וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפספוס הרוסי של הכדורסל הישראלי

22.7.2009 / 14:59

דניאל רום היה אמור להוביל את נבחרת העתודה, אך באליפות אירופה הוא משחק בנבחרת רוסיה תחת השם פבל ספירדונוב

בימים אלה נערך ברודוס טורניר אליפות אירופה בכדורסל לנבחרות עתודה. בעוד נבחרת ישראל נלחמת על חייה על מנת לא לרדת לדרג ב', נלחמת נבחרת רוסיה על ההעפלה לרבע הגמר, אך עד עתה לא משיגה את מבוקשה. בין שחקני הנבחרת הרוסית נמנה פבל ספירדונוב (18, 2.05) שעד כה רושם 4.5 נקודות ו-1.5 ריבאונדים בממוצע למשחק. עד לפני שנתיים ספירדונוב היה תושב ישראל והיה ידוע בשם דניאל רום, אך מלפני חצי שנה אישרה פיב"א בוועדה מיוחדת לרום לשחק במדי הרוסים.

רום, יליד מוסקבה, עלה ארצה עם אמו לודה, אחת מהשחקניות היותר ותיקות ששיחקו בכדורסל הישראלי. עם השנים גילו במשפחה את הכישרון הטמון בילד, והוא החל לשחק כדורסל במחלקת הנוער של מכבי ראשון לציון. בגיל נערים החליט רום על כך שעדיף עבורו לשחק בקבוצת הנוער של מכבי תל אביב, והצטרף לקבוצה שמנתה אז את הכוכבים אנטון שוטבין ובן רייס. רום רשם שתי אליפויות עם מכבי תל אביב, והיה מהכוכבים הבולטים של הקבוצה, בו בזמן החל לשחק בנבחרת הקדטים והנוער של ישראל כשבאליפות אירופה לנוער שנערכה ב-2007, מיעט רום לקבל הזדמנויות וקלע 1.4 נקודות למשחק בלבד ב-5 משחקים.

בסוף השנה שעברה החליטה משפחת רום להעתיק את מגוריה בחזרה לרוסיה, ודניאל משחק בקבוצת המילואים של דינמו מוסקבה האיזורית. כשמלאו לנער 18, הגיש האיגוד הרוסי בקשה לרשום אותו לנבחרת העתודה הרוסית.

"לצערנו דניאל רום ששיחק שנים רבות בנבחרות ישראל החליט משיקולים אישיים לרדת מהארץ ולעבור לגור ברוסיה", הגיב לנושא יו"ר האיגוד שי שני. "מאחר ועל פי תקנות פיב"א דניאל שיחק בנבחרות ישראל בטרם מלאו לו 18 שנה, לא ניתן היה למנוע את רישומו כבוגר בנבחרות הרוסיות. לפני מספר חודשים פנתה ההתאחדות הרוסית לערכאות המשפטיות בפיב"א ולאחר דיונים הוחלט שהשחקן ישוחרר מהרישום בישראל וכיום הוא רשום כשחקן רוסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully