וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון מאמני הכדורסל מכריז על סכסוך עבודה

19.7.2009 / 18:03

הסיבה: חזרתו של איגוד הכדורסל מהסכם עם הארגון על מעמד המאמן. דובר האיגוד, אקסמיט:" מישהו איבד את הפרופורציות"

ארגון מאמני הכדורסל בישראל הכריז היום (ראשון), באמצעות הסתדרות העובדים הכללית החדשה, על סכסוך עבודה מול איגוד הכדורסל. המשמעות היא שבהמשך יוכלו מאמני הכדורסל להשבית את אימוני נבחרות ישראל, כבר מתחילת השבוע הבא. הדבר מגיע בתזמון רע לאיגוד הכדורסל, כיוון שהנבחרת עוסקת כעת בהכנותיה לאליפות אירופה שתיערך בפולין בספטמבר. הרקע לסכסוך בין בארגון לאיגוד הוא החזרה של איגוד הכדורסל מהסכם שכבר הושג עם מאמני הכדורסל, שדן בין היתר בתנאי העסקתם של המאמנים, מעמד המאמן ועוד.

לפני כשישה חודשים כבר הושג הסכם בין הצדדים, אך איגוד הכדורסל חזר בו מן ההסכם ודרש לפתוח במשא ומתן מחודש. עכשיו כאשר המשא ומתן תקוע, החליט הארגון בראשותו של צביקה שרף, להכריז בלית ברירה על סכסוך עבודה. ארגון המאמנים דורש מהאיגוד להגדיר את מעמד המאמן ולקבוע כי אגודות לא יוכלו לחדש את חברותן באיגוד, בטרם יסדירו את כל ההתחייבויות מול המאמנים שהועסקו באגודה בשנה שחלפה ושעל כל קבוצה תהיה מוטלת חובה לחתום על חוזי עבודה אחידים המאמנים בהתאם לחוקי העבודה במשק.

דובר איגוד הכדורסל, מוטי אקסמיט אמר בתגובה: "התנהלותו של ניר אלון מעוררת סימני שאלה קשים על העיתוי והאופן שבו הוכרז על ידי סכסוך העבודה. לאיגוד הכדורסל לא ברור את מי מבין מאות המאמנים בארץ מייצג ניר אלון, הואיל וסכסוך עבודה חל רק על 44 מאמנים". אקסמיט המשיך ואמר: "עניינית, כל הנושאים בהסכם שאמור להיחתם בין איגוד המאמנים לאיגוד הכדורסל, סוכמו כבר בין יו"ר האיגוד שי שני לצביקה שרף, כולל כל הנושאים הקשורים למאמני הנבחרות ולכל המאמנים בארץ. הטיפול נמצא כרגע בין עורכי הדין הדנים בניסוחים המשפטיים. עם על זה מכריזים שביתה, מישהו ככל הנראה איבד קצת את הפרופורציות ומחפש כותרות פופוליסטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully