וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם: "השיא התחיל כשהצטרפתי לבית"ר"

דור בלך

21.7.2009 / 21:30

אחרי קריירה מרשימה במהלכה הפך לסמל בבית"ר ירושלים, הודיע המגן על פרישה ומונה לעוזר המאמן: "אין זמן להתרגש"

בגיל 38 ואחרי קריירה מפוארת שאת עיקרה עשה בבית"ר ירושלים, פרש היום (שלישי) דוד אמסלם ממשחק פעיל. המגן השמאלי הוותיק יישאר במערכת של מחזיקת הגביע, כאשר ישמש כעוזרו של המאמן יצחק שום, שחזר לקבוצה עם תום הסוגייה הכלכלית והמשפטית שהקשתה על הירושלמים לפתוח את העונה.

אמסלם החל את הקריירה בעיר הולדתו לוד, ובהמשך הצטרף למחלקת הנוער של הפועל תל אביב. עוד בהיותו בגיל נוער עבר אמסלם לקבוצה אחרת מתל אביב, בני יהודה, בה גם ערך את הופעת הבכורה שלו בליגה הראשונה ב-1990. אחרי שלוש שנים מוצלחות בשכונת התקווה, במהלכן גם ביצע את המעבר מהנבחרת הצעירה לנבחרת ישראל הבוגרת ורשם הופעת בכורה ב-1992 במשחק הידידות מול איסלנד (2:2), קיווה אמסלם לשדרג גם את הקריירה האישית. המגן השמאלי רצה להשתחרר מבני יהודה, אך חילוקי דעות באשר לכרטיסו גרמו לו להיכנס להסגר ולוותר על עונת 93/94, בסיומה נחלץ מההסכם עם הזהובים וחזר לבלות עונה אחת במדי הפועל תל אביב.

בקיץ 1995 הצטרף אמסלם לבית"ר ירושלים והפך במהרה לאחד השחקנים האהובים על הקהל הצהוב. עונה לאחר מכן זכה אמסלם עם בית"ר באליפות ראשונה וביסס את מעמדו כמגן המצטיין בליגה הבכירה וכשחקן הרכב בנבחרת. ב-97/98 השלימה בית"ר ירושלים אליפות שנייה ברציפות יחד עם זכייה בגביע הטוטו, ואמסלם ביקש לבצע שדרוג נוסף בקריירה ולעבור לשחק באירופה. הצעה מפתה מקריסטל פאלאס שלחה את המגן לאנגליה, אך שם התקשה להתאקלם ובילה משחקים שלמים על הספסל או ביציע. בתום העונה המתסכלת החליט לשוב לישראל ונחת בצד האדום של הכרמל, בהפועל חיפה.

עונה לא ממש מוצלחת אצל האדומים גרמה לאמסלם לרצות לחזור למקום היחיד בו הרגיש בבית במהלך הקריירה - בית"ר ירושלים. המגן שב לדהור באגף שמאל באיצטדיון טדי לשמחתם של האוהדים, אך בית"ר לא הבריקה בשנים הראשונות של המילניום ולא זכתה בתארים נוספים.

נשאר עם בית"ר בטוב וברע

למרות אובדן אור הזרקורים והמקום בנבחרת (במדיה רשם 31 הופעות), אמסלם נשאר נאמן לבית"ר ירושלים בימיה הקשים וגם בימיה המאושרים. עם הגעתו של ארקדי גאידמק נשבה בבירה רוח חדשה, וגם התארים הגיעו בסופו של דבר.

אמסלם אמנם איבד את מקומו בהרכב, אך תרם מניסיונו ב-17 משחקים בהם פתח בהרכב והוכיח קור רוח גם בעמדת הבלם (תפקיד אליו הסתגל עונה קודם לכן אצל לואיס פרננדז), כאשר נדרש למלא את מקומם של שחקני ההגנה הקבועים. עשור אחרי האליפות הראשונה שלו בבירה, קטף אמסלם את תואר האליפות השלישי ב-2006/07, ולאחר מכן הפך לקפטן הקבוע בעקבות הפרישה של השוער איציק קורנפיין.

הקשר של אמסלם עם הקהל הבית"רי רק הלך והתהדק במשך השנים, גם אם הוא לא ממש עונה להגדרה של שחקן בית אשר גדל במועדון. גם שחקני הקבוצה ידעו להעריך את תרומתו של המגן במגרש ובחדר ההלבשה, וראו בו דמות לחיקוי. בעונת 2007/08 התכבד אמסלם בהנפת צלחת האליפות וגביע המדינה, כאשר בית"ר ירושלים רשמה את עונת השיא שלה וחגגה דאבל היסטורי.

המגן, שהבהיר כי יעדיף לפרוש מאשר לסיים את הקריירה במקום אחר, זכה בסופו של דבר להיפרד מכר הדשא עם תואר, כאשר הניף יחד עם אריק בנאדו את גביע המדינה בפעם השנייה ברציפות. כעת ינסה אמסלם לסייע ליצחק שום להחזיק את בית"ר למסלול הנכון, ואולי להוסיף תארים לארון האישי גם כאיש הצוות המקצועי.

אמסלם: "קשה להסתכל על הקריירה במבט לאחור"

"זה אולי יכול היה להיות רגע עצוב, הרגע בו פרשתי מכדורגל, אבל לשמחתי לא היה לי את הזמן לחשוב על כך ומיד השתלטה עלי ההתרגשות של קבלת המשרה של עוזר המאמן", אמר דוד אמסלם לוואלה! ספורט. "בדרך כלל כשפורשים יושבים בבית ויש תקופת ביניים, פה לא היו לי יותר מכמה דקות, כך שלא היה לי זמן לחשוב על זה ואני עדיין לא באמת מעכל את זה. אני שמח מאוד להישאר במועדון הזה ולהישאר בסביבה של השחקנים המדהימים האלה שהם חברים טובים שלי, אפילו אם זה מכיוון שונה. עכשיו גם אין זמן להתרגש, אלא רק להתחיל לחשוב על איך לבצע את התפקיד החדש על הצד הטוב ביותר".

"קיבלתי מאות טלפונים בשעות האחרונות, קשה לי להסתכל על הקריירה במבט לאחור, אבל אני בהחלט מרוצה ממנה וחושב שהיא ארוכה ומכובדת. אני לא יכול לסמן רגע שיא ספציפי, בין כל התארים וההתרגשות שחוויתי בבית"ר, אני חושב שהשיא מבחינתי התחיל כשהצטרפתי למועדון הזה, ולא נגמר עד עכשיו, גם ברגעים הקשים.

בעוד כמה ימים, שאבין שבאמת פרשתי ואתחיל לסדר את המחשבות בראש, אני בטוח שאוכל לציין רגע ספציפי שחקוק בזכרוני הכי טוב, אבל כרגע זה עוד לא אפשרי מבחינתי. אני רק מקווה שהקריירה החדשה שלי כאיש צוות מקצועי תדמה לקריירה כשחקן, ואני מאושר שאני יכול להתחיל אותה לצד פיגורה כמו יצחק שום שעשה המון בכדורגל הישראלי וזכה באינספור תארים בארץ ובעולם. אני יכול ללמוד ממנו המון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully