחרת ישראל, שמטרותיה - אולי קידום פוליטי של מישהו. אין לנו מחלוקת עם אף שחקן ואף מאמן".

לגבי המאבק עם ארגון המאמנים הוסיף שני: "למרות ההודעה לתקשורת, לא האיגוד ולא היו"ר חזרו במילימטר מההסכמים עם צביקה שרף. ההסכם עדיין לא נחתם בגלל מחלוקות משפטיות, ואני לא מכיר שביתה בגלל ניסוח של הסכם. בניגוד לסכסוך עם המאמנים, הסכסוך לכאורה של השחקנים נגד האיגוד מעורר תמיהה לגבי המניעים. נחצו קווים אדומים, והיום אף נחצה קו סגול".

"לא יכולנו להציג בפני הציבור", הוסיף שני, "את הנתונים. לצערי הצד השני ניצל זאת בצורה צינית והגענו לאן שהגענו. יש לשחקנים ביטוח כפול, שאחד מהם הוא ביטוח של פיב"א, אבל כנראה מה שטוב לאירופה לא טוב לנבחרת ישראל. אני איש של פשרות, אבל גם בפשרה יש קווים אדומים והלכתי לקראת ניר אלון. אם הבעיה היא שעד היום לא היתה פגישה, אז היום תהיה פגישה. השחקנים עברו עבירת משמעת חמורה, ואי אפשר היה לעבור עליה לסדר היום. איגוד הכדורסל עשה את המקסימום למען ביטוח השחקנים. נשב יותר מאוחר עם הצוות המקצועי ונחליט מה הצעדים שיינקטו נגד השחקנים. אין לנו כוונה להחריף את המצב. לא ברור מי מנהל את הנבחרת. הצוות המקצועי או ניר אלון".

מאמן נבחרת ישראל, צביקה שרף: "נבחרת ישראל נפגעת וצריך חות לדבר ויותר לעשות. הנבחרת חשובה לי והייתי מבקש לא לשפוך את התינוק עם המים. ערכתי אתמול פגישה עם עוזרי המאמנים ומאמני הכושר, ותכננו את האימון של היום. כל דחיה רק משבשת את ההכנות".

ניר אלון אמר בתגובה לדבריו של שני: "דיווחו לי שפוליסות הביטוח יועברו אליי בהקדם, ואני עדיין מחכה להן. אני לא הנושא של המחלוקת, הביטוח הוא הנושא. אני לא נכנס לנושאים אישיים. איגוד הכדורסל לא רצה להראות לנו את פוליסות הביטוח, למרות שהנבחרת מעל הכל, הבריאות היא מעליה. איגוד הכדורסל צריך להתעורר. השתמשתי בכל האמצעים כדי לדאוג לבריאות השחקנים. אני לא לוקח על עצמי אחריות לפגיעות של שחקנים".

עדכון ראשון: 10:05, 26/07/09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully