וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא התאחדות הכדורגל של חוף השנהב בא על עונשו

אחרי שפיפ"א הטילה עונש מגוחך על האשמים באסון בחוף השנהב, שלח ביהמ"ש את נשיא ההתאחדות לחצי שנת מאסר

לפני מספר ימים פורסם כי פיפ"א השלימה את חקירתה בעקבות האסון הכבד לפני כארבעה חודשים בחוף השנהב, כאשר התמוטטות קיר באיצטדיון באביג'אן גרמה להרג של 22 בני אדם ופציעתם של יותר מ-130 אוהדים. העונש שהטילה התאחדות הכדורגל עולמית על האחראים למחדל היה מגוחך ועלוב.

פיפ"א הטילה קנס בן 50 אלף פרנקים שוויצרים (כ-47 אלף דולר) על ההתאחדות של חוף השנהב. כמו כן, הוחלט להגביל את מספר המקומות של האיצטדיון לקראת משחק הבית של הנבחרת. חוף השנהב, שאמורה לארח ב-5 בספטמבר את בורקינה פאסו, תעשה זאת מול 20 אלף צופים בלבד, זאת לאחר שהאיצטדיון הכיל עד כה 34,600 צופים.

עתה הדברים נדונו בבית משפט במדינה, וחלק מהאחראים נדונו לשלם חוב גבוה הרבה יותר לחברה. נשיא ההתאחדות, אלברט אנוזאן קאקו, נידון לחצי שנת מאסר בפועל. כמו כן הוא נקנס בסכום של 500 אלף פרנקים של חוף השנהב (750 יורו). התובעים במשפט דרשו לקאקו שנת מאסר על חלקו במחדל הנורא. גם האיש שהיא אחראי על הדפסת הכרטיסים, פאוסטין אקה, יבלה את מחצית שנה מאחורי סורג ובריח.

האירוע עצמו התרחש לפני תחילת משחקה של הנבחרת המקומית מול מלאווי במסגרת מוקדמות גביע העולם. אז טענה המשטרה המקומית שכמות עצומה של אוהדים ניסתה להיכנס לתחומי האיצטדיון, כאשר התמוטט הקיר על אחד היציעים שהיו עמוסים בצופים.

  • עוד באותו נושא:
  • חוף השנהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully