וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכביה, היום השלישי: ארה"ב ניצחה את ישראל בגמר הכדורסל

אחרי משחק מלא תהפוכות, ניצחה ארה”ב את האולימפית של ישראל בגמר הכדורסל של המכביה, 86:95 אחרי הארכה

ברני ארדוב

תקציר: באדיבות ערוץ 1
www.iba.org.il

היום ה-11 במכביה עמד בסימן גמרים. הבולט שבהם היה גמר הכדורסל, שהפגיש את שתי הנבחרות הטובות ביותר של הטורניר - ישראל וארצות הברית. הפתיחה היתה שייכת לאמריקאים הנלהבים, שניצלו את ההתקפה הבינונית של הישראלים כדי לפתוח פער דו-ספרתי מוקדם. אבי בן שימול החזיק את ישראל במשחק והחזיר אותה לעניינים. אלא שהרבע הראשון הסתיים בתוצאה 18:25 לזכות האמריקאים.

הרבע השני נפתח עם שלשה של דורי אסף, שהתחילה את הקאמבק הישראלי, ושלוש דקות בתוך הרבע עלתה נבחרתו של ארז אדלשטיין ליתרון ראשון, והרבע כולו המשיך במגמה דומה, כשהיתרון החליף ידיים. סל בשניה האחרונה של האמריקאים הוריד אותם למחצית עם יתרון מינימאלי.

האמריקאים פתחו את הרבע השלישי בבליץ, ועלתה ליתרון 9 כעבור שתי דקות בלבד. ארה"ב המשיכה לטוס קדימה, כשמנגד ההתקפה של ישראל פשוט לא מתפקדת, והאמריקאים עלו ל-51:62. ישראל הצליחה לחזור למשחק, וירדה לרבע האחרון בפיגור 62:57. אלא שהישראלים עלו טוב יותר לרבע המכריע, ודקות טובות של ניצן חנוכי ואבי בן שימול עזרו לנבחרת ליטול חזרה את היתרון, 65:67, ואף להגדילו. 3 דקות לסיום, וישראל פתחה את היתרון הגדול שלה במשחק, 69:77.

ארה"ב חזרה למשחק עם ריבאונדים בהתקפה, וצימקה ל-76:77, 50 שניות לסיום. סל ועבירה של גרונפלד, השווה את התוצאה ל-79:79. הכדור האחרון היה של הישראלים, אלא שהחדירה של בן שימול הסתיימה בהחטאה, והנבחרות הלכו להארכה. האמריקאים פתחו את ההארכה בצורה עדיפה, ועלו ליתרון 81:87. דורי אסף עוד ניסה להחזיר את הנבחרת למשחק, אך לשווא. האמריקאים רק ברחו הלאה, בדרך לניצחון 86:95 ומדליית הזהב.

קלעו לארה"ב: דן גרנפלד 25 ו-12 ריבאונדים, סת' הייבן 20 ו-12 ריבאונדים, אבי פוגל 19, טוד גולדן 8, בריאן קונאן 6, זאק רוזן 5, סטיב פרל 4, דן דיליג'רו 3, דסטין וילאפג 2.

קלעו לישראל: אבי בן שימול 22, ניצן חנוכי 16, דורי אסף ויוני ניר 13 כ"א, דניאל גור אריה 8, אלכס צ'וברביץ' 7, איתי גרינבוים 5, ערן אסנטי 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully