וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור דה פראנס: קונטאדור יכול לפתוח שמפניות

הרוכב הספרדי שמר על הפער משלק, ואחרי הקטע ה-20 הוא יכול לחייך, לאחר שהבטיח לעצמו זכייה שנייה במרוץ היוקרתי

היום (שבת) נערך הקטע הלפני אחרון במרוץ האופניים היוקרתי ביותר בעולם, הטור דה פראנס. הקטע ה-20 נפרש בין מונטלימר למון ונטו על פני 167 קילומטרים והוא כלל מספר עליות קשות מאוד בהרים. בסיומו היה זה הרוכב הספרדי חואן מנואל גראטה, שחצה ראשון את קו הסיום בזמן של 4:39:21 שעות. טוני מרטין הגרמני סיים שני. הצמד עשה את הבריחה כ-16 קילומטרים לסיום ושעט לבד לניצחון, כאשר הספרדי הקדים את הגרמני בשלוש שניות בלבד. שלישי הגיע הלוקסמבורגי אנדי שלק אחרי 38 שניות.

אבל החדשה היותר מעניינת שיצאה מהטור היא כי אלברטו קונטאדור, שלובש את החולצה הצהובה מאז השתלט על הטור בקטע ה-15, יהיה המנצח שלו. הרוכב הספרדי המצוין היה צריך לשמור על עצמו ולהיות קרוב לראשונים, זאת כדי להבטיח שביום ראשון, בקטע ה-21 והאחרון של הטור הנערך בשדרות השאנז אליזה הוא כבר רק יצטרך לדווש בניחותא, לשתות שמפניה ולהרים ידיים בסיום. קונטאדור סיים רביעי סיים 38 שניות אחרי המנצח, אבל עשה זאת ביחד עם שלק, ובכך שמר על הפער שלו משלק, שעומד על 4:11 דקות.

קונטאדור בן ה-26 ישייט מחר, אלא אם כן יקרה משהו בלתי צפוי בעליל, לניצחון השני שלו בטור דה פראנס, אחרי שעשה זאת לפני שנתיים ב-2007. לאנס ארמסטרונג סיים את הקטע חמישי. האמריקאי הממוקם שלישי בדירוג הכללי מפגר ב-5:21 דקות אחרי המוליך. השנה הוא כבר לא יזכה מן הסתם בטור, אבל תסמכו על לאנס שהוא עוד לא אמר את המילה האחרונה.

מי שלובש את החולצה הירוקה השמורה לספרינטר הטוב ביותר הוא תור הושבד הנורבגי, שכנראה יסיים גם את המרוץ עימה. להושבד 260 נקודות, 25 לפני מארק קבנדיש הבריטי. המטפס המצטיין שלובש את החולצה המנוקדת הוא פרנק פליזוטי האיטלקי עם 210 נקודות, הרבה לפני אגוי מרטינז הספרדי עם 135 נקודות. הרוכב הצעיר הטוב ביותר הוא אנדי שלק.

דירוג הקטע ה-20:

1. חואן מנואל גראטה (ספרד/ראבובנק) 4:39:21 שעות
2. טוני מרטין (גרמניה/קולומביה) 3+
3. אנדי שלק (לוקסמבורג/סקסובנק) 38+
4. אלברטו קונטאדור (ספרד/אסטנה) זמן זהה
5. לאנס ארמסטרונג (ארה"ב/אסטנה) 41+

הדירוג הכללי:

1. אלברטו קונטאדור (ספרד/אסטנה) 81:46:17 שעות
2. אנדי שלק (לוקסמבורג/סקסו בנק) 4:11+ דקות
3. לאנס ארמסטרונג (ארה"ב/אסטנה) 5:21+ דקות
4. בראדלי וויגינס (בריטניה/גרמין) 6:01+ דקות
5. פרנק שלק (לוקסמבורג/סקסובנק) 6:04+ דקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully